andligt namn
är lite nyfiken på om alla har ett andligt namn, och går det ta reda på det
Vad innebär ett andligt namn?
Med Ljus // Shintaida

jag vet inte men många har namn som man inte känner igen typ som ditt eget shintaida vad är det och betyder vad ?
Hej!
Det finns en tidigare tråd som är ganska ny gällande namn och varför vi har vissa nick name OT - Varför heter Du så men det kanske inte är det Du menar med "Andligt namn".
/Hellas

jag är nog mer ute efter typ kanske latinska namn eller av den sorten att du kan översätta ditt riktiga namn till ett annat

Mitt namn betyder 'Den blinda'
enligt info från Wikipedia.
Cecilia, kvinnonamn av latinskt ursprung (Caecilia). Ursprungligen bars det av kvinnliga medlemmar av den romerska släkten Caecilius. Namnet betyder 'den blinda'.
Birgitta ska visst vara keltiskt och kommer från "St Bridget". Nån keltisk gudinna sammanblandat med något helgon med samma namn. "Den höga " eller "Den upphöjda" lär det visst betyda. Fint värre..
Jaaaa….
SHINTAIDA
Såg på TV en gång om en indiansk religion som inte fanns längre.
Den hette Shintaida.
Jag är MYCKET svag för indianer, dess kultur och dess "ting". då menar jag vad de tillverkar OCH VAD de används till.
Så jag tog det namnet.
Tycker att det passar min personlighet.
Med Ljus // Shintaida

vad jag fick lära mig förut är att man har ett andligt namn, alltså ett namn man heter på andra sidan. Man heter ju olika för varje liv på jorden så det verkar ju logiskt att man har ett och samma namn på andra sidan när man kommer tillbaka dit
jag vet inte hur man kan få reda på det, jag vet några som fick veta det genom pendling, annars kanske man kan få veta det när man mediterar eller nåt? vore kul att veta vad man heter :) sitt Riktiga namn 
Bra idé tack för tråden, jag ska försöka meditera över mitt andliga namn
.
#9 Fick till mig en gång att mitt andliga namn var Donna!?!
*gapskratt* Om det kom från min fantasi eller annat hade jag väl "valt" ett finare namn tycker jag…*S* Kanske stämmer vad vet jag :-/
Pia betyder den fromma på Italienska hähä…
Gokväll/ Pia
#11 Du är en riktigt from Donna Bybo…
så det så! 
#12 *fnissar* Kankse det…under ytan eller nåt….
**#13 Jag hade inte din Avatar framför ögona när jag skrev HAHAHAHA…..den bilden e för go den..hahahaa…
**
#14 *skratt* jaaaa, den ja…ska ta å byta ut den…så småning om ;-)
**#15 Tänk att jag trodde du var en 75 årig gammal dam..ASG…
första gången jag såg den…men det blev jag snart varse..
**

#16 haha ja men det trodde då jag också i början innan jag kollade in på hennes sida
gillar bilden skarpt! :)
**#17 Ja,det gör jag med
och namnet Bybo passar perfekt till den avataren….Bybogumman i den ruggiga skogen,som äter små barn och Vikingar till frukost…HAHAHAHAHA…
**
Hahahahaha…. Tokmajor! Puss!!