Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 403 ggr
bjarvamor
0

Märkligt möte

Hallo där! Är det någon mer än jag som är vaken den här tiden? Den här händelsen har jag funderat på i flera år! Min väninna och jag gick ut på krogen en kväll. Vi var lite tidiga på stället så folk började strömma in efter en stund. Och så kom det då en lång rad med människor in. Jag satt vänd mot ingången så jag såg alla som kom.

Bland de kom in var en jättelång man eller kille kanske jag säga. Han hade glasögen typ 60 tal och hade mörka kläder. Han såg både ung och jättegammal ut. Jag tittade på honom och tyckte plötsligt att han verkade så bekant, men kunde inte komma på var jag sett honom.

När han gick förbi mitt bord så tittade han rakt på mig och bugade för mig. Jag bugade tillbaka! Det konstiga var att ingen annan tycktes lägga märka till honom. Om man ser en så lång man så tittar ju folk eller hur?

Några dagar senare var jag ut och gick med min hund. Gatan var alldeles folktom men på långt håll såg jag en person som gående mot mig, och vid hans sida sprang en svart labrador. Jag såg att hunden inte var kopplad och blev lite orolig eftersom min hund var lite hundelak och jag var rädd att hunden skulle springa fram till min hund.

Nästa ögonblick när jag tittade på dem igen så var hunden borta!? Och då såg jag att det var den långa mannen från krogen igen. Han gick med långa steg och när han var framme vid mig så bugade han djupt igen med ett litet småleende på läpparna. Jag stannade och såg efter honom till han försvann in på en annan väg. Jag var helt förstummad och lite chockad också måste jag erkänna!

Jag undrar så vem han var? Och varför bugade han för mig. Och vart tog hunden vägen? Nu långt senare har jag förstått att det var bara jag som såg honom, där på krogen i alla fall!

Bybo
0

WoW….Vilken upplevelse! Har du själv några ideér om vem/vad han är?  / Pia

bjarvamor
0

Nej, inte den blekaste aning! Ändå verkade han så bekant som om han var en gammal dröm som jag drömt för jättelänge sedan eller nåt sånt. Har frågat ett medium men hon visste inte vem det var!

Bybo
0

Är du säker på att han inte var en levande människa? Isf kanske det var någon du träffat i ett tidigare liv…fast det kan det ju vara ändå…

bjarvamor
0

Först trodde jag ju att det var en levande människa, men när jag insåg att ingen annan sett honom så började jag undra. Sen en annan sak! Vem tusan bugar så för varandra nu för tiden? Och sen hunden som bara försvann. Och sen såg jag inte killen mer på krogen under kvällen.

Om han var en levande människa som bodde i det lilla samhället som jag bodde i då, så skulle ju alla veta vem han var! Min väninna hade heller inte sett någon lång man komma in!

galdra
0

Han kanske inte hörde till dom "levande"här på jorden.När jag läste din berättelse-kom jag att tänka på när jag var i Egypten.Det är 7 år sen nu.Jag och min man och yngste sonen var i Kairo och skulle ut och äta på kvällen.Kyparna uppförde sig väldigt underligt mot mig.Dom bugade och bockade.Och alla tre kom fram till vårt bord och sa att madam skulle ha ett mynt som jag fick av dom.Det var ovanligt för dom har en knepig kvinnosyn-och att få tag på mynt i Egypten är också ovanligt-däremot papperspengar dräller det av.

Nåväl jag fick myntet och hade det i flera år-sen av misstag lämnades det in till banken med övriga småsmynt.Och det försvann.Jag funderar på det ibland-det känns underligt.Och jag tror det är samma för dig-egentligen vet du att det var nåt skumt med mötet-framtiden kanske ger svaret.

bjarvamor
0

Jaa Galdra, jag hoppas att jag får svar någon gång vem den mannen var! Samtidigt så är jag så arg på mig själv varför jag inte pratatde med honom då? Jag skulle ha frågat honom om vi hade träffats tidigare, eller nåt sånt!

Men jag hoppas att jag får träffa honom igen, då ska jag fråga vem han är!

Elisabeth-J
0

Jag tror inte att vi alltid ska få svaren vilka personerna är av någon anledning. En liknande sak hände mig som jag ska skriva om här snart. :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

galdra
0

Ja det är så mystiskt.Men helt klart var han ju "ämnad"åt dig.jag tror inte det spelar nån roll att du grämer dig att du inte pratade med honom.Hade han velat prata hade han gjort det.Jag tror han dyker upp igen ….

lightseeker
0

kan ju faktiskt vara en guide

TantAlma
0

Jag håller med lightseeker, jag tror det är en guide. För några år sedan jag fick min första healing av en kompis som gått en kurs. Plötsligt stod en man vid min sida i ögonvrån,  mitt kök! Min vännina såg honom inte. Det känndes som han skulle vara där. Sen en dag när jag förberedde min dotters barn kalas i en hyrd lokal, kom han upp för trappan från undervåningen och där finns ingen ingång. Men han försvann när han nått toppen av trappan. Han är lång smal och propert klädd, har en fintröja och byxor. Nu är det länge sen jag såg honom. Förut tänkte jag att det var min vän som dog vid 16 års ålder , men kläderna han brukade ha stämmer inte med de kläder så där tvekar jag. Jag ser honom som sagt tydligt i ögonvrån och hinner aldrig prata med honom.

Bybo
0

Jag får också en guidekänsla…..*S*

bjarvamor
0

Vad spännande om det var min guid. Jag tror att ni har rätt, det känns så!

Till något helt annat. Jag kan inte lägga ut egna kommentarer längre. Servern säger att det är något "error". Och min mail har blivit tokig! Hade satt bevakning på mailen och ångrade mig och vill ta bort det men då får jag till svar att jag inte har någon bevakning. har letat efter någonstans att ta bort, men hittar inte! Snälla Elisabeth kan du hjälpa mig?/Viveca

Elisabeth-J
0

#12 Det kan bero på säkerhetsinstälningarna i din dator. Kolla det och ställ in det på Normal. Hoppas att det löser sig, annars får jag kolla upp det.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

bjarvamor
0

Tack Elisabeth! Jag ska kolla!