Drömmar
Jag skulle gärna vilja ha hjälp med att tyda följande händelser/drömmar.
Förra sommaren flyttade vi in i ett litet hus, utanför stan, ett rätt nytt bostadsområde nära skogen, mycket tyst och lugnt område. Under första veckan i huset hade jag obehagliga drömmar och vågade inte riktigt gå runt ensam på natten. I drömmen fanns en kvinna och ett barn, inte mer specifikt mer än att det var något riktigt obehagligt med kvinnan. Någon annan dröm låg jag i sängen och hörde tydligt hur någon steg ner för trappen och kom in i rummet och jag kunde inte röra mig eller öppna ögonen. Efter första veckan lugnade allt ner sig och huset har känts tryggt och varmt. En bekant som bott hos oss en kort period påpekade en dag att hon tyckte det var underligt med min lille son (snart två år, som inte ännu pratar), att han ibland tittar upp som när han hälsar på någon och babblar (med baby-språk) ut i luften men på ett fokuserat sätt.
I helgen sov jag själv hemma, eftersom jag av någon konstig anledning tycker att det är tryggare att sova på övervåningen när jag är själv (precis tvärtom första veckan i huset då jag absolut inte vågade gå upp där nattetid). Jag vaknade tvärt vid halv 5 med en riktigt obehaglig känsla att det var något underligt vid trappen. Jag somnade om och drömde att jag stod vid trappen, och sa ut i luften "du hör inte hemma här" gång på gång, något gick upp för trappen och jag hörde stegen närmare men kunde inte röra mig. Tillslut var det något som tog min hand, och jag såg en kvinnohand i min. Den såg ganska ung ut, och det var något konstigt fint med den, jag fick en känsla att det iaf var den som kommit från trappen. Varpå jag vaknade.
Allt kan förstås bero på en allmän nojjighet (vilket är min mans tes). Men jag brukar väldigt sällan ha obehagliga drömmar. Finns det någon som kan ge någon tydning vad drömmarna betyder och vad denna kvinna vill mig?
Glömde visst en detalj till. Under första veckorna i huset såg min man (som absolut inte tror på något icke-vetenskapligt) spegelbilden av en kvinna i fönstret på övervåningen. Han trodde det var jag, och ropade något innan han upptäckte att jag var nere på nedervåningen. Han var dock helt övertygad om att han bara råkat se fel.