fraktaler!
Ni som bor i närheten av Sthlm kan gå o höra på ett föredrag av Cheryl Lee Harnish från Canada. Oj, idag är det visst! Hon är en intuitiv fraktal-artist som verkar ytterst intressant.
Vad är då fraktaler? Jag citerar:
Enkelt förklarat är en fraktal en geometrisk form och/eller ett mönster gjorda av identiska delar, vilket i sin tur är identiska till själva helhetsmönstret.
I denna vetskap om att allt i verkligheten bygger på, innehåller en helig geometri.
Ett exempel på fraktal är snöflingan/vattenkristallen. den byggs upp av små komponenter som upprepas och upprepas i fantastiska mönster. En del sädescirklar kan man också jämföra med. Det tycks vara ett ursprungligt "språk" som talar direkt till själen.
De blir ju också en naturligt koppling mellan vetenskap och det andliga. Var börjar och slutar det ena och det andra tar vid? Det går ihop i stället!
/…/ edit
/…/
Man kan också anknyta till Emotos arbeten om vatten. Vatnet bildar vackra kristaller när det är rent eller man t.o.m. talar vackra ord eller spelar vacker musik. Smutsigt vatten eller när man uttalar eller skriver hårda, hemska ord kan inte bilda kristaller =fraktaler, =skapelsens språk.
Visst är allting fantastiskt!!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Hmmm…har ju läst om fraktaler i matematiken….där sägs ju förstås inget om att de är heliga och talar till själen, så jag blir lite nyfiken på vad en intuitiv fraktalartist är för nåt!

Säger som Dilba här & minns enkla program & skärmsläckare från tidigt 90-tal. Snygga mönster, vackra färger, men andligheten i fraktaler har gått mig helt förbi 
godmorgon skogskraft!! Ja visst var det lite inne med fraktalamönster på tidigt 90-tal? Lite kalejdoskopfeeling….jag uppfattade dock att min matematiklärare ansåg att fraktaler var lite "lulllull" som var ett onödigt kapitel i matteboken. Tydligen var derivata och imaginära tal mycket "verkligare" och mer intressant….

var in på sidan å kollade. den kortleken känns väldigt spännande, vackra färger. även om man jag inte fattar så mycket om fraktal energi så känns korten fantastiska det lilla jag såg. det blir nog en sån
hemma hos mig
Ja den är verkligen ursnygg!