OT - Behöver hjälp!
Jag sitter här med en ansökan ang. starta eget bidrag och behöver lite hjälp. Jag vill öppna en present och hobby butik och behöver tips på olika varor och hur man kan inspirera kunden. T.ex. jag vill sälja calligrafi pennor och kan då också erbjuda kunden en grundkurs i att lära sig skriva calligrafi. Men jag behöver fler såna saker som jag kan visa upp i min ansökan så har någon tips och ideér så tar jag tacksamt emot dem.
Kram Sanna

Böcker om calligrafi,pennor och block.
Jag tror du är rätt ute här eftersom handskrift i dag, dessutom så vackert är guld värt. Allt knackas ju ner på datorn nu mera.
Det ligger väl nära till hands att du säljer stenar och rökelse och dylikt också. Erbjud Tarot läggningar för det är väl inget hinder för att få bidraget eller? Lite te och örter kanske?

Tyvärr så får jag inte ta med tarottolkningar i min affärsidé.
Tacksam för ditt inlägg 

Så med tanke på skönskrivandet kanske det inte vore så dumt med fina papper också? Kanske vackra handgjorda. sådana med växtdelar inblandade i fibrerna, rispapper och annat exklusivt!

Ljus och ljuslyktor i olika färger och former så här års.
…och miljötänkandet är i högsta grad aktuellt - kanske bläck och färger och handgjorda papper att skriva med som är giftfria och klimatsmarta?
Några förbrukningsartiklar som snart blir oumbärliga vore bra. Miljövänliga ljus?
Och att kombinera varor att sälja med kurser och rådgivning är utmärkt!!
Lycka til!!!!!!!!!!!!!!!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
…om du inte får ta med tarottolkningar…men du kanske får sälja tarotlekar? Och ge kurser? 
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tack för era bra förslag! Jag skriver ner dem 
Magi-cat, vad är det för förbrukningsartiklar du tänker på? Jag vågar inte chansa och ta med tarot över huvudtaget men jag kommer absolut att ha tarotlekar och i framtiden även konsultationer och kurser 
Kram Sanna

Set för att göra eget papper och kurs i detta
Material för scrapbooking och pysselkvällar för de som är intresserade . Decoupage och kurser i sådant?

Scrapbooking är inget jag är proffs på men man kan ju ha inspirationskvällar där kunden förhoppningsvis då köper materialet hos mig
Tack för tipset!

- Ljusstakar/ljushållareljus
- choklad från Åres chokladfabrik
- hantverk från lokala hantverkare
- keramikmuggar, typ temuggar
- servetter
- kuddar, kort, tavlor m.m. från www.kreativinsikt.se
- kanske pärlor m.m. för smycketillverkning
- kryddor och oljor m.m. i fina flaskor
- smycken och stenar
- aromaoljor och aromalampor
Jag vet inte om det är vad du har tänkt dig men det var lite tips från mig. :-) Vad spännnade!