Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 19446 ggr
linbam
2012-02-16 19:16

anden i glaset

FörvånadÄr det ok att göra Anden i glaset?

Eller vad tycker ni?

Jag har bara provat en gång,och det gick väldigt lugnt till väga,jag o min vän blev inte rädda,vi fick inga ordentligt stavade svar,men glaset gick runt som bara den.

Den svarade bäst på ja och nej frågor.

Är det något speciellt som man ska tänka på?

Min vännina hade gjort det innan o gick verkligen in i sig själv o koncentrerade sig.

Båda hade vaknat vid tre tiden natten efter men värsta huvudvärken!

Min mans dotter gjorde Anden i glaset här hemma för några år sedan med några kompisar o hon drog då hem oönskade andar som hängde sig kvar!

kram o god kväll!

Glad

Annons:
Fjäril
2012-02-16 19:29
#1

Hej linbam,

Jag själv skulle inte rekommendera Anden i glaset. Främst för att man inte vet vad svaret kommer ifrån, men också för att att det är som att "leka" med andra sidan.

Så jag kan inte ge dig något annat svar Glad

Varför vill ni göra det? Jag förstår att ni söker svar, men som sagt så vet man inte vad det kommer ifrån.

Sätt dig hellre ner, be dina vägledare vara med dig, visualisera ett ljus runt dig och be att enbart positiva energier är med dig.

Ställ en fråga (använd papper om du vill) och lyssna till din magkänsla. Vad är det första du känner, var det ett ja, eller var det ett nej?

Ofta kommunicerar vi (jag) med våra vägledare iform av budskap/känslor (självklart också meningar) men det är sällan man får ett konkret JA eller NEJ, kanske mer en känsla åt respektive håll. Men som sagt, det är mina tankar/erfarenheter.

Fjäril

Sajtvärd på Övernaturligt

webbsmurfen
2012-02-16 19:46
#2

Jag rekomnderar INTE Anden i glaset.

Sök lite här på forumet om just Anden i glaset, det finns en del risker med detta.

linbam
2012-02-16 20:08
#3

ok tack för svar!

Glad

molllyr
2012-02-16 20:12
#4

Jag måste få fråga en sak:

De jag snackat med säger ju att andra sidan är fylld med kärlek och bara vill en gott…? Men så hör man ändå en massa historier om läskiga saker som hänt de som spelat spelet.

Fjäril
2012-02-16 20:14
#5

#4

Här är en relativt "färsk" tråd under samma ämne, kika där Glad

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4f3531c1d3b4fd5418000303-undrar?discussions-4

Sajtvärd på Övernaturligt

molllyr
2012-02-16 20:20
#6

#5 Tack :)
Men tror du ändå att man genom Anden i glaset kan komma i kontakt med Djävulen? (något man inte vill ju…)

Annons:
linbam
2012-02-16 20:48
#7

vi blev inte rädda så kändes helt ok,men vill inte göra det i mitt hus flera gånger,eldade salvia o skicka ut goda o kärleksfulla tankar efteråt,men kändes olustigt i huset den natten,vaknade helt svettig o kunde inte somna omObestämd

Glad

Annisangel
2012-02-17 08:26
#8

#7 Som redan sagts så vet man inte vad man kan dra till sig när man kör anden i glaset… Jag gjorde det förr om åren men bara som ett kommunikationsmedel för mig själv, för att bättre förstå hur mina guider och jag själv fungerar. Inga problem för mig, det är bara att man ska vara bestämd med det man vill uppnå, annars kommer massor med oönskat in!

Anden i glaset är ju som en öppen dörr till ditt hem, som om det vore partaj och vem som helst kan kliva på… Var försiktiga!!

Kram

Många Goa Kramar

Annisangel

linbam
2012-02-17 11:13
#9

såna partaj vill jag helst slippa

Glad

Annisangel
2012-02-17 12:31
#10

#9 förstår dig

Många Goa Kramar

Annisangel

Jerrie
2012-02-17 14:19
#11

Det här med Anden i glaset har man ju hört många skräckhistorier om och jag tänker inte chansa på att prova det. Däremot undrar jag ändå hur det kan fungera? Varför skulle en hoper okända andar dyka upp och kommunicera bara för att man har en bräda med bokstäver samt ett glas, och varför skulle detta dessutom kunna leda till att man får en massa besvärliga andar efter sig efter att ha kört Anden i glaset? Eftersom jag tror på en andevärld så kan jag gå så långt i min logik att jag kan köpa att man skulle kunna kommunicera med en befintlig ande/spöke som kanske redan råkar finnas i ens hem med hjälp av dessa hjälpmedel, men varför skulle "onda andar" suga sig fast vid en bara för att man har lekt Anden i glaset?

stugukent
2012-02-17 18:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Hej du leker med elden, sluta på en gång även om det är spännande, för det är farligt,

me kärlek

linbam
2012-02-17 20:10
#13

ja det va första o sista gångenFörvånad

Glad

Annons:
Araminta
2012-02-17 21:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jag och min klass åkte på klassresa till Borgvattnets prästgård. Vi var såklart tvungna att spela Anden i glaset. Läste om det hur mycket som helst innan. Allra viktigaste är att fråga om den är ond eller god. Är det en ond så måste du be anden att få avsluta spelet. Om den inte tillåter dig så får du försöka avsluta det på nytt. Och vara noga med att hålla glaset ovanför ljuset efter ett avslutat spel. ALDRIG NÅGONSIN FRÅGA NÅGONTING OM DÖDEN!!! VIKTIGT!!!! Jag känner flera som dött några dagar efter dom frågat något detta!!!

Andar gillar att luras, och dom är fruktansvärt bra på det. Men anden som vi fick kontakt med påstod sig vara kvinnan på tavlan på bifogad bild. Gissar på att det är jungfru Maria?

Iaf så skrev hon hela tiden att hon skulle skydda oss mot allt ont och att vi var hennes ängla barn osv…
Spännande upplevelse… Men vi kom i kontakt med otrevliga andar också…

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

linbam
2012-02-18 09:59
#15

min vän frågade vem den va här för o då gick glaset till mig…

vi frågade va den hette,men fick inget namn.

är dålig energi samma som dåliga andar,eller är det något annat,känner en som kan känna dålig energi och ta bort den.Flört

Glad

MemoryLane
2012-02-18 14:57
#16

Jag brukade köra det med en kompis förr. Minns inte så mycket av det. Men en gång blev det lite läskigt. Vi fick obehagliga och konstiga svar. Eller han köra på av sig själv, utan frågor snarare. När vi sen sa hejdå, körde han bara vidare och ville inte ge sig av. Läskigt men spännande. Kände däremot ingenting efter vi avslutade.

[sagalina123]
2012-02-19 20:35
#17

Jag har gjort Anden i glaset som ung, ångrar det bittert och skulle aldrig rekommendera det.

linbam
2012-02-19 21:17
#18

varför ångrar du det?va det läskigt?Obestämd

Glad

[sagalina123]
2012-02-19 23:28
#19

Ångrade det av många anledningar, det var läskigt, det kom andar som man inte ville ha att göra med och ibland gick det inte helt att bli av deras negativa energier trots att man rensat huset med salvia. Man tror att det är en lek men den enda som leker är andarna med oss som kör Anden i glaset. Många gånger valde glaset att bara gå mot mig, fram och tillbaka först långsamt sen gick det snabbare och snabbare och den vägrade sluta, den slutade när glaset ramlade av brädan. Många gånger var det väldigt skrämmande och man har ingen kontroll vem man får kontakt med, du får inte välja, andarna väljer. Man öppnar också en portal sa min farmor som sen är svår att stänga där andarna kan komma och gå bäst de vill. Det hände en hel del märkliga saker, de negativa energierna stannade kvar länge, ledde till många bråk hemma, vi blev sjuka, mardrömmar, man blev trött, slö och lättirriterad.

Finns många faktorer till varför jag aldrig skulle rekommendera andarna i glaset, men när man är ung och nyfiken så ser man det mer som en lek. En lek som man faktiskt också blir beroende av, vi körde andarna i glaset jätteofta, man fick som nästan abstinens om man inte körde det.

Händer också ofta att anden inte vill avsluta, den körde till och med när vi inte hade fingrarna på glaset, helt av sig själv, den skrev bara mitt namn, snurrade runt och gick fram och tillbaka mot bara mig, konstant hela tiden. Har massa exempel.

[sagalina123]
2012-02-19 23:31
#20

Min erfarenhet är att du kan aldrig veta vad för ande du får kontakt med, du kan aldrig välja vem du får kontakt med. Bara den grejen gör att jag inte rekommenderar det, tänk att ha ens hem olåst dygnet runt och vem som helst kan komma in hos dig, det är i princip samma grej, du vet aldrig vem som kommer in genom dörren.

Annons:
[Baubo]
2012-02-20 10:10
#21

#11 Anden i glaset är bara ett exempel på sätt att kommunicera med andar. Det har blivit "populärt" säkert för att det påminner om ett sälskaps-spel.

