Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: tvtidningarradio
Läst 1120 ggr
Elisabeth-J
0

Nyberg & Törnblom 3/9

Ikväll startar Nyberg & Törnblom. Programmet handlar om personlig utveckling som är så viktigt för vår mediala utveckling. Jag tänkte att vi i den här tråden efter programmet kan skriva vad vi tyckte om dagens avsnitt. TV3 kl. 21.00

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

tarantella
0

tack för tipset :)

storkenflyger
0

De ska jag titta på

Brokenfether
0

**Bänkar mig framför tv:n jag oxå..Skrattande
**

berry892
0

Jag med!Skrattande

YvonneW
0

Och så krockar det så klart med CSI.

Idunn
0

Tack för tipset, det ska jag ta en titt på!

skruttan31
0

har inte den kanalen,, så jag kan tyvärr inte se den i hop med er,, *snyft* men kan inte ni titta för mig med??? Oskyldig

Thina
0

Haha jag bänka mig kl 20.00 men då va det top models!! ska bänka mig nu igen =)

Brokenfether
0

Tja…har sett programmet nu och känner mig lite splittrad. Reneé har alltid bra program och är duktig på att intervjua folk.Törnblom har jag aldrig sett förr,vad jag vet…Fundersam och fick en smärre chock först när hon satte igång med buller o bång. Känns lite som hon "skrämmer" personerna med sitt bullriga sätt. Visst har hon rätt i det hon säger,men eftersom hon är så "burdus" verkar det inte bli den effekt på personerna som hon förtydligar. Dom ser ut att istället vilja fortsätta mer eller mindre i sina gamla spår,dom verkar väldigt tveksamma. Kanske hon går på för hårt…tiden får utvisa resultaten…ska se nästa program oxå. Jag kan ju inte heller påstå att jag trodde på underverk i detta första program,men kanske lite mer positivit.et från personerna som medverkade.

Det var mitt första intryck i allafall.Skrattande

Happyspirit
0

Ja, då kanske jag gjorde rätt i min känsla att inte titta dåFlört Kändes som om det inte hade mycket att tillföra.

Morsan1
0

#10 Jag kände som dig! Jag tycker Mia är lite "to much" även om hon har rätt i sak. Det är nog bättre att läsa vad hon har att säga än att titta på henne.

Däremot kollar jag på TopModel! Det är underhållning av högsta klass! Vilka fantastiskt tokiga människor! Den ena är knäppare än den andra! Var hittar man alla dessa människor som är så fula inombords???? Fascinerande!

storkenflyger
0

För min del är  det resultatet av vad gästerna kan åstakomma efter att varit med i ett sånt här program Det kan vara mer givande än vad det var idag Så tycker jag

zeretki
0

Haha, jag tycker helt tvärtom. Jag tycker hon ställer folk mot väggen och låter dom inte ha kvar sina illusioner. :)

Tycker hon är helt underbar och väldigt ärlig. :) Tyxcker det hade varit onödigt om folk hade fått sitta och älta sina problem. Sånt hör mer hemma i terapi och inte om man ska ändra sitt sätt att tänka. :)

Men smaken är som baken. :D

Brokenfether
0

**#13 Hej Zertki! Vad anser du att detta programmet ska leda till??
**

molly57
0

Såg tyvärr inte programet i kväll (jobbade).Men har sett Törnblom förut och jag tycker om henne.Får nog hålla med Zeretki, att älta sin problem i oändlighet inte löser något.Jag vet med själv,att i bland måste någon "ruska om en' ".Säga att nu får det vara nog,nu är det daxs för en förändring.Att enbart klappa någon på axeln,och älta problem fram och tillbaks ger sällan något.Visst kan man behöva det också,men inte hela tiden.Då blir man fast låst i sina mönster/problem och får svårt att gå vidare.

