Undervattens-drömmar
Hej!
Sov oroligt i natt och kommer därför ihåg drömmen ganska bra. Drömmen utspelar sig i ett inhägnat område, inhägnanden är ett högt trästaket. Det första jag minns av drömmen är att jag lyckas fly från någon som jagar mig och att det är fler som flyr. Jag hoppar ner i vattnet tillsammans med fler andra från en låg bro över en mindre sjö på området.
Där dyker jag omkring och ser hur även "fienden" söker efter mig i vattnet. Blir brydd i drömmen för jag lyckas hålla andan så länge. Ser allting också klart i det gröna vattnet. I drömmen håller vi oss under bryggan och spejar på våra fienden. En farkost, raket? Står på land och män vandrar omkring utanför. Vi lyckas fly, och jag ser en man med ett ärrat ansikte, som en gammal brandskada, springer fram och säger att han måste underrätta polisen för det är människor fångade "där uppe" säger jag och pekar. Han flyr i sin tur från mig (?)men ramlar ihop längre fram. (?)
Sedan minns jag inte mer. Är det någon som kan förklara eller har någon teori om vad drömmen egentligen handlar om? Vatten är i a f känslor, har jag fått höra.
Tack på förhand/ BigMama

Det stämmer att vatten symboliserar känslor och du flyr något från ditt inre, ditt förflutna som inte är bearbetat som handlar om någon eller flera personer, du flyr från känslorna och du visar inte gärna eller pratar om det med andra om det heller. Det är dags att bearbeta gamla känslor i ditt inre nu för att nytt ska kunna komma in i ditt liv. Annars går det förbi dig tills du är klar.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Tack för svaret.
Det finns bara en sak som jag kan komma att tänka på som är "obearbetat", och det har jag skrivit om i en annan tråd. Det stör verkligen ut allt det nya som faktiskt sker i mitt liv just nu. Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga för att gå vidare… Det kan hända att det finns något annat i mitt undermedvetna som måste fram - då kanske en regression är att tänka på?
Än en gång, mången tack/Bigmama