När man tar kontakt med andeväsen så är det som att slå på en stor gong: alla slags andar kan höra den! Så förr eller senare stöter du på andar som kanske inte är så trevliga. Jag tror definitivt inte att Anden i glaset skulle vara ett sätt att dra till sig bara "onda" andar, men det finns bättre sätt om man vill ta kontakt då man lättare kan definiera vem man vill ha kontakt med. Men även då slår man på gongen. Så man ska tänka om, många gånger, varför man gör detta. Lek är det inte! Och innan man börjar är det bra att också ta reda på vad man ska göra om det blir otrevligt.

linbam
2012-02-20 10:45
#22

usch,,,jo jag har fått svårt att sova,o har mardrömmar,vi är sjuka,men det kan ju bara vara en tillfällighet,har en vän som kan se om vi har dålig energi här…hon kommer på onsdag..Flört

Glad

Merci135
2012-02-28 18:16
#23

Rekommenderar absolut inte Anden i glaset. Har varit med om några sjuka saker efter det.

Varje gång jag har varit med har den vägrat svara på mina frågor, bara alla andras. När de frågat varför så stavar den alltid nåt med kyrkan, Vatikanen, Gud eller liknande. Jag är troende kan tilläggas. Då vill jag inte heller vara med i "leken".

En gång när jag och min syster försökte så gick det jättesakta först men ju mer min syster ställde frågor desto snabbare gick det, men bara för henne, mig vägrade han/hon svara eller så gick det i ultrarapid.

Allt hon frågade om inkluderade siffran 6 vilket fick mig att sluta ställa frågor men min syster var som besatt tills jag bara tittade på henne och frågade hur hon mådde och vem hon verkligen pratade med.

Då först ryckte hon bort händerna och kände sig alldeles slutkörd.

En annan gång när jag och mina kompisar provade i vår lekstuga när vi var mindre så hörde vi tydligt hur någon springer runt lekstugan och knackar på väggarna.

Det var vinter och snö och när vi öppnade för att de vem det var som skojade med oss så fanns det inte ett enda fotspår i snön och ingen var där.

Efter det slutade vi och hade hört att för att få bort anden/arna så skulle man elda upp allt. Detta gjorde vi men siffran 6 vägrade brinna, vi tände på om och om igen tills det tog sig. Skumt.

Holtan
2012-08-31 14:56
#24

Åh gud så läskigt detta låter. Är helt ny här och kom in på denna sida av en slump. Vet att jag kört Anden i glaset som liten men då hände de inget vad jag kommer ihåg, dock var vi inte mer än kanske 10 år.
Men efter att ha läst detta så är det ju något jag aldrig kommer att göra! Ever!

Boche64
2012-09-02 21:24
#25

Egentligen är detta svar nog för oss alla tycker jag. Varför
utsätta oss för något som är farligt? Alla ni som spelat spelet och vet vad som
hänt och allt då har vi alla egentligen fått vårt klara svar: Livet fortsätter
efter den fysiska kroppens död. Mer än så behöver vi inte veta. Det gäller att
leva detta liv så kärleksfullt och omtänksamt som helst och se till att våra
medmänniskor mår bra som vi!

yamher
2012-09-03 07:52
#26

Instämmer helt med dig Boche64. Varför utsätta sig för något som kan skada inte bara sig själv utan även sin omgivning?

Alis volat propriis Oskyldig

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
ALPHIRA
2012-09-19 01:13
#28

Jag har också gjort Anden i glaset som ung med en kompis. Vill inte säga mer men rekommenderar den INTE!

Det blev HEMSKA upplevelser efteråt. FARLIGT!!!

Denna kommentar har tagits bort.
tarotlasse
2013-03-10 21:42
#30

Anden i glaset är precis som vilket annat hjälpmedels som helst. Anden i glaset är en så kallad psykograf  och fungerar precis på samma sätt som en pendel. 

Inte hör vi några skräck historier om Pendeln förutom att den fungerar dåligt o att vi själva på verkar den alldeles för mycket. 

Använder man Anden i glaset på rätt sätt och med kärlek och respekt så är det ett fantastiskt hjälpmedel. 

Men gör man Anden i glaset utan kunskap  om hur ande världen kommunicerar och med rädslor ja då kan det bli riktigt obehagligt eftersom den egna rädslan oftast skapar fruktansvärda monster. 

Många som provat Anden i glaset har dessutom gjort det efter en glad fest kväll och i ruset ställt väldigt korkade frågor och får då också korkade svar. 

Alkoholen försämrar omdömet radikalt och det kan bli så fruktansvärt fel och personer blir rädda. 

Men även att det kanske deltar personer i detta som har stora rädslor för ande världen och aldrig skulle deltagit om det inte varit påverkade av alkohol och grupptryckt. 

Men använder man det som ett hjälpmedel som andra hjälpmedels och med kärlek och respekt för ande världen. 

Kan man få helt underbara resultat. 

Under adventskalendern i december gick ju debatten hög om Anden i glaset och farorna med detta. 

Så i vår termins avslutning på den mediala cirkeln så gjorde vi Anden i glaset. Alla utom den som skrev och antecknade vad glaset visade hade varsitt finger på glaset.  

Väldigt snabbt började glaset rör sig och jag som ledde cirkeln frågade vem anden ville gå till och glaset stavade då upp en av deltagarnas namn.  Jag frågade anden vem den var och den svarade Pappa men lite för luddigt för mig med bara pappa och frågade vidare och då stavade anden upp pappans namn  och  stavade även  namnet på en ö i STHLMs skärgård. Pappan bodde under sitt liv på denna Ö. Sedan stavade anden upp rent privata saker som deltagaren kunde känna igen som sin pappa. Plus att den gav ett budskap allt 100% korrekt. 

Vi fick sammanlagt 7 andar igenkända på detta sätt. 

När jag satt bredvid och antecknade  och inte höll ngt finger på glaset så  kom min Guide igenom  han har ett arabiskt namn  det är rättare sagt 3 namn och det är på 20 bokstäver jag kan inte stava till detta själv. 

Men glaset  stavade upp detta namn med alla bokstäver och rätt stavat För jag kollade detta när jag kom hem. 

Sedan kommer min Engelska mentor igenom  med sitt namn men så många som vet vem det är så vill ha mer specifikt för att  veta att det är just henne . Då får de även upp hennes mans namn plus hennes Engelska  företags namn som är en förkortning plus betydelsen av förkortningen inget som deltagarna har den blekaste aning om.  Plus att min mentor sa till mig att det kommer vara många som påstår att de har kontakt med mig den dagen hon går över till andra sidan. Så hon sade att när du hör detta xxxxxxx Så vet du att det är jag för bara du och jag som vet detta.  

Detta kom också upp genom glaset så det var rent  konkreta bevis vi fick under denna kväll och allt som kom upp under kvällen genom glaset stämde till 100% med andarna. 

Så  det är absolut inget att vara rädd för. 

Men jag  rekommenderar inte någon som inte har kunskapen om ande världen.

Eller inte har kunskap om hur Anden i glaset verkligen fungerar eller kan hantera de situationer som kan uppstå .  

De ska absolut inte ge sig in på att göra Anden i glaset och är de dessutom rädda så kan de också bli fruktansvärt obehagligt. 

Lasse

tarotlasse
2013-03-10 23:20
#31

Jag vill förtydliga lite när jag läst alla svar mer noggrant en första gången och mitt tidigare inlägg.

1. Andar som kommer igenom och sedan stannar kvar. 

Ja man öppnar upp för Andevärlden och bjuder in dem till denna glas  seans och då inget konstigt alls att andar då ger sig till känna. 

Men när man är klar med seansen så avslutar man seansen  och tackar Ande världen för besöken och gör klart för ande världen att nu är det slut med kontakten för denna gång. 

Plus det viktigaste av allt så stänger man ner sin egen medialitetet när man är klar. För helt och hållet vi själva som styr om vi vill ha kontakt eller inte genom att lära oss hantera vår mediala sida genom att öppna upp och stänga ner. 

Gör man inte detta så ja visst då har man aldrig avslutat seansen eller stängt ner och i och med detta visar  man anden att man fortfarande är anträffbar och då stannar den naturligtvis kvar inget konstigt alls. 

Så ren okunskap om sin gen medialitet vill jag säga. 

Så öppnar man upp genom att göra Anden i glaset får man ju även stänga ner vilket många inte gör. 

Så inte andevärldens fel  utan de som sysslar med det har bjudit in men inte avslutat mötet på rätt sätt är väl den enklaste förklaringen.   

2. Man vet inte vem som svarar när man sysslar med Anden i glaset

Ja ett vanligt fel när man sysslar med Anden i glaset man frågar inte vem anden är. 

Men precis som i det vanliga mediumskapet när vi medier beskriver anden för att klienten ska känna igen anden. Så ber man Anden presentera sig och lämna sådan uppgifter om vem anden är. 

