Annons:
Etikettövrigt
Läst 10852 ggr
MemoryLane
2/5/12, 6:49 PM

Tecken

Hur kan man lära sig tolka tecken i vardagen? Jag har svårt för att tänka att detta kan va ett tecken, utan tänker mer jaha, så blev det där. Jag noterar det som en del av vardagen helt enkelt. Finns det nåt speciellt som visas som tecken, eller kan det va precis vad som helst? Tex att min blomma rör sig av sig själv. Är det ett tecken? Hur ska man isåfall lära sig veta vad det är tecken för?

Annons:
[NeferNefer]
2/5/12, 6:53 PM
#1

Ett sätt är att vara uppmärksam på synkronicitet (sök gärna på det ordet på internet). Om flera saker händer som pekar åt samma håll, då är det med stor sannolikhet ett tecken till dig. Säg att du blir intresserad av franska men inte är säker på om du ska börja plugga det. Så slår du på tv:n och då är det en fransk film där. En väninna ringer och berättar glatt att hon har anmält sig till en kurs i franska, och sen föreslår din älskling att ni tar en liten tripp till Paris. Ja, som ett exempel.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
MemoryLane
2/5/12, 7:17 PM
#4

#1 Ska söka på det! Bra tips. Jag är ingen sån som tänker på saker. Det gäller väl allt. Frågor som Hur är det nu? Är det nån skillnad? etc kan jag oftast inte svara på, då jag inte tänker på förändringar eller sånt. Måste kanske helt enkelt bli mer medveten.

#2 hehe, ja det har jag nog lite lättare för. Tänker ofta "Det var nog ett tecken". Vilket det troligtvs inte var. Vill urskilja de riktiga :)

Shirin
2/5/12, 8:34 PM
#5

#4

Har en väninna som får besök av sin döde man och han viftar med ett blomblad på en speciell blomma när hon frågar om han är där, eller ber om ett tecken från honom. Kom ihåg det när du pratade om blommor.

Fjäril
2/5/12, 9:28 PM
#6

#0

Det gånger du får den där känslan om ett tecken (vägledning som exempel) så är det troligen mer än bara något du får för dig.
Annars hade du aldrig reagerat över vissa saker, eller hur Glad

Sen vet jag inte hur du menar med tecken, men tänk dig att du har funderat på något ett tag, du går i tankar om att byta jobb, flytta, resa osv. Och så "råkar" du se en film, höra en låt, någon säger just det där du behövde höra - bara så där. Det är ett "tecken" som jag skulle kalla vägledning.

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
MemoryLane
2/6/12, 5:46 PM
#7

#5 Det ska jag komma ihåg. Min pappa gick bort när jag var liten. Man vet ju aldrig…

#6 Ja egentligen borde det va så. Jag är nog lite för ivrig för att hitta ett tecken, så så fort minsta lilla skulle kunna va ett, så tänker jag på det. Sen glömmer jag dock bort det lika fort. Utvärderar inte så att säga.

Choklad
2/6/12, 6:54 PM
#8

De tecken som kommer till dig får dig att reagera på ett visst sätt.

De kan också få dig att minnas händelser eller personer.

Dessa tecken kan vara precis vad som helst.

Om du vill kunna tyda dem så lär dig symbolerna, det finns böcker om detta.

Men först och främst, så känn efter inom dig vad tecknet/symbolen känns som, och vad du kommer att tänka på i samband med detta tecken.

Du vet och känner på dig då det är något som vill säga dig något, eftersom detta tecken inte ger sig, de kommer tillbaka och vill att du ser dem.

U R us

MemoryLane
2/6/12, 7:36 PM
#9

#8 Har du tips på nån bättre bok som handlar om detta med betydelsen? :)

Choklad
2/6/12, 7:44 PM
#10

#9

egentligen behöver du inga böcker, inte om du enbart ska tyda dina egna tecken.

Ett tecken som många brukar få, är "fjäril". Man ser en fjäril fladdra förbi, och den kanske känns extra inom dig, väcker upp en känsla…följ den känslan, vad fick fjärilen dig att tänka på?

Eller känna?

Blev du ledsen eller arg eller kände du en lycka?

Tecknen vill få oss att uppmärksamma något som vi ofta har glömt, och just i detta nu behöver komma ihåg.

De kan också vara en hälsning från en guide eller från andevärlden.

