Hunden reagerade
Jag är inte mörkrädd annars, men är väldigt, vad ska man säga, noga att se hur djuren i mitt närhet reagerar.
I går kväll vid 22-23 skulle jag ta ut min valp på gården för nattkisset, på en gång vi kommer ut hör vi steg. Ni vet hur det låter när man går på blött grus? Och det går en grusväg precis utanför vår gård så jag antog att det var därifrån. Men när jag skulle titta vem det var så såg jag absolut ingen.
Och stegen lät ändå så länge att jag borde sett personen någon gång.
Nå, det läskigaste var att min hund ställde sig och stirrade mot hållet stegen kom ifrån, och sen skulle han in direkt! Utan att ha gjort något behov. Det här är ingen rädd hund jag har, han är ganska kaxig av sig.
Kan även tillägga att två andra hundar jag haft reagerat på samma ställe som hunden stirrade åt. Ena ställde sig och skällde som en galning dit och den andra fick man nästan inte till att gå där, även om det var på ljusa dagen.
Vad tror ni? Jag vet ju att djur kan se så mycket mer än endel människor kan
putt

Hundar och katter är väldigt känsliga och mottagliga så om det inte fanns någon där kan det mycket väl vara en ande som var ute och gick :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Oj. Ja, jag håller med, djur är väldigt känsliga.. för att inte tala om katter som ska envisas med att se saker, och stelna till och tokstirra. :)
Jag blir alltid lättad när de börjar spinna och se lugna ut efter en stunds stirrande.
#2 Ja jag tycker det borde vara något där iaf när 3 hundar reagerat likadant vid olika tillfällen :)
#3 Ja visst, har en katt också här hemma och kommer på honom ibland med att stirra på ingenting, då stelnar man själv till en aning!
#6 Ja det är läskigt när djuren ser något man själv inte ser =/
#7 Ja, det är det verkligen.. Har bara hänt en gång va jag vet.. Eller näe, nu när jag tänker efter så reagerade han här om veckan när vi va i källaren. Jag tycker jag hörde nån komma gående in i rummet där jag var, hunden tittade då mot dörren å sen på mej som om "Vem va de?"..
min kanin var mycket konstig en kveld och när jag då kollade på bilder sen var dom fulla av orber
#8 Ja min katt kan stirra på saker ganska ofta, där jag själv inte ser något =/ Då väntar jag bara på att han ska komma loss med blicken igen och bli som vanlig
#9 Läskigt! Kanske skulle ha fotat den kvällen