Är det någon ande som inte blir igenkänd så tackar man vänligt för besöket och ber den avlägsna sig och ber om en ny kontakt.  

Svårare är det inte en be dom presentera sig och ge konkret information om vilka de är och man får detta. 

Så visst vet man vilken ande man pratar med.

3. Det är en lek.

Det är absolut ingen lek eller något för att roa varandra på en fest med  Använder man Anden i glaset som en lek och saknar kärleken och respekten för andevärlden och inte har kunskapen så ja då kan det bli fruktansvärt obehagligt och skrämmande för att man inte har kunskapen eller vet hur andevärlden fungerar för ande världen vill ingen något illa. Men våra egna rädslor och rent mentalt skapar man fruktansvärda monster. 

4. Kontakt med djävulen. 

Se ovanstående svar om rädslor och eget skapande mentalt.

5. Man öppnar alla dörrar och  har partaj. 

Inte alls någon dum jämförelse faktiskt. Ande världen är verkligen glada och förväntansfulla för detta partaj så en glädje för dem  att besöka oss så visst lite av partaj för ande världen ja.

När jag har partaj här hemma så bjuder jag in mina gäster och har en trevlig stund men när partyt är över så tackar jag gästerna för besöket och låser dörren. Precis det samma gör man med andevärlden se svaret på första svaret. 

6.  Skydd av Salvia. 

Salvia skyddar inte mot andar Indianerna använde salvian som en ceremoni till att bjuda in ande världen till möte. Den Salvian Indianerna använder är  även en starkt hallucinerande växt och visst man ser en massa konstiga saker när man använder den som rökelse men inte tar den bort andar. Det är Inte ens samma växt vi använder oss av här i Sverige och den har även  helt andra egenskaper en indianernas Salvia. Så går inte jämföra med varandra så du kan lika gärna elda vanlig tobak eller bara använda tanken på beskydd och det  har samma verkan som salvian.  

7. Onda andar och  jag har hört att andevärlden är kärleksfull. 

Ja helt klart andevärlden är otroligt kärleks fulla jag har aldrig stött på en ond ande varken med Anden i glaset eller någon annan stans. Men så vanligt att vi missförstår andevärldens kommunikation precis på samma sätt när man använder glaset. Var anden elak ond och våldsam när den levde så visar den även detta för annars blir den inte igenkänd för den var under livet. För långt i från alla var kärleks fulla när de levde. När anden blivit igenkänd för det hade den inte blivit om den inte visat sin ondska ja då kommer denna kärleksfullhet och värme. Men tyvärr är det alldeles för många människor och  medium som missförstår detta och då tror det rör sig om en ond ande. 

Hade en ande som visade sig som ondskan själv vid en sittning och klienten kände igen sin far som var en elak man när han levde. Så fort klienten kände igen sin far kom denna kärleksfullhet och hjälpsamhet till klienten och även orsakerna till hans ondska. Detta hjälpte klienten oerhört mycket och klienten sa att hade jag beskrivit denna kärleks fulla ande  så hade hon aldrig kunnat känna igen sin pappa. Därför de visar hur de var under sin livstid och har inget med onda andar att göra.

8. Anden  i glaset berättar om dödsfall. 

Andevärlden talar aldrig om när någon ska avlida varken om dina nära eller kära eller dig själv. Däremot din egen intuition eller din egen ande kropp kan berätta dessa saker för oss. Men även detta är något  vi helt och hållet kan styra själva genom att prata med vårt eget inre och med våra andliga vägledare. Jag har själv vid ett flertal tillfällen vid intuitions avläsningar o tarot läggningar kunnat se dödsfall. Men aldrig att en andekontakt till någon berättat om ett dödsfall eller om katastrofer.  När jag bad min guide o mitt eget inre om att inte få dessa uppgifter om dödsfall eller katastrofer om jag inte kan förhindra dessa så vill jag inte ha denna information och efter det har jag sluppit denna information så har  det inget med själva Anden i glaset att göra Utan mediumet själv som bestämmer om man ha denna information. Så bara att säga i från så får man inte denna information från sitt eget inre och sin egna ande

Det blev ett väldigt långt inlägg men tror jag svarat på de flesta fördommar, funderingar och upplevelser ni haft med Anden i glaset men det är i stort sett samma saker som folk upplever med sina andekontakter utan att använda sig av något glas. 

Så egentligen ingen skillnad utan helt vanlig okunskap för man tolkar allt från ande världen genom sin egen hjärna o påverkas av sin egen grund tro och att man inte  lärt sig att kommunicera med ande världen och inte alltid förstår deras språk. Plus att man inte kan hantera sin egen medielitet och själv  avgöra när man vill ha kontakt eller inte vill ha kontakt med andevärlden. 

Lasse

tarotlasse
2013-03-10 23:23
#32
Illusion
2013-03-11 00:19
#33

Tack tarot Lasse, du gav mig många svar på frågor jag har haft länge! Åh så skönt att få veta det där om "onda andar" jag höll på att bli galen av att inte veta om det finns några eller ej. Hoppas jag en dag kan komma upp till din nivå :)


☮ and ❤ among each other ✿

yamher
2013-03-11 19:35
#34

fast lasse jag delar inte din syn som du att allt är en fest och att alla på andra sidan är så otroligt kärleksfulla. Så rekommendera inte något som man inte har full kontroll på eller insatt i vad man egentligen ger sig in på. Även om du aldrig har stött på någon eller något värre än en själ som är vilsen så betyder inte att det finns annat. Och tillräckligt med personer som har farit illa av en kvälls "partajande" för att det skulle vara så ofarligt och det är inte värt risken. Något som jag vet andra sidan delar också.

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
tarotlasse
2013-03-12 00:35
#35

jag  nog har stött på  ngt av det djävligaste man kan stöta på inom ande världen och då gällde det en vilsen själ som var våldsam och som försökte strypa mig och där burkar och andra föremål haglade över oss- Där jag hade strypmärken över halsen och min kolega  kraftiga nyp märken efter andens hårda tag. 

Men dessa vilsna själar som är så ytterst sällsynta de går inte att undvika närvaron av dessa om man är öppen. Så där gör man ju inte så dum att man gör Anden i glaset

Dessa vilsna andar är även platsbundna och skulla aldrig lämna stället det befinner sig på så inte den mista risk att få in någon sådan ande när man sysslar med Anden i glaset

Inte ens dessa extrema situationer rör det sig om onda andar utan om rädda frustrerade med massor av ångest. De är livrädda att gå till ljuset och kämpar emot för att gå dig eftersom de är livrädda för att gå dit. De kan bli fruktans värt otrevliga och våldsamma precis som en chockad mamma som bevittnat sina barns dödsolycka och ger sig på räddnings personalen på precis samma sätt. Denna mamma är inte ond utan panik slagen chockad o rädd och behöver hjälp. Det är exakt samma sak med en vilsen ande den är inte ond utan mår fruktansvärt dåligt i sin situation. När man fått anden lugn och hjälp den över till ljuset så möts du av en sådan tacksamhet och kärleksfullhet av anden. så absolut ingen ond ande. Men så ytterst ytterst ovanligt att man stöter på en vilsen själ de flesta medium stöter aldrig i hela sitt liv på en vilsen ande under hela sitt liv så ovanligt är det. 

Men de har gjort hundratals räddningar som medium där det rört sig om andar som redan varit i ljuset men mediumet missuppfattat andens komiinikation. 

Jag var på ett ställe där mediet före var så styv i korken och sa att den var den bästa på att föra andar över till ljuset och den hade hjälp hundratal andar till ljuset.  Detta medie besökte ett hus  och de första som händer är att magen vänder sig ut och in och hon kräks rakt ut på golvet hon kan inte styra detta.  Sedan får hon ett par smällar och sedan börjar  bestick köksknivar och andra köksföremål kastas på henne. Hon skrek rakt ut och flydde från huset. Detta kaxiga medium som var den bästa på räddningar hade för första gången i sitt liv råkat ut för en vilsen själ och då flydde hon i panik. 

Hon utgav sig vara så duktig men hade inte den blekaste aning om vad en vilsen ande var för ngt för det som sagt var extremt sällsynt man stöter på detta.

Jag och en elev åkte dit veckan efter och vi råkade ut för samma sak o det var 6 timmars samtal för att skapa ett förtroende för anden och för att sedan övertyga anden att gå över till ljuset och den var så otroligt tacksam för denna hjälp den fick. 

Men att köra Anden i glaset med en vilsen ande i huset ja det skulle jag inte göra men finns inte en chans att man skulle kunna undvika att märka detta om man öppnar upp och då lägger man bara undan sakerna  man behöver inte krångla till det så och skrämma folk helt från vettet. 

