Orber + vad ser ni?

I ett stall är det mycket små partiklar från hö och halm som kan visa sig som "orber" så jag tror helt enkelt att det är dammpartiklar på bilderna från stallet.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

#10, stallbilderna kan jag förstå, men på bilden när jag sitter på honom? och bilden i stugan vi bodde?

#10 ja så är det förmodligen
tänkte inte ens så långt :)

*putt*
Nej jag ser bara en massa dammpartiklar och ev. smuts, damm på linsen.
Iofs är dom små romberna till "orber" lite lustiga. Men tror att allt är i sin ordning

Men, andra fotot, när jag sitte rpå hästen. Vad är det för nåt? Att det är damm kan ju tillochmed jag komma fram till. ;P
Är inte solen snett ovanför dig ?
tror att solen reflekterar.
Ser inte nått konstigt i nån av bilderna, som sagt dom fyrkantiga "orberna" ser lite annorulunda ut.
Verkade hästen/hästarna lite rädda eller verkade det som om dom såg något=?

Nej, men de har ju alltid stått där. Angående #17 Solen var inte ens framme den dagen. Det var molnigt, som man kan se på bilden.
Men om man t.ex. jämför någon av mina "orbbilder" med den där bilden på den gamla vinden med alla grejer där det var väldigt många Orber, på en gammal vind är det också väldigt mycket damm. Och mina "orber" såg precis ut som på den bilden, förutom de där fyrkantiga dårå. Varför är det på den bilden "energier" då?
Hejsan Tisdus! Va härliga bilder du visar. Skimmeln känns oerhört charmig o go, med stor närvaro. När jag först såg den så tänkte jag ordet, namnet Pollyanna. Tänkte om det är ett sto, jag fick känslan av en STOR personlighet i denna skimmel, en trygg häst i 12 årsåldern, som även busar o kan trix. Tänker på föl i samband med denna skimmel. Broknäsflickorna från tidningen MIN HÄST kommer jag att tänka på o jag tänker vidare på hur oerhört mysigt det måste ha varit på detta läger? (Har själv ett förflutet som häst tjej med sådana äventyr som detta)
Jag , personligen kan ej förstå var man får att det är dammkorn , för mig är det extremt mycket Orber o de fyrkantiga sakerna ser jag även som nån form av aktivitet. Mycket speciellt. Jag tänker , i samband med bilderna, på ett militärfält, ja nåt med militärer, grönklädda uniformer.
Ha det så bra! /miramis2

#20 Äntligen ett svar i min stil! :) Hästen heter dock Buffalo och är en vallack, men han är runt 10 år, väldigt trygg med mig (jag rider honom annars också), men hittar dock på bus väldigt ofta. :) Han kommer från okänd bakgrund, kanske hans mamma hette Pollyanna? Och han är verkligen världens charmigaste och gosigaste, vi kan stå och mysa i timmar tillsammans. :)
Ska dock tillägga att jag vet inte alls hur gammal han är, ridskolan blev "lurad" när de köpte honom, för säljaren sa att han var äldre än vad han egentligen var. Så han kan vara både yngre och äldre.

*putt* Fler åsikter? :)
jag ser att solen inte är helt framme, men det är inte direkt fullt molnigt heller som jag kan se på bilden. ni lyser ju upp, och man kan urskilja var solen står på himmelen.
Många tror att man får med sig Orber på korten så fort det är ljusprickar på korten, det är inte alltid så.
Det kan mkt väl vara Orber du fått med, men jag har sett många bilder med Orber och detta ser mer ut som damm som reflekteras av blixten.
Bästa sätt att fota utan att få med "orber" är utan blixt och ska man fota med blixt, ska det ej vara mot mörk bakgrund.
Däremot som jag skrev tidigare tycker jag dom fyrkantiga ser lite lustiga ut. inte som man är van att se dom.