Med höstfägring stor
Med ett vackert höstlöv
skickar jag min hälsning
Om att bättre tider åstundar
Hösten är här och kylan också
Snart blir det kallare
och depressionen kommer
knackandes på fönstret
Kräver att bli insläppt
Att ha duntofflor gör ingen nytta
Din själ förfryser
och rimfrosten lägger sig
som ett hårt täcke runt din kropp
Men snart min vän
bara en liten minut av ditt liv
är kylans tid förbi
Värmen kommer åter i din kropp
och din glädje skall eka genom
själens alla blomstrande ängar

Så vackert… Du kan verkligen skriva!
Kram/Tinnie
Solen skiner alltid bakom molnen~Ha en strålande dag!

Tack Tinnie! 

Vacker dikt, men själv älskar jag hösten, mörkret och kylan. Älskar att elda i braskaminen, ha tofflor, dricka the, tända ljus, läsa böcker…. En underbar tid, en tid för vila. Det är så mycket måsten på sommaren så hösten är min tid för återhämtning och en jäkla massa mys!

Jag har värk i kroppen av kyla så jag vill alltid ha sommar.Men annars gillar jag hösten.Att ta långa höstpromenader och känna alla dofterna i skogen.Alla färgerna som bländar mig.Om jag var konstnär skulle jag måla av allt jag ser…

#4 Precis så brukar jag tänka! Tänk om jag kunde måla, då skulle jag måla höstmotiv!
Men jag förstår din värk! Mina föräldrar har båda värk och dom har också en jobbig tid framför sig!

Hösten är väldigt vacker!Fast alla årstider har sin tjusning.Tänk er den första snön som ligger där på morgonen när man vaknar.Vitpudrad,orörd,och solen skiner.När våren kommer.Vårlökarna tittar fram,snödropparna bugar.Det jord.T.o.m vinden luktar annorlunda….

Mycket vackert skrivet! Jag känner igen den frusenheten alltför väl, när rimfrost lägger sig över själen… Jag tycker om hur din dikt slutar med hopp, ljus och löften om nya vårar!
*applåd*

Tack Alvljus.Det gläder mig!

Jag tycker att det är vackert på hösten och när det blir mörkare ute så tänder man ljusen och myser med en spännande bok :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ja,och när adventsstakarna glittrar i alla fönster får man en förväntan som inte går att beskriva

#10 Instämmer helt. Det är den bästa tiden på året när ljusen och stjärnorna glittrar i fönstren!
Hösten ären av dom vackraste årstider jag älskar alla färger men när vintern kommer är det skönt att kura under en filt med tända ljus en bra film eller bok
Allting är möjligt

Alla kan måla! :)

Men det ska se ut nåt också 

#14 - Det ligger alltid i betraktarens ögon - skönhet kan vara så mycket :)
Alla årstider blir vackra när solen tittar fram….