Ofarligt?
Skulle sova middag lite idag och fick en otäck upplevelse. När jag var på väg att vakna (hörde min make och dotters röster) så började kroppen plötsligt av vibrera på högvarv. Det tjöt i mina öron och det kändes som om jag sögs ut ur kroppen. Vibrationerna var riktigt otäcka och gjorde ont. Kunde inte öppna ögonen och fick panik och skrek på hjälp. Min man hade sett att jag såg blek ut och hörde mitt rop på hjälp. Han skakade mig så att jag till slut kunde öppna ögonen. Kan nämna att jag även såg något som liknade en bild på två kvinnor med sjalar över sina huvud. Detta var en fruktansvärd upplevelse och jag kan inte sluta att tänka på det. Det känns otäckt att gå och lägga sig ikväll. Har haft liknande upplevelser tidigare men inte alls i samma skala. Hur skall man hantera dessa situationer, skall man kämpa emot eller bara låta det ske? Är tacksam för all hjälp jag kan få.
Kram,
Millis

Bara låta det ske och försöka att "vakna" långsamt trots att omgivningen "kräver" snabbt uppvaknande. Min erfarenhet.

Hej millis!
Det låter nästan som om du hade en UKU..vad tror du själv?
Hälsn. Eva

#1 Berätta gärna om hur du upplever dessa situationer! Jag stod inte ut med smärtan. Dessutom hörde jag mitt hjärta slå högt och tydligt. Var rädd att jag skulle dö och bad mina vägledare om hjälp men inget fungerade. Det konstiga var att det kändes som om jag var på väg ut ur kroppen och inte in…
#Jag vet ärligt talat inte. Det hela startade med att jag hade en klardröm (tror jag att det heter) där jag kunde styra händelserna i drömmen. Där bad jag om att få göra en astralresa och direkt satte dessa vibrationer igång. Kanske var jag på väg att göra en sådan och inte på väg tillbaka till kroppen som jag först trodde?
millis, detta låter som du just upplevt en "Astral Katalepsi"!! Dett fenomen har jag med haft ett otal ggr förut, men man kan be innerligt från hjärtat att man berkligen INTE vill känna av sånt, och då slutar det… Min karl har fått väckt mig jag vet inte hur många ggr p g a såna här hemska upplevelser. Det är egentligen inget farligt, men det kan kännas nog så otäckt.
Astral Katalepsi är tydligen benämningaen på när själen åker iväg på sin astrala resa, oavsett om du vilar middag eller sover på natten ( har hänt mig med vid bägge gångerna..)och då är man kanske inte riktigt i djup sömn, så då signalerar hjärnan, att kroppen håller på att "dö", i och med at själen dragit iväg…bara reflexmässigt..men man är så paralyserad i sin astrala resa, så man kan inte väcka sig själv!! Det har kunnat tagit lång tid även för mig själv, de ggr som jag fått "väcka" mig själv då detta hänt …Ja, jag håller med dig om att detta fenomen är läskigt, men det är inget farligt. Och kom ihåg att be om att slippa detta, det har jag gjort, så ska du se att det ordnar sig…Kram från Carina :)

# Tack för ditt svar! Skönt att höra att det är ofarligt, man blir inte lite rädd… Undrar, minns du något av dina resor eller har du, precis som jag, inte kommit "iväg" i detta stadie?
#5 Nej, jag kommer inte ihåg dessa ggr vart jag varit, men kroppen känns blytung och jag kan inte röra mig som jag vill. Hör hjärtat jättehögt och jag hör i kroppen jättehögt hur blodflödet susar i mig. jag försöker skrika mig vaken, men jag tar i och tar i, och kroppen lyder mig inte….Är verkligen jätteläskig känsla..
Annars kommer jag ihåg mina astraldrömmar jag gjort, då jag träffat mina nära och kära på andra sidan. Varför jag vet att det just var en astraldröm, baserar jag på att de gångerna så lämnade de med mig ett budskap, som sedan slog in…Det känndes inte som en "vanlig" dröm om jag säger så. Jag har även varit på andra sidan i andra astraldrömmar, i ett sorts bibliotek som var kupolfärgat och i guld. Där ville jag läsa om min livs-plan jag skrivit, men blev nekad!!!

# Tack för din berättelse! Vad taskigt att du inte fick läsa din livsplan.
Jag hade nog också försökt att läsa allt jag kunde komma över…