Mera kontakt
Jag brukar titta på ett program med James van Praagh. Han säger att vi egentligen aldrig dör. Kroppen dör men personen fortsätter leva tillsammans med oss, ungefär som förut. Jag undrar varför våra avlidna nära och kära, inte kontaktar oss mera, på alla sätt. Någon gång kan en lampa plötsligt tändas av sig självt. Är det en anhörig som vill ha kontakt och varför tänds inte lampan oftare i så fall? Det måste finnas massor av sätt att för andrana att visa oss att dom finns i vår närhet så jag undrar varför detta inte sker ofta, ofta så man utan tvivel vet att någon är där.
Stene
Det har jag också funderat övet stene. Speciellt sedan jag böjade umgås med alla vänner här på forumet. Väldigt många berättar om upplevelser dom har haft när deras anhöriga, eller vänner kontaktar dom. Dom berättar om Orber på sina foton, som är "andeenergier" m m. Jag har kollat igenom säkert hundra olika foton, men aldrig upptäckt nåt sånt på mina kort, och aldrig upplevt några konstigheter med lampor som tänds eller apparater som slår på av sig själv o s v. Min undran är densamma: Varför är det sån aktivitet hos en del människor, och aldrig någon aktivitet hos andra..? Man kan inte heller förklara det med att det är dom "mediala" endast som får besök, för det stämmer inte, för en del blir vettskrämda över dessa oväntade besök. Ja, jag kan dessvärre inte hjälpa dig med frågan, men du är inte ensam som undrar. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

jag tror att dom kontaktar oss mer än vi vet om. vi är bara inte medvetna om det. en del kommer nog mjukt å försiktigt så då ser vi det inte. eller vi förväntar oss att dom ska visa sig på ett sätt men visar sig på ett annat sätt. men jag är ganska övertygad om att våra vänner på andra sidan vill komma i kontakt med oss, men jag är oxå övertygad om att dom aldrig skulle göra något som skuller "störa" oss i vår utveckling, sen tror jag oxå att vi kanske inte är riktigt redo för olika kontakter fastän vi så gärna vill. det är stor skillnad på att vara redo å vilja

Helt klart är det så att några är väldigt försiktiga när de försöker få kontakt med oss.
Den känslan fick jag redan när vi flyttade för nästan ett år sedan och på lite olika vägar fick jag kontakt med underbara människor som kom på besök och kunde tala om för oss att det var min svärmor som var med oss. Jag tror att, om man själv inte är mottaglig för direktkontakt, så leds man till de kontakter man behöver för att få veta vilket budskap andra sidan vill ha fram.
Att de inte visar sig oftare, tja kan kanske bero på att de har annat att göra än vara hos oss hela tiden, de har ju ett liv på andra sidan också 
Alla Orber, ja jag har svårt att tro att allt vi sett på foto verkligen är Orber. Har mycket svårt att se någonting i dem men det får stå för mig. Av alla foton jag har tittat på finns det bara ett som ev skulle kunna tänkas ha en orb.
Medarbetare på Feng Shui och Indien