Mycket sällsynt att ett medium som aktivt arbetar med räddningar o hjälpa andar till ljuset råkar ut för detta mer en 1-4 ggr under hela sin livstid. Colin Fry som gör dessa Medium Tv program o spök program i England, Australien Nya Zeeland och USA. Berättade för mig att under de  40 år han arbetat som medium  och alla dessa tv inspelningar så hade han stött på  vilsna andar 2 gånger under dessa 40 år vanligare är det inte.  Jag har varit i hus där ett 10 tal medium hjälpt anden elelr som vissa sa demonen över till ljuset och aktiviteterna blev bara värre och värre för varje medium som varit där man alla hade enligt sin utsago hjälpt anden över till ljuset o familjen var panik slagna o rädda för denna Demon. 

Vi kom dit beskrev anden vilket inte ett enda av dessa medium innan gjort utan de hade med hjälp av Salvia änglar och underliga cermonier  bett böner och tänt ljus o lyckats att föra över anden till ljuset. Men inte ett enda medium hade pratat med anden beskrivit anden så familjen kunde känna igen vem anden var och sedan så berättade vi vad anden ville och det var att hjälpa familjen.  Anden berättad eom sin frustration av att blivit missförstådd och inte blivit till talad av dessa öppna medium. Kvinnan o barnet o hunden var öppna och märkte av anden och anden gjorde allt för att uppmärksamma sin närvarao för att de visade att de var öppna och genom detta bad om kontakt. Mannen i huset var däremot stängd och han hade inte märkt av en enda andeaktivitet i hela huset under de år de bott i huset.  

Så när anden blev bekräftad och fick säga vad den ville och vi lärde dem att stänga ner så blev det helt lugnt i huset o det är fortfarande lungt  nu flera år efteråt. Men dessa medier som skrämt skiten av de boende med sina berättelser om onda andar och demoner ja de förvärrade ju  situationen ännu mer. När de ringde mig så bad jag de ringa mediumen  som redan varit i huset för inget medium lämnar ett arbete utan att vara klar med sitt arbete. Men det boende  hade helt tappat förtroendet för dessa medium för att de fövärrade situationen och att aktivisterna  blev ännu värre men typiskt när medium som inte har kunskapen hjälper över andar till ljuset som redan finns där. För de kan föra över anden hur många gånger som helst eftersom den redan finns där o ju mer frustrerad blir anden för att den blir missförstådd och försöker då ännu mer skapa en uppmärksamt så den får bli bekräftad och få säga vad den vill. 

Detta är långt i från några vilsna själar eller demoner. 

Ännu mer skrämmande var de paret som flyttat från hus till hus  10 gånger eftersom de hela tiden råkade flytta in i spökhus. 

De hade betalat nästan 200 000 kr till olika medium i alla hus för att ta bort andar som aldrig försvann så paret valde att flytta hela tiden. 

inte ett enda medium hade beskrivit mamma pappa o farfar under dessa år inte heller ett enda av dessa medium lärde de boende att stänga ner. De arbetade och fokuserade på att hjälpa andar  till ljuset som redan befann sig i ljuset. 

Detta är så typiskt för annars duktiga självlärda medium att de alldrig fått lära sig de olika sätten andevärlden komunicerar på och skillnaden på vad en vilsen ande är och en ande som gått till ljuset.  De har heller aldrig en aning om att en ande från ljuset kan visa fruktansvärda saker och händelser från sitt jorde liv eller visa hur elak och ond anden var när den levde för att anden vill bli igenkänd. När den blir igenkänd så visar anden en enorm kärleksfullhet. Men få outbildade medium som ger anden den chansen o bli igenkänd utan ska föra över den till ljuset i stället.  Vet inte hur många medium som varit jätte duktiga och gett jätte bra beskrivningar på min pappa. Men när de upplever den fasansfulla död han genomgick ja då blir dessa självlärda medium vettskrämda o hjälpa honom över till ljuset fast han alltid befunnit sig där.  Eller där medium o boende blir skit rädda för andar som tafsar dem mellan benen och upplever att det blir sexuellt utnyttjade. När  i själva verket anden hade svåra underlivs besvär och visar då det med känslor hos mediumet eller personen som är öppen för att beskriva sig själv och sitt dödsfall för att bli igenkänd. Jag har upplevt andekvinnor om blivit våldtagna och mördade och känner då hur det rör sig på mitt undeliv plus bilder för att jag ska förstå. Helt normalt att anden kommunicerar på detta sätt. Det jäkligaste jag någonsin stött på var en man som blev torterad  till döds och sedan styckad i bitar. det var något av det djävligaste jag någons sin upplevt som medium. Det var värre känslor i kroppen  en var det var när den vilsna själen försökte strypa mig i sin frustration. 

Klienten kände igen detta och rätt så blek om nosen erkände klienten att han varit med om detta. 

Denna ande som visade och gav mig den värsta upplevelse jag någonsin haft som medium. När den blev igenkänd så gav den klienten en sådan otrolig vägledning och det var med en sådan värme och kärlek från anden  så både jag och  Klienten satt o grät det var så vackert och så vackra ord och vägledning. Så absolut ingen ond ande eller vilsen ande fast den visade det värsta jag någonsin varit med om i ondska under alla år jag arbetat som medium. 

Så visst självlärda medium kan vara väldigt duktiga med de saknar oftast en otroligt viktig kunskap som många gånger ställer till ett fruktansvärt elände hos de som har hembesök av dessa. 

Så oansvarigt att skrämma upp folk med onda andar och demoner och respekt löst att inte låta anden prata till punkt och bli bekräftad så denna kärleks fullhet träder fram.  Det är så ofta man stöter på detta och jag blir lika ledsen varje gång hur folk fått lida så av medium som arbetar med räddningar utan att ha kunskap om vad det rör sig om. 

Jag har slutat att göra dessa hembesök för det är så sorgligt att gång på gång komma hem till folk och beskriva deras mormor föräldrar eller syskon som tidigare medium beskrivit som onda andar o vilsna själar.  Så jag skäms faktiskt att kalla mig medium när sådant här sker i ren okunskap och där man skrämmer folk från hus och hem och får samma andar o samma besvär i nästa hus de flyttar in.

Plus att vissa då ska ha 50- 60 000 kr för att ta bort demoner från en lägenhet då vill man bara gråta. 

Jag kan tillägga att all denna ondska och obehagliga saker har jag upplevt under vanliga seanser eller hembesök.

Men aldrig under en Ande i glaset seans för då har de kommunicerat med glaset stavat sig fram till namn och berättat om händelser. Så jag har aldrig behövt uppleva dessa hemsk heter i min egen kropp eller behöva se dom med min inre syn. Så varit betydligt beskedligare att arbeta med en ande som inte mått så bra under livet med glaset för så får jag i text form i stället. Men finns säkert medium som även får kommunikationen i känslor o i kroppen fast glaset textar det. Så väldigt individuellt från medium till medium men onda andar nej det har jag aldrig någonsin stött på men omda upplevelser det har jag fått till mig  men en otrolig skillnad och som sagt vad låt anden tala till punkt och låt den få chansen o visa sin kärleks fullhet innan ni drar dessa slutsatser om onda andar. 

Lasse

tarotlasse
2013-03-12 01:56
#36

Jag kan tillägga innan jag gick min medium utbildning så gjorde jag precis  samma misstag och hjälpte andar över till ljuset  som redan befann sig där. Så fort jag upplevde något obehagligt eller ondska så hjälpte jag anden till ljuset fick höra i efterhand att andra medium varit där efteråt  eftersom de inte blev lungt i husen. Inte tusan ringde det mig när det blev mycket värre i huset efter mitt besök.

Men då hade jag aldrig fått lära mig skillnaden på en ande i ljuset eller en vilsen ande. Trodde fullt o fast på att upplevde man ondska  så skulle anden ha hjälp till ljuset vilket jag lärt mig  nu att så är det absolut inte. För anden visar detta för att bli igenkänd som den var under sin livstid. 

Så har inget alls  som har med onda andar eller vilsna själar att göra.   

Lasse

[Kattuggla]
2013-03-12 06:45
#37

Tack Lasse, jag har fått många svar på mina frågor som jag ibland kan känna tystas ner. Det är ju lika bra att få veta hur andevärlden egentligen fungerar! Jag tänker främst på det här med onda andar som verkligen kan vara onda men är få. Hur skapar man själv monster? Kan de så att säga manifesteras ur sina egna rädslor och hur får man då bort dem?

[Kattuggla]
2013-03-12 10:54
#38

Kom på en sak efter att ytterligare läst i olika inlägg. Du kanske menar att man inte kan skapa riktiga egna monster så att säga utan det är egentligen en ande som antingen är god eller ond men man tror att den är ond p g a sina egna rädslor?

