Med katt igen
Såja, då har det kommit en ny kattmamma med unge. Bara en av ungarna den första dagen, men hon hämtar väl resten någon annan dag.
Och på fasen, en av ungarna från förra kullen med annan kattmamma tittade förbi åxå. 
Det ser ut som att jag ska bli med katt, även fast jag bromsat lite p.g.av olika omständigheter. Kanske ere dags att läsa tecknen å låta katterna stanna. Hmm, jag köpa en kattlucka 
SEV

Åh en vacker cremekille ser det ut som. Klart att han ska få stanna :) Fast kastrera honom sen, annars får du snart samma problem som oss… Var tusan kommer alla utekatter ifrån - och varför kommer alla till vårt hus?

Hmm, vårt?,. mitt kommer dom till i vilket fall 
SEV

#2 - jag syftade på mig och sonen. Känns ego att skriva mitt när även han äger.
jag vill bara säga att : katter är kloka djur…..om man tänker efter så har ju alltid "häxor" avbildats med katter

Dom kan ju inte vara så värst kloka som kommer till mig som så sällan e hemma.
Men sdet ska ju bli ändring på det, å det kanske "dom kloka" vet om. 
SEV

#5 - de ser efter ditt hus SEV
Så är det, det är därför som de kommer till dig. Möss kan göra stor skada om man inte är hemma så ofta…
Men jag är alltid hemms så jag vet inte varför det är samma visa här… Kanske för att jag ger dem mat? 

#6 (Du å dina nummer, hahiha)
Ja, kanske det är för att man gullar me dom å ger dom nåt gottigottgott. 
SEV
Det kan också vara så att det här är katter som normalt sett inte har någon alls att komma till…de känner din vänlighet och kan nog finna sig i att du inte är hemma jämt.

Alla katter har nog ett hem, dom kanske bara valt att flytta. Eller så vill kattmorsan visa upp sina små glin. Jag pratar ju alltid me djuren i min närhet, å vem vet, kanske dom gillar det, för dom pratar för det mesta tillbaka. På sitt språk då förstås.
Ja, dom känner nog av att jag värnar om dom små liven.
SEV
vilka gullepluttisar!! Ja du DU är utvald! 
Carina
Halloj SEV!
Du är väl medveten om att vi saknat dig på forumet :-)
Kul att du är med igen!
På tal om kissungarna: Jamen Du har ju blivit utsedd till 1:a kattpappan i Stán ryktet sprider sig och eftersom Du klarade av det hela sist med bravur så är du nu fast.
Du vet ger man lillfingret…..
/Hellas

#9 Hej kära Viking, har saknat dig!
Tack och lov för att du ställer upp för katterna, heder till dig. Nej, tyvärr, alla katter har inte ett hem. Är dom skygga är dom födda ute och inte vana vid människor och är dom tama och hemlösa kan det vara "dumpade" katter, sådana som folk tröttnat på och skickat ut att klara sig bäst de gitter. Visst, det händer att någon kommer på avvägar av misstag också, så kika efter nummer i vänster öra eller låt skanna om det finns chip. Titta efter lappar i affärerna om någon saknar en katt osv.
Själv sitter jag med en skygg kattmamma med likaledes skygg unge i ett rum här. Pappa själv har jag också fångat in. Väntar på en till då jag har fällan ute. Dessa katter skall transporteras vidare till Örebro katthems jourhem. Det blir livat när vi skall ha in dessa i vanliga transportburar, men det går det också. Och tama och fina blir dom med tiden. Skickar med en bild på lillen.
Kram/Yvonne

#7 - kan inte hjälpa det där
Det är även en av mina tursiffror…

Katterna söker sig nog till en trgg plats, ett ställe där dom får känna sig hemma och det tror jag att dom känner med dig och därför söker dom sig dit
En stor eloge till dig som tar hand om katterna 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

men vad mysigt! behöll du ingen av dom förra? har för mig dom fick nya hem alla va? det verkar som det är meningen att du ska ha katt! 

#13 nädu jag tror du sitter och väntar bara för att få göra dina inlägg med nr sex i
haha

#16 Men melia, nu tog ju du nr 16 
Elisabeth

#17 Haha ja de har du rätt i, ja men här är det sextorka så det dammar om det så då får man passa på att få lite sex i inläggen 

#18 - ja varför tror du att jag alltid kommer in på 6 då?! 
Vet inte vad ni pratar om för siffror, hänger inte med men det är väl bäst för säkerhetsskull att jag väljer 8 då……..
Vad har det med missarna att göra förresten eller har vi kvällskul ikväll
.

#20 haha nä de är celia som väljer att lägga in sina inlägg som nr 6 eller 16 eller 66 å sånt
tror hon gör de me flit ja haha 

uch så vi pratar i sevs fina katt-tråd 

#21 - inte alls faktiskt, annars är det något som jag säkert kan roa mig med. Fast det var ju du som bokade in dig på 16, inte jag 

#22 - ja men det är nog delvis SEVs fel att vi kom in på det här med siffrorna?!? 

jaja de var bara mest för att du inte skulle kunna sno den också :)

En katts kärlek äe den finaste komplimang en människa kan få, har jag hört. så de gillar dej SEV

#26 Hahaha så var du där igen! 
Elisabeth

#28 - näääää, nu får jag snart gå och lägga mig!! 

#29 hahahahahahahahahaha *skrattar så jag gråter* gå och sov du, de ska jag göra nu! godnatt alla underbara människor 

#30 God natt melia! Kram!!!
Elisabeth

#11 Hehe, ja ger man lillfingret……. 
SEV

#12 Fångar du in katter, katterna fångar in mig. 
SEV

#14 Jag bara pratar med dom å ger lite å äta.
SEV

#15 Nä, behöll ingen av dom förra, men nu e ju den röda tebax ändå. 

Alla, tack för att ni håller liv i tråden 
Kanske hinner jag komme me i top 20 om jag gör inläggen såhär, he he.
SEV
#36 :-) Å så närmar sig tråden mot nr 69 med stormsteg hahaha..ja, det e väl ett magiskt nr det me…….åt celia å melia….

#67 Men 69 tänker väl du lägga beslag på 
SEV
Hähähä…..jag? :-)

#33 Tama katter söker upp mig, men folkskygga måste jag fånga in - annars blir det stora kolonier med skygga katter.
Inatt hade honan fått missfall. Tre döda kattungar, bruna och utan hår låg på golvet. Eller om dom helt enkelt var dödfödda. Sådant händer också. Stackars lilla mamma katt. Får hålla koll på henne så att hon inte har fler döda ungar i sig så att hon måste till veterinär. Annars byter hon hem i morgon kväll.
Kram Yvonne

Idag borde jag se mer av katterna.
Hela innergården, huset och trädgården är nämligen fullsmockad med småfåglar! Olika arter, jag har aldrig sett så många. Finkar äter i ogräset precis utanför, de är mååånga! Ett annat gäng sitter på taknocken och spejar medans några gulbröstade (är dum på fåglar, gulfink?) klättrar på husfasaden och äter upp alla rester i gamla spindelnät. Jag har alltså fått städhjälp idag 
Jag hörde något om att så mycket fåglar kan berätta om en mycket hård kommande vinter. Vad tror alla ni andra att det kan bero på?
Hoppas att katterna är mätta av maten jag satt ut, för det är lite trist om de tar död på dessa små ätande skönheter…
Kram, Cecilia

#41 Vet du om det betyder något när det är många ekorrar? Hoppas att det betyder en mild vinter ;)
Jag har också sett att det är väldigt många småfåglar i år :)
Elisabeth

#42 - många ekorrar? Nej dessvärre, men jag tror att jag ska fråga på Svensk Natur, de kan mycket därinne :)
Igår blev jag ditlockad när jag läste (under Senast på iFokus): "Varför blev anden vit?". Jag trodde att det var något nytt på ÖN och klickade, men hamnade på Svensk natur. Det var en fågel de snackade om, inte en ande 
#42 Det betyder att katterna inte åt upp ekorrungarna förra året 
SEV! Tyvärr har inte alla katter ett hem…iallafall inte ett tryggt hem hos människor. Och då är det inte undra på att de söker upp sådana som dig…sen verkar det också som att katter sprider ryktet till varandra om var man kan få lite hjälp, för de brukar göra så där att de går till samma ställe…

#44 ja det förklarar ju saken lite mer. Tack 
SEV