Ännu en fundering...
Har på senare tid försökt mig på att meditera lite eftersom jag fick tipset efter att ha varit utbränd. Nu menar jag bara försökt efter som min katt av någon mystisk anledning inte låter mig göra det. Så fort jag ens tänker ordet blir hon helt tossig. Börjar yla och ha sig. Skulle jag sedan strunta i det slutar det med att hon hoppar upp på mig och jag tappar koncentrationen till slut i alla fall. Varför i hela fridens namn tycker hon inte om det. Hon är ju så lugn och sansad och försiktig annars. Har detta en övernaturlig förklaring eller är detta ett vanligt kattbeteende?
Någon som har en intressant kommentar?
Kanske du inte är redo att göra det än? Min kisse hjälper mig oerhört på alla sätt och vis, oavsett om det gäller Meditation eller kanalisering eller vad det är frågan om. Det går alltid lättare när hon är med. Men det gäller förstås alla djur…

Mina katter har en förmåga att dyka upp när jag skall meditera eller göra änglamassage, då kommer de o lägger sig o myser.
Så det jag tror är som ovanstående "talare" 

Änglamassage? Vad är det, det låter spännnade!
(En lten parantes i din tråd, förlåt.., men jag blev så nyfiken!)

När chiccos matte ska meditera så kryper han upp i famnen och vill vara med 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Har inte börjat meditera ännu..men jag vill prova på det snart. Ska bli spännande att se hur min käre lille kisse kommer att bete sig då. Men katter måste väl ändå ha ett alldeles speciellt sinne….min katt "vet" när jag har ont någonstans eller om jag är ledsen. När jag har ont så sätter eller lägger han sig just på det stället. När jag hade ont i axeln satt han mycket just på den axeln…sitter aldrig på axlarna annars varken förr eller senare. Har jag ont i magen lägger han sig på min precis över där det gör ont…osv. Är jag ledsen eller nere så vill han "gosa" mer än vanligt. Visst är det härligt och häftigt!?!
#5 Kanske t o m dom vet hur man bäst ger healing?! :) För när du berättar det där, så slår det mig att min katt gjorde samma sak när jag hade ont i magen., nåt som jag ofta led av på den tiden jag arbetade på ett call center. Jag gick o la mig på sängen när jag kom hem, och då kom han alltid och la sig på magen. Tänk va gò dom är dom små liven!! ;)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

#5 Det är därför katter är så underbara djur. 
Det är inte för inte som de förekommer med bland annat häxor i böcker och annan litteratur.
Onster, din katt kanske vet något som du inte vet…? Att hon vill skydda dig? En gissning, då förstås men ändå…

#6 Ja ,jag har också tänkt tanken på att det kanske är någon form av healing…visst är det en underbar tanke!
#7 Ja, katter är verkligen fascinerande djur. Helt ljuvliga :o)

Ja visst e dessa lurviga varelser underbara. Och personliga. 
En riktig vaktkatt har ja hemma. Ligger alltid brevid mig och spanar mot dörren, vare sig jag jäser i soffan eller sover. Ilsken mot den som säger eller gör något elakt och en riktig gossetuss mot alla som vill mig väl.

Ja, personligheter är de verkligen.
Min katt (liksom din tydligen) lever efter regeln att dina vänner är mina vänner. Han gillar bara dem som jag verkligen gillar…..

Milde tid! Hur ska det då gå om jag ska meditera (9 katter (!!) och en stor CC) 
Hmmm…jag får känslan av att din katt tycker inte att du gör rätt…å då menar jag hur du sitter, var du befinner dig, vilken ev. musik du spelar, vilken tid på dygnet osv….gör vissa förändringar så kommer du få en katt som mediterar med dig….
tror Oona

#3 du kan läsa om änglamassage på min hemsida.
Kolla på min sida så står den där. =O)