Har under dom senaste åren (2-3 år) verkligen jobbat med mig själv.Det har varit jättetufft.Men har fått bra stöd och blivet medveten om vilka  problem/mösnter jag hade .Mönster som jag under hela mitt vuxna liv,hela tiden återvänt till (kännet mig "trygg" med) Vald,även om det var omedvetet att vara ett offer.Tills  jag fick en mkt bra samtalsparnter,som många gånger var tuff,men hon fick mig verkligen att gå  framåt. Tidigare har jag haft personer,som understött mitt beteende/mönster.Och inte kom jag någon vart' på det.Visst kändes det bra ett tag.Fick bekräftad att jag "var ett offer,för omständigheterna". Men det gjorde ju att jag blev kvar i mitt beteende/mönster och problemet var kvar…

Nu vet jag inte hur Törnblom var,men om hon var/är som jag tidigare sett henne.Så gillar jag hennes sätt…

Men ingen kan passa alla.Vad som är rätt och riktigt för en person,kan var helt fel för någon annan.Jag ser framemot nästa program,för då är jag ledig i alla fall Glad 

Kram//molly

storkenflyger
0

Jag läste att repris ska gå på lördag

molly57
0

Tack för tipset!! Men jobbar då medSkrikandes Ska försöka få den inspelad!

Kram//molly

zeretki
0

#14 Vad det ska leda till? Tja, för min del vill jag höra Mia tala om olika metoder som jag kan använda på mig själv. Jag tyckte jag fick tips och insikter igår när jag såg avsnittet.

För dom som är där, det beror ju på vad man tar till sig och det sa ju Mia också. :) Att man kanske inte VILL förändra sig själv än…

För hon är ingen samtalsterapeut, hon vill förändra - inte undersöka orsaker.

Men som jag sa, smaken är som baken delad. :) Jag säger inte att hennes metoder är RÄTT eller perfekta eller så. Det passar nog inte alla men hon ger sig ju inte ut för att vara perfekt heller. :)

YvonneW
0

Nej, det programmet stängde jag av. För det första hade dom inte textat, så det var inget för döva eller hörselskadade. För det andra var det bara en som gapade och hojtade och den andra fick inte en syl i vädret. Den enda som verkade vettig var just hon som hela tiden tystades ner. Såg hur hon log när hon blev avbruten direkt hon öppnade munnen. Dåligt genomtänkt upplägg helt enkelt.

Och så tar dom dit en blyg stackare och sätter framför gaphalsen. Ja, henne hörde man ju som hon skrek. Men en mumlis är ju omöjlig att höra utan text. Nej, fy då. Var det Törnblom, skrikhalsen. Usch vilken avsmak jag fick. Har aldrig gillar folk som går på så där, blir trött i huvudet. BESVIKELSE är rätta ordet. Hade väntat mig ett mjukt, fint och välbalanserat program.

Brokenfether
0

#19 Håller med dej! Flört

molly57
0

tja..såg inte programet som sagt!! Men en blyg stackare..JAg har varit väldigt blyg.Är mera öppen nu.Men ändå skulle jag aldrig ställa upp i något tv-program. Spelar ingen roll vad det handlade om.Så om personen var så blyg vet jag inte.För mig tycks det som man behöver mycke mod att vara med i tv.Sedan är vi väl alla (de' flesta ialf,är väl lite blyg,beroende på situation vi ställs inför),.Det är ju fritt val att vara med i tv-pogramet eller vara med i studion.Och man vet "förhoppningsvis" vad programet går ut på!! Vad jag förstår så har man själv anmält sig till programet. Om det är rena påhopp, så är det ju att beklaga..

Allt för många i dag har ett behov att synas.Precis som om man inte syns eller hörs,så finns man inte.Kanske framför allt hos unga.Många gör vad som helst för att synas.Utsätter sig för både de ena och de' andra i tv.Allt i från fylla.sex och bråk ect.

Kram//molly

P.s sedan kan jag nog själv tycka att det skriks allt för mycket i tv.Ordspråket ska man inte tala om.

kram//molly

YvonneW
0

#21 Håller med om att det är väldigt mycket skrikande, t ex när det visas filmavsnitt. 

Kommentera programmet kan du ju göra när du sett nästa avsnitt. Du missade ju det här.

Egentligen avhåller jag mig från att se svenska program då det inte är många som är textade. Utländska filmer har en textremsa så att jag kan följa med och samtidigt hålla ljudet nere. Lite hjälper ju teleslingan, men det blir långt ifrån bra.

Kram/Yvonne

berry892
0

Jag tittade en minut sedan slog jag över, jag kände att jag inte skulle stå ut med den blonda kvinnan ALLS! Hon var så…vad ska man säga…töntig? På något sätt, hon pratade konstigt tycker jag…överdrivet.

Thina
0

# 11  ang.top models… ja det e helt otroligt men kan det va så att kanske just för att de e så fula inombords så är dom vackra på utsidan för att kompensera?? =)

molly57
0

Jaha…nu har jag sett programet.Och för del tyckte jag att det var bra!! Törnblom var precis som jag tidigare sett henne.Hon är rak,går inga omvägar.Mycket av de råden hon gav,är ju välkända inga konstigheter alls!!

Och det sätt hon talar är ju henne's sätt.Hon är ju ingen lågmäld person precis .utan en person som talar och ager med "hela sin kroppen".Jag gillade henne förut och inte blev jag besviken på detta program.Kommer att försätta titta på programet.Tycker hon påminner rätt mycket Dr Phil,han går också rätt på.Kan vara rätt hård (tycker en del) i sina bedömningar/råd.Jag tyckte inte heller att hon var otrevlig mot någon av personerna i programet.Även om hon inte strök dom medhårs,utan knuffade dom framåt.Att förändra ett beteende eller ett mönster är svårt.Och det första steget till förändring är ju att bli medveten om  problemet,då först kan man förändra något.Men samtidigt måste man få ha olika åsikter,jag tycker om hennes sätt att jobba och agera,med andra inte tycker om henne.Och som sagt smaken är som baken…

Kram//molly

Opal
0

Det är dags igen ikväll att se dom.

Elisabeth-J
0

Jag gillar Mia och serien Glad

Elisabeth 

Clary
0

Ännu ett avsnitt med Mia och inte nog med att jag tycker att hon är himla bra, jag fick mig ett och annat gott skratt också.

Tror att vi är många som behöver ta till oss en del av allt hon säger.

Att höras och synas är kanske inte alltid populärt men som hon själv sa, jag leker inte med dem! Är sällan man hör någon som törs vara så rakt på sak vilket många gånger behövs istället för att stryka medhårs. Molly57 nämnde Dr Phil och visst finns det många likheter, förmågan att se bakom kulisserna! Jag fortsätter med glädje att se på programmet.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Elisabeth-J
0

#28 Ja att hjälpa någon annan gör man inte alltid genom att stryka medhårs, det behövs oftast att man säger det rakt på sak! Det betyder ju inte att man är elak men det kan uppfattas så av andra ibland tyvärr :)

Elisabeth 

Brokenfether
0

**Jag uppfattar henne inte som elak alls,utan det jag kan störa mig på är att hon stressar på och avbryter titt som tätt. Håller med om att i dessa fall är det bra med raka frågor och svar,för det ruskar om tankemönstret på personerna. /B
**

TusseTiger
0

Tycker Mia är på tok för högljudd. Man kan nå folk utan att basunera ut sitt sätt. Man kan skaka om folk utan att vara högljudd.

Det är väl så att man når folk djupare om man inte 'höjer' rösten.

Visst säger hon bra saker, absolut. Jag personligen har svårt o ta till mig det hela när det blir så yvigt.

molly57
0

Tja..som sagt ,smaken är som baken deladFlört Vilken är en himla tur!!Skrattande Jag gillar Törnblom och hennes sätt.Andra blir störd av henne och hennes sätt. Men det är ju så det ska vara,ingen kan passa för alla.Vi har alla våra olika personligheter och framför allt olika erfarenheter med oss.Och olikheter är ju bara bra,mångfallden ska man värna om..

Kram//molly

Chatrine
0

Trist..men jag klarar inte av det programmet, som en blandning av montel och dr.phil… eller nåt… jag har försökt att lyssna men jag klarar det inte…