Jag vill poängtera för övriga att jag inte är intresserad av att fördjupa mig i den negativa andevärlden. Men däremot tror jag att om jag ändå funderar på hur det fungerar och även omedvetet kanske, så blir rädslan bara större om jag förtränger den och bara försöker tänka på det positiva. Visst ett tag kanske det fungerar att tänka positivt, vilket jag också har testat tidigare i mitt liv. Men till sist kom en händelse som drog undan benen på mig och så nådde jag botten och den gamla rädslan visade sig som fanns i mina cellminnen. Och förr eller senare kommer jag kanske ändå få känna och uppleva saker som känns obehagliga som Lasse beskrivit, om jag kommer att jobba med andevärlden. Jag har ju ändå redan upplevt rädsla till andevärlden tidigare. Jag tror att det för vissa människor fungerar så att man ska kunna känna sin rädsla (i sin ljusbubbla) och tillåta den att komma ut för att kunna släppa den. Blåsa ut den. Släppa gamla trauman. Och sedan fylla sig med ljus och kärlek. Men detta är vad jag tror och detta fungerar än så länge för mig!

Alla är vi ju olika människor och har olika tänk! Och alla har vi upplevt olika saker. Samt alla har vi kommit olika långt på vår livsväg till att göra oss hela och det gäller att försöka möta och hjälpa varandra där man är på sin väg för tillfället! Det svåra är att veta var personen man vill hjälpa befinner sig just nu på sin väg.

Med kärlek och ljus från Kattuggla ☀️

yamher
2013-03-12 11:15
#39

och så finns det medium som beskriver en värld full av rosa moln. Det finns alla sorters och som medium vad man får lov att se o möta. Trots allt finns det i slutänden ändå personer som råkar illa ut efter att ha roat sig med Anden i glaset som inte alls har med själar att göra. Hellre är jag realist och ser det som verkligen är därute än att leva i det blå eller på annat sätt tror att världen är full av rosa små moln. Vi får acceptera att vi har olika erfarenheter.

Alis volat propriis Oskyldig

Illusion
2013-03-12 12:45
#40

Lasse tack ännu en gång, jag känner i hela min kropp att du har rätt, även fast det är första gången jag hör detta. Jag skulle vilja ha dig som lärare, du är vis. Min dröm är att en dag kunna hjälpa påse andar och människor. Det är mitt öde. Så tacksam för denna information att jag var tvungen att säga det igen.


☮ and ❤ among each other ✿

[leWolf]
2013-03-12 13:13
#41

# 0 Jag rekomenderar inte Anden i glaset och oavsett vi håller på med glas,pendlar eller annat ska man ha kunskap i vem och vad man bjuder in för otur finns och väsen vi inte vill ha på plats.Vissa energier klarar alla inte av utan mångårig träning.Man ska veta hur man skapar ljusets beskydd och hur man använder både redskap och kommunikation.

Jag förnekade mångt och mycket för många år sedan allt var bara rosa och fluffiga moln men erfarenhet och lärdom gav min egen begränsade syn på andevärldar och väsen ett helt nytt  synsätt.Det jag inte var redo att ta emot då det gav heller inte min guide mig kunskapen om så jag hade inte minsta erfarenhet av att en mörkare existens finns.

Jag instämmer helt med Yamher att vara realist och det är inte menat att alla får ta del av allt inte förrän man är mogen att hantera och ta in.

Nu jobbar jag för ljuset men jag vore dum om jag enbart tror allt är gulligt och glatt när jag mött så många jordbunda sorgsna som verkligen behövt hjälp,dom som redan sitter i ljuset behöver ingen hjälp och det vore oansvarigt av mig att inte se dessa som med sorg och förtvivlan inte vågar släppa taget av många olika orsaker.Alla har vi rätt till ljuset så öppna ögonen och se dom inte bara gå förbi nån som behöver hjälp,vi går inte förbi en fysisk person som behöver hjälp så varför ska vi missa andar som behöver hjälpen över till sitt rätta hem.

Är vi så ogin att vi inte erkänner dessa själar så dom får sitta fast hur länge som helst,det om något gör riktigt ont inom mig att se och bevittna sån nonchalans.

Här är exempelvis Anden i glaset en inkörsport att släppa in för dom ser vårt ljus som dom dras snabbt till och många leker med just detta vilket man absolut inte ska utan man ska ha kunskap och respekt för all form av magiskt och andligt arbete så man inte bjuder in fel gäster och kan få stora problem eller själv börja må väldigt dåligt.

Just Anden i glaset har blivit en spännande lek men det finns inget spännande alls med det här utan en verklighet där ute i andliga sfärer som man bör ha kunskap om innan man aktiverar och släpper in.

Annons:
Joggan
2013-03-12 13:54
#42

Mitt…
Visst finns onda andar men inte så ofta
och liksom feltolkning till en onda avsikt som inte är onda
en hjälpsökande ande ur den s.k purgatorium drar livs energi och i värsta fall bli man sjuk!
Känns ibland ond men är mer hjälpsökande natur!

Döden är inte så spektakulär
man förändrar inte sin själ bara pga man är död!
Andar är karaktären liksom vi!

Man borde lösa denna diskussionen enligt förslag Gilgamesh (Sumerisk kung)
den som botar/fixar problemet….har rätt!
Prata och menar är alltför lätt!

Jag har 12 personer som har allvarliga problem med andar
dom flesta som arbetar som medium kunde inte förändrar någonting!
Kanske därför att deras tolkning är fel!
(inte tillräcklig kunskap)

Ett fint personbunden ironiskt metafor…
Min medvetenhet är som ett stort och bred träd
med många stor bjudande kvistar
En främmande själ förfånga sig i mina kvistar
som liknar min medvetenhet.
Ett medium kommer och kåpa mitt medvetenhet
liksom  den medicin från psykofarmaka
Jag förnimmer ingenting mer
och känna mig fri!

I detta samhälle nu för tiden
är man inte intresserat varför man har huvudverk
här gäller bara Alvedon!

Monster är inte en tolkning från oss!
Dom monster som visar sig ibland som ande brevid vara sängar
är en restsjälvbild hur dom ser sig själv
typ… dör jag och tror att jag är eller har varit en elak djävul/monster
då kan ni ser detta när jag visar mig !

Måste man väl förstår pga andar kunde inte tar kläder med sig till andra sidan!

Löjligt att man tror
när man föreställer sig ljus att dom går
utan att förstår varför dom har kommit!

Häls/Joggan

Joggan
2013-03-12 14:47
#43

Post scriptum

Citat…
Salvia skyddar inte mot andar
Indianerna använde salvian som en ceremoni till att bjuda in ande världen till möte.
Fel!

Den Salvian Indianerna använder är  även en starkt hallucinerande växt och visst man ser en massa konstiga saker när man använder den som rökelse men inte tar den bort andar.
Absolut fel och stämmer inte!

I Lakota språk- P`eji mota
Salvia… den i Amerika (Artemisia Gnaphalodes.)
http://www.illinoiswildflowers.info/prairie/plantx/white_sagex.htm

och den i Sverige

http://en.wikipedia.org/wiki/Salvia
hjälper men bara en lite stund!

Man får också inte glömmer att det är den ande i växten som hjälper inte växten för sig!

Jag vet det pga jag har några indianska/Lakota vänner i Pine Ridge  USA
Salvia/sage rensar och harmonisera också medicinskt är det antiskeptiskt!
Häls/Joggan

Illusion
2013-03-12 16:00
#44

#39 Men om det nu skulle finnas onda andar så måste det ju betyda att vissa människor föds onda? Och det gör vi ju inte?


☮ and ❤ among each other ✿

tarotlasse
2013-03-12 23:46
#45

#42  Salvia Divinorum som indianerna använder är förbjuden inom EU 

och innehav av denna Salvia ger upp till 1 års fängelse. 

Tidigare klassades den som tung narkotika i Sverige och kunde ge upp till 8 år fängelse. Men i Eu klassas den som Hälso farlig vara och sedan 2006 så är det samma regel i Sverige och straffrätten sänktes och nu mer ger innehav eller försäljning av denna Salvia högst 1 års fängelse. Numer kan man finna denna salvia på vissa nätbutiker där man  även säljer koncentrat på  upp till 500% och där man också levererar vår lagligt torkade Salvia doppade i detta koncentrat. Där man utlovar effekter som vida överstiger LSD.  Droger och alkohol hör inte i hop med medialt arbete oavsett vilka ceremonier nu naturfolken använde det till. Men de Nord Amerikanska äkta shamaner jag träffat har använt Salvian till cermonier för att hälsa andevärlden välkomna och att de ska känna välbehag under våra möten. Jag frågade om detta med att rena hus och ta bort andar vid ett tillfällle och möttes av ett skratt och  en motfråga  varför avvisa våra anfäder och vägledare. När jag frågade om dessa hallucinogena egenskaper så var han mer kryptisk och svarade att alla växter påverkar oss på olika sätt och ville inte gå närmare in på detta. 

Salvia Divinorum är en örtväxt i släkten Salvior. Det är således ej samma växt som kryddsalvia, Salvia Officinalis. Salvia brukades för dess psykoaktiva och hallucinogena egenskaper först av mazatec-indianerna i Oaxaca, Mexico. Den psykoaktiva örten har på senare tid tagits i bruk igen."Profetsalvia eller andra växter/produkter innehållande det aktiva ämnet salvinorin A, är sedan 1 april 2006 olagligt att inneha eller sälja i Sverige."

