Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1308 ggr
[Sneddo]
2

Finns spöken?

Jo det börjar bli knasigt. Om det fanns spöken/andar skulle man väll ha bevis?. Finne spöken/andar egentligen?

[Sneddo]
1

Skriver på mobilen så det blir felstavat :P

Hagmans
0
pirri17
8

Åk till nåt ställe där det är hemsökt! Först kolla upp var det ligger någonstans på internet vart du skulle vilja sova över där dom tar emot gäster! Det är bara att ta reda på det vart det ligger och spara pengar till att sova över där! Okej!

Brunett

JoHo
2

#3 Om man knte tror på spöken kanske det inte spelar någon roll var de är? Även den mest icke-troende på spöken kan bli rädd av mörker och av ljud. Det ligger nedärvt evolutionärt i våra gener. Det är en försvarsteknik.

Magi-cat
6

#0 Det är ingen som vet, Sneddo. Några bevis i egentlig mening finns inte, men väldigt många människor har upplevt kontakt med vad som uppfattas som andar/spöken. 
Sedan får man själv ta ställning till vad som är relevant för en själv. 

Jag tycker det kan räcka med att konstatera att man inte vet och det är självklart inte nödvändigt som #3 skriver, att söka upp något "hemsökt" ställe om man inte har det intresset.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sanctum_
3

Självklart finns dom, av mina och min familjs upplevelser så kan jag inte säga annat. Finns också olika slag av andar som bevisar sin existens på olika sätt

Tant Grön
3

Jag tror också dom finns. Har upplevt saker som gör att jag tror så.  Annars är jag en ganska skeptisk person som först letar efter "naturliga" förklaringar. 👻

yamher
8

Spöken är egentligen ett namn vi ger det som vi anser hemsöker oss eller gör övernaturliga fenomen. De finns och någon som har varit om ett riktigt spökeri eller mirakel tvivlar inte.

Alis volat propriis Oskyldig

savannahmey
2

Ja det finns. Jag vet

inte

om man ska kalla det för spöken, andar, demoner, energier m.m.

Men jag vet att det är någon slags varelse som vi inte kan se..

Dom flesta människor säger att "andar" är människor som har dött, vilket jag inte tvivlar på. Men det behöver ju inte vara det rätta svaret.

Jag tror egentligen att alla människor har en liten tro av "andar" i sig. Många människor skyller på gamla hus, sina djur, inbillning osv. Men egentligen så vill dom inte bevisa det för andra människor, utan för sig själva. 

"Andar" finns och det vet alla