Kallt/Varmt
Nu börjar det bli kyligt om nätterna här i Skåneland…och efter en kvällspromenad nyss,kom jag på att fundera om det är någon skillnad på årstiderna för andlig aktivitet..
Känner ni mer aktivitet när det är sommar och varmt tex..?? Tänker på att energierna finns ju inte bara inomhus i värmen…så när det är kallt ute fick jag en tanke om andarna blir lite "sega" kanske…
Knepig fundering?? Jo jag vet!!
Nej jag känner ingen skillnad i alla fall
Nej ingen skillnad alls, du vet energierna är juh de samma oavsett väder
Men tanken är spännande absolut! :)
Ja men, du är väl för go`! Ingen annan kan ställa en sån fråga mer än du! Kram på dig vännen! Jag hade loggat ut och var på väg till sängen, när jag ser ditt inlägg och tänker: Vad har hon nu kommit på..?
tar du promenader så här mitt i natten?
Vet du vad jag har funderat över Brokenfether..? och det gäller även mig själv faktiskt. Jag tror att du och jag har en tendens till att vilja analysera sönder allting, och därför får vi aldrig någon "kontakt". Jag är också en sån där som ställer motfrågor till allt som verkar lite "svävande" - varför, hur o s v, för jag vill se en teoretisk lösning på allting. Det skall vara konkret och förståeligt, och framför allt man skall man inte svälja allting med hull och hår. man måste vara lite kritisk, det är det vi har fått vår välutvecklade hjärna till. och då måste man få ställa frågor om allting, eller hur? ;)
Skönt i alla fall, att jag har dig, för vi är i precis samma sits. Jag upplever "nada" av övernaturliga saker, är en jordbunden skogsmänniska som skulle vilja se mer, men det vill sig inte. Så är det, men inte mindre intressant för det, eller hur min vän..?
Stor kram till dig rara skånetös!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
**Tackar för svaren…ja,jag får såna där funderingar mellan varven…
tror det kom av min tråd bakåt ang åska/andar…där blev svaren bla att mer aktivitet efter åskvädret…ja,ja…
**
Men kan det vara lättare för en andlig energi att materialisera sig vid ett visst typ av väder tro? Regn i luften..då får jag för mig att vissa vågor tar sig fram lättare….Äh, skit också jag kan inte förklara!! Glöm det, eller nåt hahahaha
#3 Heeeeeeeeej min goa vän…haha..jasså jag fick dig på avvägar till sängen…så bra då…
Ja,precis så som du beskriver dej,sån är jag med…så med andra ord får vi nöja oss med andras övernaturliga upplevelser då…
för sluta analysera,det gör jag nog aldrig…man vill ju gå till botten med saker o ting….
Jo,jag går ut med hunden alla tider på dygnet,snart är det dax för sista promenade här…använder min reflex väst,så alla kriminella brottslingar hittar mig…hahahhaha…Kraaaaaam..
Jag tycker ändå att det känns skönt att ha dig vid min sida, för jag upplever ibland att det bara är jag som ställer "obekväma frågor", om du förstår hur jag menar..? Man menar ju inte att vara obekväm, men man kan bli det genom att avvika ifrån det synsätt andra har, som jag upplever det. Nu skall jag gå o sova iaf..
Sov gott du med! Nattkram! 
Nattikram till dig med bybo! Vi fortsätter imörr´n! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
**#5 Jamen se där…nu är vi ju 3 st tokmajor med samma funderingar…hahahha…blir ju bara bättre å bättre…Kram bybogumman..
**
**#7 Tycker dina frågor är väldigt intressanta…dom går på djupet och det är roligt att få tänka till lite…gonatt på dej o sovgott…Kram
**
Jag gillar era frågor som skiljer sig från mängden..det får en att tänka till…Mina egna kan nog vara rätt knasiga dem med…men mer korkade ibland hahaha…
Kram på er söta knasblommor
**#10 Ja du ligger inte i lä du heller Bybo…hahha…du är en knasblomma du oxå..
Tack o lov…
**