Lag (1999:42)

3 § Varor som avses i denna lag får inte utan tillstånd

1. införas till landet,

2. överlåtas,

3. framställas,

4. förvärvas i överlåtelsesyfte,

5. bjudas ut till försäljning, eller

6. innehas.

4 § Den som uppsåtligen bryter mot 3 § 2-6 döms till böter eller fängelse i högst ett år

tarotlasse
2013-03-13 01:32
#46

#38 

Det är den upplevelsen både jag och många andra har att våra egna rädslor skapar både monster demoner och onda andar.  

Jag har under åren varit på så många hembesök där de boende varit vettskrämda och beskrivit dessa onda andar Demoner och monster som vill dem illa. 

När man sedan kommit dit och beskriver en goo glad gumma som vill uppmärksamma de boende på sin närvaro. 

När man beskriver utseende hur anden var till sättet när den levde och får fram specifika händelser och i bland  speciella föremål som var väldigt betydelse fulla för anden när den levde. 

Så utbrister de boende det är ju mormor, farmor mamma du beskriver.  eller någon annan närstående till dem. 

När de då vet vem de är som är på besök har deras rädslor försvunnit och då försvinner även dessa monster och onda andar. 

Det man inte vet vad det är och inte förstår blir man rädd för och ens hjärna skapar dessa monster och rädslan blir ännu större.  

Vi har även fått se detta i Tv programmet det okända vid ett flertal tillfällen där de boende är rädda och har besök av en ond ande.  Då det ibland har varit deras egna nära och kära som tittar till dom och absolut inte är onda på något sätt.  

Men även hem där de boende är jätte rädda och berättar om hur andar som knuffar dem slår dem i huvudet osv. Sedan så kan man prata med barnen till denna ande som bor i en annan del av landet som också har besök av samma ande och som beskriver anden som beskyddande och som kärleksfull så olika syn och olika tolkningar hos olika personer och det är ändå samma ande. Plus då barnen beskriver hur denna ande avled av den halkade slog i huvudet och avled.  

Så anden som visar hur den avled för att bli igen känd men den som har beskrivet den onda anden upplever att det är anden som knuffar och slår dem i huvudet.  

Eller där medium  beskriver en vilsen ande och hjälper de boende att ta bort anden och föra den till ljuset.  

Efter denna hjälp blir  ande aktiviteterna  hundra gånger värre och ökar på de boendes rädslor. 

Sedan kommer ett annat medium dit och beskriver en släkting som mått väldigt dåligt när den levde. Anden blir igenkänd och bekräftat och ville bara tala om att den nu mådde bra och hade det bra på andra sidan.  Så har andeaktiviteterna slutat efter anden blivit bekräftad och fått säga vad den ville.  

Min Pappa som var aktiv spiritualist och som sysslade med EVP inspelningar och ande kontakter, hade mediala cirklar osv.  Han kommer ofta igenom på våra egna mediala cirklar och hjälper eleverna och där eleverna upplever honom som väldigt hjälpsam och kärleks full. 

Sedan är det ett flertal medium som  mött min pappa  beskrivit honom väldigt bra utseende mässigt  men blivit jätte rädda och beskrivit en ond och en fasansfull ande som försöker strypa dom.  

För de har upplevt min pappas död som var en fruktansvärd process där han sakta kvävdes till döds i svåra smärtor och ångest.

Ett medium sa att jag hade en demon och djävulen själv med mig.  

Att jag behövde hjälp av en präst  med vig vatten för att göra en exorcist utdrivning. 

För denna Demon var så hemsk och var alldeles för övermäktig för att detta medium skulle kunna hjälpa mig. 

Så vissa medium beskriver min pappa som hjälpsam o kärleksfull och som avled en kvalfull död medan andra  medium beskriver honom som en demon och djävulen själv. 

Så visst påverkar våra rädslor eller icke rädslor olika mediums tolkningar. 

Om de är onda andar är jag ytterst tveksam till jag har aldrig stött på en ond ande under mina år som medium varken under sittningar eller med Anden i glaset

Men jag har upplevt Andar som visar ondska och hemska händelser som de varit eller upplevt under sitt liv på jorden. 

Är de då en ond  ande när den förmedlar och beskriver sitt liv här på jorden?

Som nyhets reporter får jag också förmedla hemska händelser och ondska som personer råkat utför. 

Är jag då en ond människa för att jag förmedlar detta? 

Eller på ett hembesök där en kvinna  upplever hur anden misshandlar henne och hon får blåmärken på Kroppen.

Där det visar sig vara ett platsminne av händelser från de tidigare ägarna  där mannen misshandlat sin fru väldigt svårt och blivit dömd till ett fängelse straff.  

De tidigare ägarna var fortfarande i livet så ingen ande överhuvudtaget som var inblandad  i detta.

Utan minnen av fasansfulla händelser som skett i huset där kvinnan i huset var  omedvetet öppen och kunde läsa av detta intuitionsmässigt. När hon fick lära sig att stänga ner så kände hon inte av det längre och hon fick inte längre blåmärken över hela kroppen. 

Så visst kan rädslor få hjärnan att skapa monster och till och med skada oss rent fysiskt. 

Att man kan tänka sig sjuk liksom man kan tänka sig frisk är ju välkänt hos det flesta. 

Men en del Medium tror  att det beror på onda andar och på demoner. 

Tron är som baken delad. 

Lasse

[Kattuggla]
2013-03-13 06:38
#47

Tack för svaret, Lasse! Nu förstår jag ännu mera och det känns tryggt att veta hur det fungerar. Du förklarar så tydligt.

Tack övriga också som har bidragit med sin erfarenhet och kunskap. Jag är mycket tacksam för det!

🌺

Joggan
2013-03-13 09:13
#48

#45
Du prata om Salvia Divinorum
http://sv.wikipedia.org/wiki/Profetsalvia
som atzekerna brukade använda
då kunde du liksom spå peka  i klass Ayahuasca
det har ingenting att göra med den salvia som dom indianerna
använda för ceremoni och skydd och rensning i Nordamerika
och vi prata om den vanliga Salvia här i Europa

Salvia officinalis
Citat..
I Sverige odlas både ett- och fleråriga arter av salvia!
 Släktnamnet Salvia är avlett av det latinska salvare, som betyder "rädda", "frälsa" etc

och den vita Lakota/Dakota salvia

Artemisia Gnaphalodes och Artemesia Ludoviciana
i USA som har nästan samma ingrediensen !

Citat

The use of sage is for healing.
The smoke is used to bless, cleanse and heal the person or object being smudged.
Sage is used to 'wash off' the outside world when one enters ceremony or other sacred space. Objects are likewise washed off with sage medicine smoke to rid them of unwanted influences.

The plants that are called sage can come from very different families of plants.
True sages are in the genus of Salvia; this includes Salvia Officinalis (garden sage)
and Salvia Apiana (White Sage), also called California White Sage and Sacred Sage.

from the book Sacred Sage,
How It Heals.

http://www.amazon.com/Sacred-Sage-How-It-Heals/dp/0964022907

Häls/Joggan

Annons:
Amandla
2013-03-13 13:50
#49

Frågan om salvia har varit uppe många gånger tidigare, senast den här tråden, ta diskussionen där istället: http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/50fe5cebd4ebea6fd400d309-varfor-renar-salvia


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Lindixo]
2013-03-26 18:55
#50

(Har endast läst vad TS skrivit när jag kommenterar detta, så någon har säkert svarat ungefär samma som mig innan)

Men NEJ! 
Att köra Anden i glaset är inte OK enligt mig. Man ska ha respekt för dem döda, det är det enda jag har att säga. Om någon kört Anden i glaset i mitt hem hade jag kokat av ilska, man vet aldrig vem man får kontakt med. 

Mvh * Lindixo

Nicollan
2013-03-26 22:47
#51

Nu har jag inte läst allt i denna tråd, men ändå.
Bara en fråga, ni som säger att det inte finns några "onda" andar, de måste det väl ändå finnas? Eftersom det finns människor i livet som har så mycket hat och ilska inom sig, så borde det väl även finnas andar med sån energi som ej fått ro? Som kanske dött hastigt och haft mycket ouppklarat och orättvist i livet, som känner sig vilsna och att de då blir på ett hotfullt och elakt sätt..

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

tarotlasse
2013-03-26 23:27
#52

#51 

ja visst finns det otaliga mäniskor i den fysiska kroppen som är onda och elaka. 

Visst visar andevärlden detta om de var omda och elaka när de levde annars hade vi aldrig kunnat känna igen anden. 

För jag kan omöjligt beskriva denna kärleksfulla ande som kärleks full för så hade ingen känt igen anden eftersom den inte var kärleksfull när den levde. 

Men för att anden visar att den var ond våldsam och elak när den levde så betyder inte det att den är det som ande. 

Men tyvärr är det många medium som tolkar det på det sättet.

Som jag skrivit innan om en ande förmedlar hur den var i livet eller för händelser i livet så behöver den inte vara ond för det. 

