Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 960 ggr
Free_spirit
0

Skräckmöte

vet inte om jag sktiver i rätt ämne nu, men i så fall ha överseende…

Jag undrar om någon här har upplevelsen av att möta något övernaturligt (ande, spöke, ngt) som man kännt (och ev sett) och upplevt som den vill skada? och som inger ren skräck? och i så fall hur fick ni bort det?

Nu menar jag inte lite obehagkänslor utan en enorm kyla och inget annat än ondska?

Elisabeth-J
0

Jag har upplevt det och då sa jag på skarpen: -Försvinn härifrån, mig skrämmer du inte! Det hjälpte! Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Free_spirit
0

den är inte så lättövertalad..tyvärr..tro mig..

Elisabeth-J
0

#3 Berätta mer av vad som händer. Självklart så tror jag dig Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Lady-Oona]
0

Free-Spirit….det är alltid otäckt att möta något som sätter i gång skräckandrenalinet i kroppen och det är inte lätt att komma i balans. Men det finns mycket du kan göra för att mildra, förhindra och ta bort det som sker.

Rädslan som vi känner är naturlig för oss människor, vi vill fly från något som stör oss och rädslan berättar att något inte är Ok. Enligt mej så kan du börja med att sätta 100% fokus på dig själv, vänd dina tankar mot dig själv, se dig själv som stor och stark, trygg och vacker, duktig och enastående…låt dessa tankar komma om och om igen inom dig och om du vill uttala dem högt….jag är bäst….jag kan vad jag vill…jag är duktig….jag är osv osv….detta skapar en lugn atmosfär runt dig….håll kvar tanken så starkt du kan och orkar du bara en minut så gör det inget, det är bara att börja om igen….det här gör att du skapar en helig cirkel runt dig…du matar inte "anden" med rädsla som den tydligen är ute efter….till slut så kommer du att känna dig starkare och starkare….lägg fokus på DIG inte på anden….det här förvirrar vissa andar så det är de som tappar fokus istället och då har du vunnit….om du vill veta mera så hör av dig.

kram Oona, som har goda erfarenheter och bra resultat av det här.

TantAlma
0

Jill lightsoule hjälpte mig hur jag skulle göra när mina böner och förmaningar inte längre funka på min mans farfar med samma namn för att han inte gillade tydligen inte att vi var gift. Jag var väl inte som en kvinna skulle vara enligt hans mått. När han skrämt både mig och dottern bad jag om hjälp från Jill och efter det har det varit lungt. Så Elisabeth kan säkert också hjälpa dig.

Annars kan du ju testa att skicka iväg den/det med orden - i Jesu namn försvinn! Det utrycket hitta jag häromdagen på en sajt. Det var från ett medium som blivit kristen som skrivit ett inlägg.

lightseeker
0

#5, jo jag har också hört detta uttryck: I j¤s¤ namn försvinn, men då fick man tydligen inte göra fel, Man måste ha sagt det minst 3 gånger, göra korstecknet samtidigt, samt helst söka sig till en präst omedelbart som kan göra exorcism på en, annars kommer detta att förfölja en för resten av livet, och hoppa på en flera gänger.

Att demonen valde att komma just till mig berodde nämligen på, enligt prästen då, att jag var en ond person. 

Detta var vad jag fick veta av prästen i svenska kyrkan när jag sökte hjälp efter det att en demon flög på mig, som 17-åring. Och jag blev INTE lugn och nöjd efter hans förklaring, nej det kastade ut mig på en evighetslång resa efter sanningen och ljuset.

[Lady-Oona]
0

Ang. förslag om "Jesu namn"…men kan inte låta bli att göra ett litet inlägg bara sådär….personligen har jag varit med om att "demoner" bryr sig inte om just sådana uttryck då de inte har någon betydelse för dem, "demoner" är väsen mångt mycket äldre än kristendomen, de blir inte ett dugg rädda eller skrämda till flykt….enligt all praxis inom andlig magi så är det självstyrka som gäller som bästa skydd…då är det inget som rår på en men det skadar ju inte att pröva lite utav varje för att se vad som gäller i den sfär som just den här ovälkommna gästen kommer ifrån.

bjarvamor
0

Många gånger har jag känt att det goda och det onda slåss om mig. Då omger jag mig själv med vitt ljus och talar om att jag inte är intresserad av den onda sidan! När jag nämner Guds namn och att jag tror på honom så försvinner tanken, eftersom det ofta kommer som en tanke, eller flera tankar att jag ska göra si eller så som jag vet inte är det rätta.

Jag fick det faktiskt bekräftat en gång av ett medium att de fanns makter som slogs om mig, och det innan jag själv sa något om det till mediumet. Det är nog som Lady Oona också säger att det är din självstyrka som du måste lita på och bygga upp!

Free_spirit
0

Jag vet om det mesta ni tar upp och under dom gångerna jag har varit under attack (vet inte vad jag ska kalla det) så har jag kunnat med att vad jag kallar gripa efter ljuset fått bort denna skepnad, jag har skrivit lite av mina upplevelser på Häxor i fokus i tråden "nattlig gäst?"

Jag vet inte riktigt vad det är som besöker mig, men ibland är det som om jag kan ana vad det är…

Hoppas att Elisabeth inte tar illa upp om jag refererar till en annan tråd i Häxor i fokus.

[mangaa]
0

Ne det har jag inte och det är jag glad för :) ..Jag har bara känd andra som en som ville bort (från en kyrka)

TantAlma
0

#8 det du beskriver har jag fått höra om en gång tidigare, min granne fick den känslan efter att hans mamma och bästa vän dött tätt inpå varandra. Han funderade ett tag på det och sen gick han och döpte sig i kyrkan och förändra sitt liv.

#6 jag tror inte du är någon ond människa varken då eller nu, men  du kanske ska ta hjälp av ett medium och lära att stänga dig ordentligt. Du läcker förmodligen och drar till dig andar med ditt ljus.

Kanske någon kunnig person kan ge oss medlemmar tips och övningar på att stänga oss?

lightseeker
0

#11, jag vet, idag, att jag inte mer ond än andra människor. Detta var bara, prästens teori. Jag letar mig fortfarande, fram till mina egna sanningar. Och nej, än så länge, så behöver inte jag något mediums hjälp, när det gäller detta. Skulle det ändras, så kommer jag att höra av mig.

Förresten vad i allsindar, är det som jag läcker? har aldrig hört detta förut.

TantAlma
0

När man inte har stängt sig helt kan man dra till sig "andar"