Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 511 ggr
soif
0

spökar det?

Hej. vad tror ni om detta, både jag min mamma och min bror tror seriöst att det spökar hos oss. Fast det känns verkligen inte läskigt, bara lite obehagligt när man är ensam hemma. Det har hänt lite olika saker, dörrar som öppnas och stängs, saker som trillar i golvet, datan sätter på sig själv, larmsensorerna blinkar fast det inte är nån i rummet, och i lördagsnatt vaknade jag av att det stod nån vid min säng. Det var lite läskigt, men det kändes inte "farligt" inte som sånna spöken man var rädd för när man var liten. Vad tror ni? Inbillning för att man "vill" se nåt, eller skulle det kunna va nåt här?

BuNNaj
0

Kan du inte ta bilder på dom ställen eller på huset så vi får se det och kolla om vi känner något? :)

[Hellas]
0

Hej!
Det låter spännande!
Jag tror att det oftast inte är inbillning men det är ju viktigt att man ändå vänder och vrider på de "konstigheter" vi stöter på för visst spelar vår egna fantasi oss ett spratt ibland.
Jag tror det är vanligare än man tror med små "hus spöken" eller småtomtar som vakar över oss eller kanske själva byggnaden.
Det man kan göra är att be dem vara lite lugnare eller att de ska sluta upp med att störa.
Själv har jag en snickare som traskar omkring + en katt. Det är bara trevligt och de stör inte utan det känns rätt tryggt med dem omkring. Visar de sig inte på ett tag så börjar jag alltid fundera på vart de tagit vägen (katten är på rymmen just nu).

Jag har dock satt en klar gräns…..när jag ducshar vill jag vara ifred Hemlis och i sovrummet, så där har jag sagt till högt och tydligt att de inte är välkomna eftersom det stör.
Be dem alltså att låta bli elen och datorer mm. så får man hoppas att det räcker.

//Hellas

soif
0

jag kan ta lite bilder nån dag nästa vecka :) är hos min far nu, behöver sova lite :P ja. jag har försökt markera lite typ genom att säga "nu vill jag kolla på tv, och om det är nån här nu, så snälla låt mig vara lite." men det verkar dom inte bry sig om :)

altrheio
0

Oj det låter läskigt tycker jag. Jag är själv mörkrädd och har sätt många filmer om spöken. Jag gillar inte spökerier.Uchh

TopasPearl
0

#3 Jag tycker du bör isf säga med en bestämd röst! Lite mer som "Ut ur mitt rum" räcker nog. Funkar alltid för mig:)

Men om det spökar hemma hos dig eller om det är inbillning kan du ta reda på själv utan att behöva ta bilder. Tänk första gången något hände. Var det efter någon tramatisk händelse? Har du och din mamma(eller vem som helst) sett samma sak på samma tid?
Det är ju lite svårt att misstänka inbillning om flera personer har sett samma sak samtidigt:)

assar_master
0

det kan vara något. för jag har bott i ett hus som är byggt på en plats där det ligger en vikingagrav alldeles i närheten. mina vänner har blivit nerputtade därifrån flera gånger. men ungefär samtidigt något händer så smälls alltid källar dörren igen och man hör något komma emot en. sedan ser man en svart kläd man komma emot en och man slänger sig åt sidan.

även sedan jag fyllde 10 och min farmor dog så har jaf kännt av att nå´gon följer mig var jag än går. den eller det har räddat mig från situationer flera gånger. så jag säger det det kan vaRA NÅT ELLER INTE

assar_master
0

det kan vara något. för jag har bott i ett hus som är byggt på en plats där det ligger en vikingagrav alldeles i närheten. mina vänner har blivit nerputtade därifrån flera gånger. men ungefär samtidigt något händer så smälls alltid källar dörren igen och man hör något komma emot en. sedan ser man en svart kläd man komma emot en och man slänger sig åt sidan.

även sedan jag fyllde 10 och min farmor dog så har jaf kännt av att nå´gon följer mig var jag än går. den eller det har räddat mig från situationer flera gånger. så jag säger det det kan vaRA NÅT ELLER INTE