Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 6437 ggr
Rebbs
0

drömhjälp

inatt hade jag en ganska obehaglig dröm.  Och jag tänkte om någon har tid och lust så får nån gärna hjälpa mig tolka den lite, skulle vara intressant!

Jag drömde alltså att jag skulle in i fängelse. Jag vet inte exakt vad jag hade gjort fel för att hamna där men jag satt och hade "avsked" med min familj innan jag skulle bli hämtad för att åka till fängelset. 
Och i början kändes det inte så mkt med ju mer tid de gick fick jag mer ångest i drömmen (vilket jag har mkt av nu i vaket tillstånd), och att jag tillochmed tänkte tanken i drömmen att "hur ska detta gå med att sitta i gångelse så mkt ångest jag har just nu"…. men sedan vaknade jag innan jag hade åkt in i finkan. 

skulle uppskatta om någon fick nån tanke eller feeling :)
kram på er!

Marr
2

Du berättar att du har mycket nu och kan hända att detta speglar sig  drömmen. Du känner dig låst och någon situation i livet gör att du känner du inte kan agera själv, utan är påverkad av situationer eller personer…Du kanske behöver göra "avsked" till någons "kontroll" på dig? En frigörelse från något eller någon?

Fast det är min tanke och hoppas du kan sova bättre utan dessa drömmar. Att meditera innan sängående kan ge en bättre sömn.🙂

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Fjäril
0

Hej,

Kan det rent av vara så att du känner att du ofta, enligt andra, gör "fel"? Ungefär som att inte räcka till, trippa på tå och vara "rädd" för att inte göra på "rätt" sätt för att det ska passa andra?

Sajtvärd på Övernaturligt

Fjäril
0

Kloka ord från Marr 👍

Annisangel
0

Hm, det känns som förnyelse… Någonting som du är osäker på, en okänd mark som du inte vet vad det innebär. Om du är inne i en utvecklingsperiod, "åka i fängelse", total förändring som du kanske inte är redo för men som kommer att bli bra. Man vet ju inte alltid vad som väntar och det enda man kan göra är att vara öppen och ta emot och anpassa sig efter situationen så gott det går. Jag tolkar det som en positiv dröm även om den kändes dramatisk och ångestfylld. Det enda som begränsar människan är ju trots allt "bara" rädsla…

Många Goa Kramar

Annisangel

Huygens
0

En svår dröm att tolka som utomstående. Fängelse kan ha att göra med att vara åtsidosatt eller ha en önskan om förändring. Se även Drömtydning, Freud.

Rebbs
0

Tack för alla svar, mycket intressant! 
Jag står lite som ni säger inför ganska mkt förändringar just nu. flytt till ny lägenhet precis och nytt jobb snart. så det kan stämma mkt bra.

Och Fjäril de du förklarade är nog jag i ett nötskal. väldigt mycket jag.

Tack för era svar!

Fjäril
0

Så ska du inte behöva känna. Kanske dags att sätta ner foten? Lättare sagt än gjort, men dock så viktigt!

Umgås med personer som ger dig något, inte med dem som bara tar.