En fråga
Ja, en fråga som sagt.
Alltid när jag ska sova så ser jag obeskrivliga varselser under ögonlocken, och "hör" dom. Dom är alltid "morphade" och ser inte ut som någonting annat. Dom har snablar te.x
Vad kan detta vara igentligen?

Jag vet inte vad du ser Snabster, för jag har då aldrig sett något enligt din beskrivning. Bär du kanske på problem som verkar olösliga så att du grunnar mycket och kanske mår dåligt inombords? Dina bilder är kanske förknippat med ångest eller någon känsla av att inte duga till något?
Alla duger vi till något! Vi alla är fantastiska på olika sätt och vi är alla här för att utföra uppgifter och lära oss på vägen. Håll huvudet högt och var stolt så tror jag att dina bilder försvinner (om de nu är där pga det jag skriver, eller något liknande som kan passa in bättre på dig).
Kanske ingen tröst, men du ska kanske vara glad över att du slipper se eländet när du öppnar dina ögon - fast givetvis måste det vara ett rent h…..te om du inte kan somna :(
Kram, Cecilia

Jag kan på något sätt förstå vad du menar Snabster. För några kvällar sedan när jag var rädd höll jag ihop ögonen hårt, vågade inte titta. Då är det som ansikten vill framträda framför mina ögon. Ansiktena var flyktiga, såg ut som barn, keruber tex…
Min egen förklaring är att det blir något knas och flimmrar när man håller igen ögonen hårt, att det inte alls är ansikten utan min rädsla/ fantasi och ögonen som spelar mig ett spratt.
Detta är endast en gissning, jag har verkligen ingen aning!

Kanske rosa små elefanter??? 

Jag ser ofta figurer när jag blundar, oftast precis när jag vaknar till mitt i natten eller när jag ska sova, oftast så är det människoansikten men jag har även sett en del märkliga varelser som jag faktiskt helt enkelt inte kan förklara?
har ingen aning om vad du har sett eller vad det är för konstigt jag ser ibland.. kanske finns det andra sorts väsen i andevärlden som visar sig för oss ibland??
inatt tex så såg jag en varelse som var ljusgrön i ansiktet, såg ut som en liten alv, en tjej var det med väldigt arga/retsamma ögon, som sa typ "rätt åt dig" eller nåt :) ingen aning om vem/vad det var!
#4 Din beskrivning, låter som mina "syner"
Och du, hur gick det med TV-dosan? :-)

#2 - men inte kan du ligga och knipa ihop ögonen hårt när du vill sova?! Då somnar du ju aldrig morsan 
Hoppas att Snabster fick se lite vackra fenomen istället - och till sist somnade igår. Att se färger och ansikten tillhörande nära och kära är det bästa innan sovdags
Då brukar man också få trevliga besök i drömmarna 
Det kan vara så att du är öppen till andevärlden och då kanske det kan vara bra för dig att stänga till dörren… Men det bestämmer du själv.
Jag tror inte det är ett självändamål att vara öppen till andevärlden hela tiden. Men det är vad jag tror. :)