Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 284 ggr
Skogskraft
0

Action på olika sätt

Har en "riktig" bloggsida, där jag skriver av mig om allt & inte är så vänlig i orden alla gånger, snarare tvärtom. Idag skrev jag dock lite om detta med munkarna i Burma, som många trådar handlar om här. La in 2 länkar till Aftonbladet-artiklar så folk fick ta in & till sig själva.

En kompis, militärt drillad & militärt/förvarstänkande i alla lägen, jobbar även inom det militära just nu, svarade nåt om att "skicka dit hären & undsätta de stackars munkarna".

Tanken kom smygande: ja vem hjälper mest? Vi som tänder ljus, tänker good thoughts & lallar runt i röda tröjor på tryggt avstånd, eller nån som, om det nu skulle ske på riktigt, samlar ihop en stor stygg armé & plattar till fascistarmén i Burma?

Jag säger inte nåt om vilken metod som är bäst eller sämst. Tänkte bara slänga in en tankenöt att knäcka eller snutta långsamt på Cool

rosmarin90
0

Nja det finns nog en massa saker som hjälper. Men vapen nää---titta på Afganistan o Irak där Usa gick in. Sanktioner, politiska påtryckningar jaa. Engagemang är viktigt och att man bryr sig.

Men jag förstår dig jag har själv varit ung o väldigt röd. Deltagit i FNL-rörelsen o i olika fredsrörelser.

ljus Rose

Skogskraft
0

Ung? Jo jag tackar. Röd? Aldrig i livet Skrattande

rosmarin90
0

aha vilken färg har du ? nyfiken bara.

Mymlan
0

Länk till bloggen?

Detta är min:

http://sadwoman.wordpress.com/ 

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Bybo
0

:-) Jag är inte ung, men ganska röd….

Skogskraft
0

Beror på vad du menar? Favvofärgerna är ett par stycken, förr var den enbart svart i många år. Politisk färg? Ingen, eftersom politik & politiker suger.

Andligt medvetande är vad alla borde få in i skalle & själ, så tja…

Lila (andlighet) med lite grönt (jord/naturmedvetande) vore väl nåt?

Färger just nu, dock: ljusgråa slapparbyxor & orange tröja. Cool

lightseeker
0

jag är inte heller ung men väldigt grön-lila-svart-vit-grå-beige-brun-snäll

När det gäller vilken metod som lämpar sig bäst, så skulle jag säga att alla sätt betyder väl förändring. Passivitet som aktivitet, bidrar ju till en konsekvens, ev. konsekvenser bör man tänker efter före, man fattar ett beslut.

Ingenting skall stå kvar vid det gamla, allt söker sin balans, det är det enda som känns säkert

Elisabeth-J
0

Färger, ja… lila, vit och blå. Ung… näääeee Glad

Jag tror inte att man löser konflikter bäst genom att kriga utan att man löser det bäst genom fredlighet. Men man blir ju ledsen och arg så första känslan kan ju vara att man vill dit och slåss för att få ordning på torpet. Alla sätt är nog bra på sitt vis, kan vi hjälpas åt med röda tröjor, ljus och fredliga tankar så är man glad för det. Man känner att man gör något trots den maktlöshet man känner när man så gärna vill hjälpa men inte kan vara där.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Skogskraft
0

#4: tack för att du delade med dig av din bloggsida, dock väljer jag att inte offentliggöra min. Ty den är en slags soptunna där jag skriver av mig ilska istället för att supa eller slå folk på käften, så många som läser mina "riktiga" bloggar har bestämt sig för att jag mår dåligt 24 timmar om dagen, är våldsbenägen & en fara för allmänheten. Bara för att jag i fantasin, i ord, dänger upp diverse vansinniga människor som irriterar mig. Mina vänner, de som känner mig, VET att det jag skriver där när jag är rejält irriterad över nåt/nån inte är samma som vad jag säger/gör i verkligheten.

Mymlan
0

#9 Man kan ge den priva i PM.. Jag mår själv oerhört dåligt, sockerberoende samt cola beroende. Och lindar själv inte in ord i bomull. Börjar jag linda in mina ord i bomull så är det inte jag.

Elisabeth-J
0

#9 Hahaha jag förstår Glad Det är ju så skönt att bara skriva av sig alla känslor och ge uttryck för sin ilska, och det är ju bättre att skriva det än att göra det man känner ibland. men det är tråkigt att behöva bli dömd på det sättet.

Kram

Elisabeth 

Mymlan
0

#11 De som dömer, de är bara livrädd för det de ej känner till. Hur tror du inte jag blir dömd då jag som vuxen fick veta jag har ADHD? Berättar man så flyr folk all världens väg *känns så*

Skogskraft
0

#11: det var nog bland det mest förstående jag "hört" på länge, kram tebax Skrattande

Elisabeth-J
0

#13 Om jag skulle läsa din blogg och sen skulle boka ett möte med dig på en mörk skum bar någonstans då är det ju en riktig fördel att man är medial så att jag "vet" om jag törs gå dit eller inte Glad

Elisabeth 

Skogskraft
0

haha jo det borde vara en klar fördel… (nåt jag själv hade behövt under en vansinnig tid med dating & kvinnor som inte levde upp till sin påhittade onlinepersonlighet).

Elisabeth-J
0

#15 Du får jobba fram den mer för det är väldigt bra i många situationer Glad

Elisabeth 

Skogskraft
0

Ja, har ju fått "call of the shaman" som jag kallar det, ingår säkert en viss medialitet där?

(Är bara i startgroparna än, så I don't know).

dilba
0

Bara för att nån ska få nåt att reta sig på så här på fredagkvällen så ska jag inflika att allt som hände i Irak och Afganistan kanske inte var av ondo. Därmed inte sagt att jag är bushian…jag avskyr karln faktiskt, men jag tror inte att talibanstyret i afganistan främjade kvinnornas rätt precis….

Elisabeth-J
0

#17 Det är bra att du står i startskottet, schamanismen är en stark medial väg så du kanske får springa snabbt på banan!

Elisabeth 

Skogskraft
0

Inte mig emot, behöver motionera dagligen, sa läkaren igår Fot i munnnen

SusanneStromstedt
0

Skicka iväg militär styrka?Nä,det hjälper inte!Vi vet ju hur långt hippies kom genom att bara sittstrejka.Om alla står enade blir det ett tryck som får dessa mördare att backa undan till slut.Så tror jag….Kram på er