TusseTiger
Hejsan!
Jag tänkte att jag skulle göra en presentation av mig själv. :-)
Jag är en tös boende i norra Sthlm med huvudintresse hästar. Bor ihop med sambo som inte alls tror på sådan här..men 'man kan inte säga att sådant här inte finns så länge orden Tänk om..finns'. :-) Hans egna ord.
Jag är för tillfället sjuk o har varit det i 3,5 år ungefär. Kan nog samla på diagnoser men de kan sammanfattas i utmattningsdepp. Jag är en av alla som kraschat fullkomligt.
Ta hand om varandra
//TT

Hej!
Vad roligt att du har hittat hit! Jag vet hur det är, gick själv in i väggen för några år sen ;)
Kram och välkommen till ÖN!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
välkommen till gänget!!!
Tack! :-)

välkommen hit!

Varmt välkommen TT :)

Hejsan
välkommen till oss! Vi e såå roliga att vara med…hehe

Välkommen! Hoppas du kommer trivas bra hos oss!
Kram Åsa
TT skall göra sitt bästa för o trivas. :-) Troligen behöver jag få mer än vad jag kan ge, tyvärr.

Jätte välkommen ska du vara!

Välkommen
Välkommen. Och jag har också besökt den berömda väggen för många år sen
Kram Anki
Välkommen….och den där väggen är vi många som stångar huvet mot här. Dagens stress kan vi tacka det för!
Hoppas du ska trivas 
Välkommen till oss! 
Ljus Carina
Tack, vad ni är rara!
Ja vi är ett flertal som antingen är eller har varit i detta träsk.
Välkommen!! Här har du en till som nosat på den berömda väggen…Hoppas att du komer att trivas här 
Välkommen TusseTiger! Känns det motigt så har du hamnat på rätt ställe! Här behöver du bara logga in för att få dra på munnen, och le igenkännande åt alla dina medsystrar/bröder!
Välkommen till oss! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
jag har också gott i den berömda väggen är det något så kan nog jag hjälpa till om det behövs. så välkommen hit. kramar!
Allting är möjligt
Kruxet jag har är att jag har så väldigt mkt frågor. O det jag har upptäckt är att många tycker de är jobbiga. Just nu handlar ju mitt liv mest om min sjukdom, rehab, sjukersättning osv. Så alla frågor jag har är ju om samma sak fast i olika varianter o vinklingar.
Funderar på att döpa om sjukdomen till 'hopplöshetens träsk' för det är vad det är. Allt är rätt hopplöst.
Nåja.
Tack för alla välkomnanden. :-)
Blev fel här..
#18 Fråga på du bara..Det är därför vi finns här!! Känner igen mig i det du skriver, om " hoppplöshetens träsk", men konsten är ju att kunna focusera på det man KAN göra, och inte det man INTE kan….Förlåt om jag låter hård nu, men detta har jag kommit fram till själv av erfarenhet…..Men jag vet hur jävligt det är att ta sig igenom denna kamp med sjukersättnigar och hela fadderullan. det är inget kul, och man måste tyvärr vara "frisk" för att vara sjuk i dagens läge för att kunna tala för sig….De som sitter och bestämmer har inte varit mycket sjuka själva tror jag… 
Hoppas du inte missförstod mig nu på något vis..Lästa vad jag skrev och jag tyckte det läst så fel mot vad jag menade,,sorry i såfall…
Carina.S - Nejdå, inte missförstår jag. Ja det är så att man måste vara frisk för o kunna vara sjuk. Hur sjukt det än låter. Man måste verkligen veta vad det är man vill för det finns ingen som vet. Alla bara tror o tycker en massa.
Just nu är jag grymt orolig över att inte sjukersättningen går igenom. För vad händer OM den inte gör det? Ska man gå från 100% sjuk till 100% frisk över natten? Känns bara så oerhört jobbigt. Tryggheten behövs för o kunna focusera på att bli bättre och om tryggheten försvinner blir det bara kaos.
Tusse Tiger, visst är det så rätt det du säger. Jag tycker också att det varit ett STORT stressmoment att ha med både oförstående läkare och försäkringskassan att göra många ggr, istället för att få lägga sin energi på sig själv så man kommer tillbaka någongång, i a f någorlunda. För man går ju bara och grubblar på dessa pengar hela tiden och DET blir man ju inte direkt piggare och friskare av. Tyvärr så får ju ingenting ta någon tid idag, utan man ska så snabbt som möjligt ut och jobba igen, vare sig man orkar elller ej. Eller också så ska man in på någon datakurs!! precis som att alla VILL hålla på med datajobb då..
Jag brukar skoja och säga att jag är "vidbränd" istället för utbränd….Kram från Carina :)
Carina.S - O efter dagens information i media blir jag ännu mer orolig. Världen rasar rätt fort ibland.
Min första behandlande läkare var guld. Hon skapade tid o helt underbar i förståelsen (hade kraschat själv) men hon har försvunnit så jag har fått hitta en ny. O han är inte alls likadan. Så klumpig i sina ord så det är hemskt. Han tror på mig, så vitt jag har förstått men jag är ett vrak varje gång jag går därifrån.
Pappren är nu inlämnade till FK o jag får väl se om det går vägen eller inte. Går det inte vägen blir jag en siffra till i självmordsstatestiken.
Det som är jobbigt är just misstron. Att inte bli trodd.
*kram*
Hej & välkommen in i värmen :)