Jag arbetar som reporter på en tidning och får ofta beskriva om onda och personer och på hemska händelser är jag  då ond ? 

En ande som blivit torterad till döds och mördad är den då ond för att den förmedlar dessa upplevelser. 

Eller som förra veckan då jag beskrev en ande som avlidit i en krigs massaker då man förintat hela samhället det var fruktansvärda saker anden visade mig men är den då ond ? 

Mina besökare hade inga problem att känna igen andarna när jag beskrev dessa onda händelser. 

Men inte var andarna onda för det. 

Min pappa avled en fasansfull död och vissa beskriver honom som en ond ande när det känner denna kvalfulla död. 

Medans andra medium beskriver honom som kärleksfull som avled på ett fasansfullt sätt. 

Så helt och hållet på mediumet och på mediumets egna logiska och hur mediumet skapar en bild av anden genom sitt egna  tänkande som avgör om en ande är ond eller god. 

Så jag har upplevt massor av ondska och obehagliga händelser i andens liv och vad den upplevt.

Men aldrig upplevt en ond ande det mest omdskefulla och hemskaste upplevelserna jag haft som medium har varit de mest gripande och vackraste vägledning jag varit med om finns ingen ond ande som skulle  ge denna enorma hjälp och vägledning fast det varit ondskan själv när de levde här på jorden och visat detta. 

Ge anden chansen och visa hur den var och låt den bli igenkänd innan ni skrämmer skiten ur både er själva och andra. 

Så får ni se ngt helt annat en den ondska som anden beskrev sig själv som när den levde. 

Men tyvärr ger inte alla medium anden denna chans utan beskriver ngt helt annat i stället. 

Vilket ger en fruktansvärt skev bild av ande världen beroende på ren okunskap och  att man inte ger anden chansen att prata till punkt. 

Lasse

Denna kommentar har tagits bort.
Joggan
2013-03-27 10:48
#54

@…

Jag förstår absolut inte varför ni har raderat mitt inlägg igen!!??

Häls/Joggan

Amandla
2013-03-27 11:10
#55

#54 Ditt inlägg har fått anmälningar eftersom det bryter mot sajtens regler. Reglerna säger att man inte får skriva om onda väsen och demoner här. Att man nämner dem i en kommentar och säger att de inte finns eller att man inte tror på dem är okej, men inte om man säger att de finns. Det är inte första gången du skriver om detta och vi har förklarat det för dig varje gång, så du får nu en varning.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
yamher
2013-03-27 11:19
#56

Vem säger att han per automatik är klar när han gått över o blir kärleks full?? Det går inte övernatten, och det finns mycket vi ska lära oss i våra liv. Att de fortfarande indentifierar sig mitt sitt liv är helt naturligt om man har mycket att bearbeta och högst individuellt hur fort man får insikt och klar.

Alis volat propriis Oskyldig

Joggan
2013-03-27 12:20
#57

Ok

Jag tycker inte att det fanns i min inlägg någonting som tyder på detta vad du nämnde!??

bara en problem med andar…men ok…

kanske utan den del….

Hej Lasse
Kanske du förstå att hjälpsökande andar som sitter fast kan
vara så jobbiga att dom känns som onda
kanske det är möjligt att du inte får kontakt med sådana!??
dessutom  finns visst onda andar men inte så ofta
man kan säkert jämtföra förhållande med mänskorna som leva på jorden nu!

Dom som får slut på störande andar har rätt
och dom som kan inte ligger fel tycker jag!
(dom ser inte sanningen)
Medier brukar också säger om dom inte får bort andarna
måste man stänger när sig
varför? pga okunskap!?
Hur kan man skiljer mellan dom medier som tolkar allt eller delvis
ur sitt egen fantasi eller dom som har verkligen kontakt!!??
och vidare vem säger att dom  s.k guider är kanske inte en himmelsk guide/änglar osv
kanske dom är också hjälpsökande som är bara ut efter vars livenergi och lurar oss!?

Jag tycker också att du ligga ofta fel med vad du säger
tex att andar är "alltid" här på jorden bara i en paralldimension
visst är det fel…
…går dom in i ljuset är dom inte mer "Jordbunden"  det menas inte mer på jorden!
Tar det inte illa upp men visst får alla tror vad de vill…

Den en kan den annan inte!

Häls/Joggan

Greigh
2013-03-27 18:59
#58

Jag rekommenderar inte Anden i glaset. Jag har aldrig varit med, men min syster blev utsatt av en ande som påverkade hela hennes liv rent psykiskt. Det har gått 15 år sedan detta hände och hon mår fortfarande inte bra.

[leWolf]
2013-03-27 19:25
#59

Lasse jag hoppas du kan ge mig ett klart tydligt svar nu.Först jag är inte emot Spiritualsim och absolut inte Dig 🙂men vi ser väldigt olika på dessa situationer och att faktum kvarstår hur ofta som man medium missar så enormt mycket och får ta oss husrenare  till hjälp.

Ska erkänna jag avskyr ordet husrening för det handlar om så mycket mer men faktum är att många andra får göra jobbet efter vanliga medium för dom har inte klarat av sitt jobb.

Kan du förklara detta för mig,hur kommer det sig att medium missar så oerhört mycket så en plats fortsätter att vara jordbunden när anden alltid finns i ljuset som du säger ? du far med (ord borttaget/Fjäril) i min åsikt och vi måste kämpa för alla både levande och dom i andevärlden inte bara vara oss själv närmast hela tiden

tarotlasse
2013-03-27 23:16
#60

# 59

Ja visst kalla mig för lögnare om du vill men ett rent person angrepp jag diskuterar gärna sak frågor  men  rena  person angrepp det tolerarar jag inte och är förvånad över admin när jag skrev demon i ett inlägg så tog det bara 3 minuter innan jag fick bannor att det inte var tillåtet enligt reglerna. 

Men detta  rena person angrepp har fått stå utan åtgärd nu i 3 timmar.

Jag förstår mig inte på regelverket här inne. 

Religons frågor  som är  skyddade genom Svensk lagstiftning  och grundlagen och där man inte får särbehandla ngn för att ha en annan religös  åsikt. här bryter man både mot trykckfrihets lagen och diskremeninrengs lagen genom sitt regel verk.  

Så man tillåter inte att diskutera delar av den katolska kyrkans tros uppfattning här inne men rena person angrepp är tydligen helt ok.

Om  nu inte de i ljuset finns här på Jorden är då alla dessa andar som kommer igenom under storseanser och ger budskap och vägledning jordbundna  vilsna och onda andar ?. 

Det spelar inte någon som helst roll var du befinner dig som medium ber om kontakt med ande världen så finns det andar där och våra nära och kära finns runt oss. 

Du behöver inte ha senaserna  och kontakter med andar på speciella platser för de finns precis överallt och de  finns mitt i bland oss.  

Gång på gång  säger andevärlden att de alltid finns  ngn hos oss och hjälper oss från ande världen. 

Medium har förmedlat detta och finns på skrift från medium från 1600 talet o framåt att de finns här på jorden ingen annan stans. 

Shamanerna säger samma sak att deras anfärder finns med dem och följer med dem oavsett var det flyttar sin a läger beroende på sesong och jakt. 

Är då bara vilsna och onda andar  som är med och hjälper oss på detta sätt ? 

Oavsett om jag tror på spiritualismen eller den shamanska tron för för båda påstår sig ha sina nära och kära med sig oavsett var man Befinner sig. 

varför är dessa vilsna och jordbundna andar så hjälpsamma och ger oss denna vägledning om de är så vilsna i sig själva och inte hittar rätt? 

Men enligt dig är dom som gått till ljuset ngn helt annan stans  och inte här hos oss var  är dom då? 

Varför medium missar saker är inte konstigare en att en läkare missar saker eller en advokat missar saker. 

Den mänskliga faktorn alla mäniskor gör fel finns ingen som är ofelbar  eller har ett super minne och kommer i håg allt. 

Pratar du med en person i telefon  och ngn ropar på dig eller på kallar din uppmärksamhet från annat håll så tappar du koncentrationen för en kort stund och vi kan mycket väl missa vad den i telefon sa. 

Vi är helt enkelt mänskliga  och samma sak pratar du med en ande och  ngn annan i rummet på kallar din uppmärksamhet  så tappar du koncentrationen för ett kort ögonblick och kan missa information.  Vår hjärna är skapad så och inget vi kan styra. 

All kominikation med ande världen går igenom vår egen hjärna och påverkas av vårt eget logiska tänkande visar anden mig att den avled när den ramlade  ner för en trappa som en känsla av att jag faller. 

Så visst kan jag tolka det som anden faller men det logiska tänkandet säger kanske det är någon som puttar mig. 

Ande världen pratar inte på samma sätt som oss det förmedlar sig i känslor i bilder och tankar.  Sedan ska vi tolka detta och det gör vi med vår hjärna och vi tolkar fel i bland. 

Det är ytterst sällsynt man stöter på ett medium i vaket tillstånd tolkar all kominikation 100% rätt utan tolkar vissa saker fel. 

Det är helt mänskligt jag har aldrig sett ett medium i vaket tillstånd vara 100% korrekt i sina tolkningar,ö Jo vissa andekontakter har jag varit med om som 100% men aldrig jag varit på en  seans eller sittning där ett medium varit 100% korrekt i allt den säger. 

Däremot  under trancemediumskap där mediumet varit i ett annat medvetande och inte  själv tänkt och tolkat. Utan anden har haft en direkt kontakt och använt sig av mediumets röst organ. Ja då har fått uppleva 100% korrekt information under en hel seans. 

Samma när vi använde använde anden i Galset i nnan jul vi medium behövde inte tolka dessa känslor bilder och tankar som rebusar. Utan här fick vi allt stavat i skriftlig text och 7 st andar som kändes igen och 100%  korrekt informaton för då behövde vi inte använda oss av vårt eget tänkande.  Det vi fick göra var att ställa frågorna och skriva ner bokstäverna. 

Skriver  då Anden att den heter Gunnar  och bodde på Dalarö  så var det inga problem för en av cirkeldeltagarna att känna igen detta för hennes pappa hette Gunnar och bodde på Dalarö, När sedan de andra frågorna jag ställde och glaset skrev också var 100% korrekta så finns det ingen tvekan om andens existens.  Denna 100% iga information får du inte av ett vaket medium som tolkar kominikationen genom känslor symboler och tankar som rebusar. 

För då måste vi använda vårt logiska tänkande för att tolka detta språk så därför vi medium säger fel missar saker och missförstår saker för vi är inte ofelbara anden försöker att använda sig av det vi känner igen men när vi börjar tänka så är det lätt att det blir fel.

Jag vet andra kurs helgen jag gick hos Iris Hall jag hade en sitter som gått 3 år på sin utbildning redan. 

När jag beskriver anden  till det jag ser som bilder o symboler och min sitter tror sig veta vem jag beskriver. 

Så känner jag hellt plötsligt att ngn försöker strypa mig jag blir fruktansvärt rädd över att denna ande försöker strypa mig.  Min sitter som kommit en bit på vägen lugnar mig och säger att det är ingen som försöker strypa mig men den ande som du beskriver tog livet av sig och hängde sig. 

Så anden ville visa mig hur den avled men mitt logiska tänkande och mina rädslor sa att anden försökte strypa mig.  Så mitt eget tänkande som gjorde att jag tolkade andens kominikation helt felaktigt. 

Så mitt enklaste svar är att vi själva och vårt eget tänkande påverkar kominikationen och det ofta blir fel och missar och det finns inget medium som är fel fri. 

Och dags formen påverkar oerhört mycket tolkningen liksom det gör för vilken yrkes grupp som helst.  

Så hjärnan och vårt eget tänkande  som gör att vi både missar och tolkar information fel. 

Varken ett medium eller någon annan mäniska är felfri.  

Men jag kanske bara ljuger för dig !

Lasse

[leWolf]
2013-03-28 06:49
#61

Kalla det vad du vill ,personangrepp eller annat men anklaga inte moderatorer för dom inte tar bort text direkt dom sitter knappast vakt på forumen 24 timmar om dygnet.

Jag står på mig och kallar det för lögn för tydligen är det bara du som vet medan vi andra har noll koll.Men det handlar om erfarenhet,det man vart med om det tror man på och har man inte vart med om då kan man omöjligt sitta och säga att andra har fel.

Det här blir mitt absolut sista inlägg över huvud taget i nåt internet forum för det är så många villfarelser och sånt vill jag inte vara delaktig i.

Allt gott till er och en Glad Påsk ❤️

yamher
2013-03-28 07:15
#62

lite intressant att du Lasse ändå beskriver hur många medium som helst som inte är spiritualister, eller åtminstone bara har varit där innan dig, har gjort så många fel och skrämts.

Naturligtvis finns hur många som helst från andra sidan i närheten av oss. De allra allra flesta av dessa har sitt ursprung i himlen. Men det finns också väsen. m.m. Sak samma, men jag tror att det finns en del människor som känner sig lite trängda av det du hävdar, Lasse. Jag har bara bett att du ska ha ett mer öppet sinne att det finns andra erfarenheter. Och bara för att du inte har dem betyder inte att de inte finns. Lorraine Warren mfl tror jag skulle hålla med mig.

Det finns inget intresse att skrämmas att det allra ondaste av ondast skulle kunna ske, men det är som att hävda att vår värld är perfekt. Att inget ont kan hända. Om vi förutsätter att det inte finns väsen i vår värld (för det komplicerar bilden) så kan vi inte utgå från att alla vill väl. Betyder inte att de som inte vill oss väl är demoner. Eller vilsna själar. Men det finns dem som har andra intressen.

Eftersom de flesta som testar Anden i glaset är tonåringar, barn eller unga vuxna med stort intresse el nyfikenhet är de i sig själva lite av en magnet. Det händer mycket i denna perioden av livet som en del andar dras till- Deras starka livsljus eller starka emotionella känslorna tex.

Om man inser att det finns risker så är man mer på sin vakt. Eftersom alla inte har ett starkt skydd som många mediala har som utövat detta i många år, så finns det risker. Synd att det finns dem som inte inser riskerna utan så gladligen uttrycker att det är ingen fara och kör på…

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
tarotlasse
2013-03-28 13:59
#63

# 62

Alla dessa medium har varit outbildade men flera av dem har varit spiritualister så ingen skillnad på om det är ett spiritualistiskt outbildat medium eller mediumet har en annan mediali inriktning. 

jag själv är uppväxt i den spiritualistiska rörelsen min föräldrar var aktiva spiritualister min farmor var aktiv spiritualist. 

Så arbetade som spiritistiskt medium och gjorde själv alla dessa fel innan jag utbildade mig till medium. 

Så har absolut ingen roll vilken tros inriktning man har i sin medialitet. 

jag på står inte heller att ondska inte finns det finns för ande världen visar och förmedlar ondska det har varit med om. 

Det finns även rädda och frustrerade andar som kan vara obehagliga och våldsamma precis på samma sätt som en chockad rädd förälder  som mist sitt barn som slår rädddnings personalen i sin frutration. 

De är inte onda utan behöver hjälp i sin chock, rädsla  och frustration. 

precis det samma med ande världen de är inte onda. 

Det är också så fruktansvärt sällsynt man stöter på detta. 

Men att man stöter på andar som varit onda när de levde eller upplevt onda och hemska händelser  ja det händer  varenda vecka jag gör det. 

men det finns redan i ljuset och är absolut inte onda bara för de förmedlar dessa onda händelser. 

Så jag är helt öppen och avfärdar inte en ande som förmedlar ondska. utan jag pratar med den och anden får bli bekräftad oavsett den visar god het eller ondska. Tyvärr är inte alla medium så öpnna utan bara ser  det omda och låter aldrig anden tala till punkt utan ska hjälpa anden till ljuset i stället. 

Lasse

Miyako-chan
2013-03-28 14:53
#64

Några i min klass pratade om Anden i glaset i skolan en gång, jag vart såklart nyfiken och frågade vad de pratade om. Och då berättade de allt bla bla bla, och sa att de skulle göra den hemma hos en av tjejerna sen. Jag var redan då lite uppskrämd så jag tackade såklart nej.

Men de berättade också att man aldrig ska fråga när man dör, ELLER, hur anden ser ut. Tjejens mamma hade gjort detta som ung, och hon frågade hur anden såg ut. Hon såg den i en vecka (tror jag det var) i alla speglar, fönster, bilar, allt man ser en spegelbild i helt enkelt.

Usch.. Det verkar inte kul att få kontakt med fel andra. Kommer aldrig köra Anden i glaset.

[rocklover]
2013-05-22 18:58
#65

lyckades hamna här (neej, jag orkade inte läsa igenom allt ._. )men ok..jag har ett per frågor;

1.vad är det man inte ska fråga? vilka frågor är ok?

2.om man kör Anden i glaset i skogen, vad händer då?

3.kan man ta kontakt med döda djur också? 

4.vad är det viktigaste att tänka på när man kör Anden i glaset?

5. om ens hus redan är hemsökt, kan man ta kontakt med anden genom Anden i glaset (har redan lite "besök" utav ngn jag tror är en man..jag har sett hans ansikte i spegeln ett par gånger ._.)?

Amandla
2013-05-22 19:02
#66

#65 Läs tråden så får du svar på många av dina frågor 😎Liiite jobb får du allt göra själv…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-02-28 13:49
#68

#67 är borttaget då det bryter mot reglerna för denna siten.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria-67
2015-02-28 13:49
#69

Min kompis blev också påverkad av Anden i glaset en gång och fick svårt lyfta handen som var tung som bly. Men hon såg någon ljus skepnad berdvid mig samt en koltrast  som flög. Jag påverkades aldrig av Anden i glaset.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: