Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 492 ggr
Tuva-Lena
0

Bränsle för andar..?

Jag minns från fysiken att jag lärde mig att: Energi kan aldrig förbrukas, utan bara övergå från en form till en annan. Då infinner sig frågan: Vad använder andar som "bränsle"? Har läst här på forumet att andar använder mycket energi för att kunna besöka oss här på jorden, men var tar dom den ifrån? I rymden är det lufttomt, så där kan jag förstå att det går bra att "flyta omkring" ändå, men i vår atmosfär krävs det ju energi för att kunna förflytta sig… Fundersam Är det till dom vi skall vända oss för att få veta hemligheten bakom "evighetsmaskinen - perpetum mobile"? Fot i munnnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Brokenfether
0

Jaha,se där…nu kom du med en finurligt genomtänkt undran igen…Skrattande Var "tankar" du dina tankar ifrån?? hahaha…

På A svarar jag: Vet inte..Fundersam
På B svarar jag: Ingen aning…Hemlis

Dom kanske upplöses lite i sin energi (blir lite slappa i formen) när dom besökt oss och sen tar dom "time out" för att kunna dra ihop sig till en kompakt boll igen..Fot i munnnen Har absolut inte en susning…hahaha…Skrattande

dilba
0

Jag tror att de använder vår energi….om man tänker efter så är man alltid så urtömd och dränerad efter ett besök….

Tuva-Lena
0

#1 Jo, som sagt, nu är man igång igen.. Penga mun men så har jag alltid varit: För att kunna tro på nånting så vill jag veta allting, och få svar på allt som poppar upp. Ingenting får liksom komma till av en slump - bara för att rädda ansiktet på en speciell livsåskådning.. Visst är man jobbig, Skrikandes och inte underligt att man ständigt o jämt dras med svårlösta filosofiska funderingar!

#2 Vilka egoister! Förvånad  Först sker det alltid på deras villkor när dom skall ta kontakt, och när dom gör det så passar dom på att tömma oss på energi dessutom!

Jag hoppas att ni förstår ironin i det jag säger, och att det egentligen betyder: "säg emot, och bevisa motsatsen"! Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."