U R us

MemoryLane
2/6/12, 7:50 PM
#11

#10

Så en ex fjäril i sig betyder inte någon specifikt? Utan tecknena är alltid vad man själv tolkar dom som? Just det jag har svårt med, vill ha det svart på vitt.

Fjäril
2/6/12, 7:52 PM
#12

#11

Precis, en fjäril, en låt, en precis vad som helst innebär vad det står och betyder för dig. Man bara vet, det räcker.

Lita på din känsla och som Choklad säger, hur känns det och vad betyder det.

Jag hörde en låt för en tid sedan. De kom bara så där och jag vet att den skulle komma då, för den gav just de svar jag behövde. Sen att själva låten syftade till något helt annat spelar ingen roll, för jag vet vad det betydde för mig Glad

Sajtvärd på Övernaturligt

Choklad
2/6/12, 8:05 PM
#13

Hmm ja om du ska tolka just din egen personliga fjärilsupplevelse (t.ex)

Men man kan få fram vad tecknena betyder (kan betyda) genom att få fram grundbetydelsen..

men det orkar jag inte förklara här.

Om 10 personer tolkar vad fjäril betyder så kan det bli 10 olika förklaringar…

och ja, precis allting kan vara ett tecken..men inte alla ting omkring oss på en gång.

U R us

Annons:
MemoryLane
2/7/12, 7:48 PM
#14

Alltså är det ganska enkelt. Gäller bara att inte överanalysera och tänka så mycket på det hela tiden.

liawilson
2/7/12, 7:54 PM
#15

Jag ser ofta sånt som jag tolkar som tecken, en tid innan jag träffade min nuvarande kärlek så såg jag små hjärtan överallt. Då hade jag ej träffat honom än. Jag kune se moln som formade sig till hjärtan, en vattenpöl som var formad som ett hjärta, ja kunde se dom lite varstans, en dag då träffar jag Jimmy & det kändes genast så rätt. Och än sålänge är vi tillsammans, nu över 2 år och längre blir det,om inte framtiden har andra planer för oss.

Skrattande

*Kärlek & lycka*

liawilson
2/7/12, 7:55 PM
#16

#6 bra förklaring fjäril :)

*Kärlek & lycka*

[Norpan88]
2/8/12, 9:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Ett exempel på tecken för mig är, förra veckan när jag var ute med hunden och funderade på vilket märke på luftrenare som skulle vara bäst i test ifall jag köpte en åt mig själv.

Sen gick jag in i porten och får se en liten lapp på trappan och där står det PHILIPS.

Hihi, Ok, kanske det tänkte jag.Glad Jag tog en bild på den, för jag blev lite paff.

Den var så väl placerad, rakt och fint på trappan också.

agneta-43
2/8/12, 10:38 AM
#18

För kanske 8-10 år sedan när jag var rellativt nyinflyttad i det hus vi nu bor i så fick jag ett tecken. Jag och min äldsta dotter stod i köket och donade vid diskbänken, jag vände mig om för att titta till de ljus vi tänt på köksbordet. Jag blev helt tagen och skakade i min dotters arm och bad henne titta. Det jag såg var hur ljuslågan växte sig gigantiskt lång och blev smal sedan sjönk den ihop så den nästan slocknade om och om igen. Jag sa då till min dotter "Det är någon som vill visa att den är här".

För ca 2 år sedan var jag hos syrran som bokat ett medium, mediumet började beskriva en äldre kvinna och vi förstod direkt vem det var, sedan lyfte mediumet detta med ljuslågan och frågade om någon av oss sett detta…. det var bara jag och det visade sig att det var mormor som visat att hon var hos mig genom att dra upp och ner lågan större och mindre än vad som går för att jag skulle förstå Glad.

Mormor lyckades visa med ett tecken, det var bara det att jag inte visste VEM till då hos min syster. Det gör ju inget att saker tar sin tid, för mig visar det bara på ATT det stämmer jag hade rätt Glad

Ta som den nyckel hon denna gång frågade om, en nyckel som var viktig, väldigt viktig. I 2 år har jag funderat till och från utan att komma på vad det skulle vara. Så dimper ett brev ner i min och mina systrars brevlådor. Ett brev från banken om morfars bankfack som ej är avslutat Förvånad… Morfar dog för 18 år sedan nu i februari månad, och bankfacket har funnits i hans namn hela tiden… Vi fick då antingen vara med vid öppnandet (uppborrandet då nyckeln saknades) eller skriva en fullmakt (vilket jag gjorde) Banken hade inte papper på att den var tömd vilket vi visste att den var. Dagen före öppnandet av bankfacket hittade min äldsta syster bankfacksnyckel, det var hon som också hade ansvarat för allt efter hans död. Jag såg inte detta klart förrän veckan efter vi fått brevet att det var denna nyckel som efterfrågats. Nu i skrivandets stund då jag tar upp att det är den nyckeln så plingade det till i en kruka i fönstret vilket jag inte hört innan så det tar jag som en bekräftan av min mormor Glad

Jag får ofta en speciell kännsla som gör mig säker på att… så är det. Så känn efter när du ser ett tecken, hur känns det? För mig är det just en känsla som dyker upp och jag fångas av det jag ser och känner

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Norpan88]
2/8/12, 11:24 AM
#19

Agneta, vilka härliga upplevelser och tecken Glad

Just den där känslan du beskriver om att man är bombsäker på att det är så.. så brukar jag också få, och sen får jag bekräftelse senare.

Ett exempel på den känslan är när mina barn var små och jag åkte buss med barn och barnvagn till centrum. Där hade dom lotteri och jättestora nallar som pris.

Min äldsta frågade om hon fick ta en lott.

Hmm tänkte jag.. hur ska jag få med mig en så stor nalle på bussen. Jag får nog ringa efter skjuts. (Hon hade inte ens köpt lott ännu)

Hon köpte en lott och vann största nallen! Förvånad men det visste jag redan. Det var först efteråt jag tänkte att.. OJ.. hur kunde jag veta det?

Likadant när jag som 18åring jobbade på konsum. Dom hade årslotteri och jag köpte två lotter. 1:a, och 2:a pris var en resa. Första gick till Teneriffe och andra till Paris.

Jag hade alltid velat åka till Paris. Jag började prata med mina arbetskompisar om att "nu måste jag fixa en ny resväska och börja spara till fickpengar"

Dom tittade konstigt på mig och sa: -Men dragningen har ju inte varit ännu…

Jag vann resan till Paris Skrattande

agneta-43
2/8/12, 12:44 PM
#20

Norpan, det var härliga upplevelser och tecken även för dig ser jag Glad.

Det är verkligen häftigt när det kommer så bombsäkert som du beskrev om lotten, stor nalle funderingar hur du ska komma hem med barn och vinst och så vinner hon den största nallen och även lotten och resan till din dröm semester Glad så underbart Glad Hoppas det blev en alldeles underbar och minnesvärd resa med mycket trevliga och roliga minnen Glad

Jag har verkligen känt starkt vid de tecken jag sett eller som nu när det plingade till i krukan, jag tittade upp och tackade mormor för bekräftan Glad

Sedan har jag märkt att när jag vill så mycket så händer inget, däremot då jag är helt avslappnad och har tankar på annat så plötsligt hör jag eller uppfattar något som jag inte kan förklara bort. Det svåra är bara att inte tänka på att jag vill uppleva mer, i perioder så tänker jag nog för mycket och samtidigt så tvivlar jag på mig själv.

Tänker att jag inbillar mig, det händer inget så det var bara önsketänkande det jag hörde eller jag frammanade den där bilden osv. Jag tänker ofta på kvinnan i Skåne som stod vid mina fötter då jag flyttat mig till 2-sitts soffan på natten, plötsligt ser jag en kvinna där vid mina fötter som hänger utanför armstödet. Vi tittade på varandra och jag funderade vem hon kunde vara, efter en stund vände jag mig och somnade om. När jag sedan på förmiddagen kom på vad som hänt förundrades jag över att jag inte kommer ihåg att jag vaknade och öppnade ögonen utan jag var bara vaken och tittade - så kändes det eller minns jag fel Obestämd. Denna gång tittade jag länge och hon var kvar hela tiden. Däremot flickan i Jimmys rum som jag såg, hon var bara där under någon sekund, jag såg henne, hoppade till, blinkade hårt och hon var borta Förvånad. Flickan var den första jag såg tydligt och klart, jag memorerade hennes vackra hår bla på den korta stunden och hur hon stod med ryggen till mig och vilade höger arm på en möbel. Att man kan hinna se så mycket på så kort tid! Men vilka de är vet jag inte, absolut inte vem flickan är, i Skåne har jag funderat på om det kan vara den kvinna som Steffe äsvde stugan av Obestämd, men jag vet inte har inga starka känslor för att det är så.

Medarbetare på Druid & Shaman 

Annons:
MemoryLane
2/8/12, 5:25 PM
#21

Vilka härliga upplevelser ni haft! :) Jag har aldrig fått nån bekräftat, efter något jag trott varit ett teckan. Kanske är jag inte uppmärksam nog, eller så har det bara inte varit ett tecken. Ska sluta tänka så mycket på det hela.

Många säger att de ser fjädrar som tecken på att det finns änglar. Igår när jag bytte lakan kom det fram tre fjädrar på lite udda vis. Dock har jag dunkudde så det är ju inte så konstigt. Vet inte om jag ska se det som ett tecken eller inte då jag själv yrade fram dom i bytet på nåt vis. Sak samma egentligen kanske.

agneta-43
2/8/12, 9:44 PM
#22

Någon skrev att en fjäril kan vara ett tacken

Min äldsta dotter och jag satt på altanen och pratade om min systers man Ubbe som några dagar tidigare gått bort, vi pratade minnen medan tårarna kom. Plötsligt såg vi en fjäril och som satte sig på min dotters stol, hon satte fram fingret och fjärilen gick upp. En bra stund satt vi där och förundrade oss över denna fjäril som vandrade från henne till mig länge. Sedan kom tanken att det var ett tecken på att det kanske var Ubbe som visade sig i form av en fjäril. Hur som gav det oss något att fundera kring och tänka på att han i så fall har det bra, denna fjäril var ju trygg vid oss och vandrade fram och tillbaka mellan och upp på våra händer Glad vi tog det som ett sådant tecken i alla fall Glad

Medarbetare på Druid & Shaman 

Fjäril
2/8/12, 10:42 PM
#23

Ni har verkligen upplevt saker som inneburit just det där, ett tecken. Man vet som sagt själv, man känner det bara. Fjärilar står även (förutom individuella känslor) för förändringar. Jag blir varm och lycklig i kroppen varje gång jag ser en fjäril fladdra förbi mig, en lycka då det för mig också står för styrka i min andlighet. (mötte en fjäril i en av mina första meditationer) Vid ett tillfälle såg jag en svag fjäril, den hade ingen kraft att hålla sig uppe, utan "flöt lågt" på marken. Jag själv var lite nere vid tidpunkten och jag kände mig inte stark heller (vilket sammanträffande). Jag satte mig ner på huk och tittade på fjärilen som kämpade. Jag talade till den inom mig själv. Efter en stund började den lyfta lite och flög iväg. Jag gick därifrån starkare än någonsin och såå glad! Tack vackra fjäril! Agneta, vad vackert att fjärilen gick på era händer, det är mycket sällan de kommer så nära.

Sajtvärd på Övernaturligt

agneta-43
2/9/12, 8:30 AM
#24

Vad fint fjäril Glad

Jag känner med glädje då jag ser fjärilar Glad

Visst är det sällan de kommer så nära, det var min tanke också och just av den anledningen tror jag det var Ubbes sätt att visa att han har det bra där han är nu Glad

Kram

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Norpan88]
2/9/12, 8:37 AM
#25

Humlor har förföljt mig sedan mitt ex gick bort 2007. Dom kommer jättenära mig.

En gång såg jag en helt utmattad humla som kom och kraschade på min uteplats. Då gav jag den en blöt sockerbit och jag såg hur det började suga med sin snabel

och så efter nån timme, när jag skulle titta igen, så var den bortaGlad

Glad att den inte dog. Jag älskar ju djur.. stora som små, spelar ingen roll.

tja… förutom spindlar, fästingar, tvestjärtar och andra läskiga kryp

jodoms
2/3/15, 12:37 PM
#26

När jag mediterar kommer ibland en hund. Först det den ut som en varg och när den sätter sig vid mig är det en brun hund. Är det någon som kan förklara någon grundbetydelse av denna? Jag hittar inte riktigt rätta trådarna. Det vore väldigt snällt. Allas upplevelser är så härliga! Jag får tecken då och då. Ofta i form av känslor. Igår vid tvn så sände de mig en obeskrivlig känsla av lycka. Tårarna forsade och det kändes som att någon höll i mina mungipor för jag kunde inte sluta le. Samtidigt slötittade jag på en film som utspelades i en miljö och med vissa livsfrågor som jag önskar mig och funderat över. Jag visste att det var ett tecken utan tvekan. Fantastiskt.

Sajtvärd på Astralresor iFokus

Upp till toppen
Annons: