Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 285 ggr
rosmarin90
0

Tears in heaven

Läste precis på Facebook att 150 munkar dödats på Ngwe Kyar Yan monastery. Internet är nerstängt så omvärlden inte ska förstå vad som sker…tefonnätet likaså.

Vad kan vi göra mer än bära röda kläder idag. Kan vi inte tillsammans skicka ljus till Burma..

Rose

lightseeker
0

jo, jag tycker att man borde ha ett allmänt upprop att samlas på torg i alla städer, för tyst meditation

rosmarin90
0

Ja verkligen, såg att det var två demonstrationer i Stockholm.

Ingen som vet o de svenska kyrkorna har reagerat o planerar något.

Det här berör mig så djupt, kändes hoppfullt när man såg demonstrationerna med de fredliga munkarna. Hoppas verkligen att det i slutänden blir demokrati i Burma.

ljus Rose

Vibeka
0

Ja vi bestämmer ett klockslag!!

Låter 19.00 bra?? i kväll.

Ljus carina

lightseeker
0

jo, stockholm vet jag om, men jag bor ju i götet, hallå! var är alla engagerade i göteborgs-trakten, jag är här!

rosmarin90
0

Då är jag inte hemma, men jag kan skicka i förväg.

Nu är det 200 munkar enligt källan på Facebook Gråter

ljus Rose

Vibeka
0

Har skrivit en ny länk som heter upprop för Burma, där de som vill och kan, kan skriva in sig…

Hjärtat blir så tungt när man tänker på hur vår värld ser ut i dag…

Ljus carina

[Lady-Oona]
0

Kanske tända ljus och lägga röda blommor på en synlig plats där du bor….eller på verandan, balkongen, arbetsplats…skriv en liten lapp  "sympati med munkarna i Burma" vi lever i ett fritt land med fri religionsutövande….häng en röd sjal som fladdrar i vinden det har jag gjort på mitt balkongräcke i Kungsör

..det finns mycket att göra….

Vibeka
0

Åhhhhhhh vad fiffig du är Oona!!!

ska genast hänga ut min röda shjal på balkong räcket!! sen ska jag in till centrum och handla lite och då har jag min röda jul blus på mig :) Skulle berätta och förklara för min 10 åriga dotter om detta och tårarna bara välde fram…. så hon sa bara…-Men mamma… så kom hon och höll om mig, men hon tyckte det var en bra idé så hon har oxå en röd tröja och en röd jacka på sig nu! :)

Kramar Carina

rosmarin90
0

Toppenide med shalen Ooona. Blommorna också…Härligt att vi är så många som engagerar sig. går genast in o skriver på uppropet.

kram Rose