Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 681 ggr
Morsan1
0

OT Rökstoppet

Nu har jag varit rökfri i 1 vecka!

Under den veckan har jag ätit fikabröd minst en gång/ dag. Ökat middagen med en extra portion eftersom man inte får röka efter maten. Jag har ätit smågodis för ca 120 kronor och två goda påsar ostbågar!

Hur fasen ska detta sluta!

Men, det går himlans bra! Och jag är stolt över mig själv!

Thinka
0

Heja Morsan1!!!

Elisabeth-J
0

Du är superduktig vännen!!! Grattis!!!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

AusaBausa
0

Grattis! Och lycka till i fortsättningen!

melia
0

men vad DUKTIG DU är!!! Glad lycka till i fortsättningen :) (det är bara å inhandla en motionscykel :)) det gjorde jag.. (har inte rökt dock men varit gravid) att ha framför tvn, jätte bra! :) bara det att jag använt den 5 gånger max sen i julas… och då alldeles i början.. gud så lat man är :)

[Hellas]
0

Grattis, jätteduktigt.
Jag själv har gått upp rejält mycket sedan jag slutade men jag tycker att man ska ta en sak i taget.

1. Sluta röka
2. Bli av med de extra kilona.

Hur det än är så är det hälsosammare med övervikt än med Ciggaretter.

Lycka till o ta en dag i taget1

galdra
0

Heja,heja friskt  humör.Rena lungor nu du bör ha snart….har du hosta?

kram

Bybo
0

Wow! Jag blir impad och tänker på mig själv och min karaktär som lyser med sin frånvaro….Kram

Morsan1
0

#6 Nej ingen hosta! Bara ett ENORMT sug efter allt! Godis, mat, mackor, kakor, bullar….

Sen är jag nog lite lättirriterad om jag ska vara ärlig. Jag är ju en sorglös skit men denna vecka har nog varit lite bistrare!

Tack alla vänner för alla lyckönskningar! Nu får jag ju inte misslyckas när ni har koll och vet vad jag ska åstadkomma!

Elisabeth-J
0

Vi kanske kan ha en sluta-röka-tråd där vi som ska sluta kan peppa och hjälpa varandra?

Elisabeth 

Happyspirit
0

Oj, Morsan jag tycker du är jätteduktig…Meeen byt ut allt godis och extra maten. Ta extra mycket sallad i stället för extra  mycket mat. Och byt ut godisen mot frukt. Så slipper du gå upp så mycket i vikt.

Kramis

Morsan1
0

#10 Och som Bamse säger: - Frukt är också godis!

Synd att jag slutade lite på Bamse när jag var ca 13 år!

Celia
0

Köp hem en burk Krom och ta en tablett/dag. Sen ska du satsa på citrusfrukter och ananas som du stoppar i dig varje gång du är sugen på något. Drick vatten, kolsyrat eller ej. Nu påverkas din ämnesomsättning och du kommer att gå upp i vikt även om du inte äter mer än vanligt, så var noga med vad det är som blir extra :)

Morsan1
0

#12 Tack för de bra tipsen! Kram

Celia
0

Glömde att gratulera till första veckan! Du är jätteduktig och efter första månaden blir det lite lättare :) Jag tror på dig och du kommer att klara detta!

Mvh, Cecilia

storkenflyger
0

Lycka till  Själv har jag inte tänt någon cig sen i april Jag var stor rökare med 2 pkt om dagen Jag är glad för varje dag jag inte tänder en cig

Elisabeth-J
0

#15 Vad bra gjort av dig! Grattis!!!

Elisabeth 

storkenflyger
0

#16 Tack

EwaKristina
0

Gratulerar till ett av livets absolut svåraste beslut/kamp,morsan!!Och ännu mer Grattis för att duär så benhård,och klarat dej nu i en vecka.Detta kommer att gå görbra,eftersom du har en vilja av stål!!Hejar på dej,med full kraft!!!

Storken…2 askar om dagen!!??Och sen slutat!!!Men det är ju så strålande gjort,så det finns inte!!!Var stolt över dej själv,att du klarat dej så här långt,och kommer att heja på dej oxå lika mycket…

Själv ska jag nu gå ut i köket och kolla om jag kan hitta min vilja…..Kram till er båda,Ge ER ALDRIG!!!!

Neroli
0

Loppfrö (psylliumfrö) utrört i vatten eller youghurt tar också bort sötsug.

/Neroli

storkenflyger
0

#18 Tack   Jag tror måste vara stark att stå imot Svårast är när andra tänder en cig och lukten Den är bara så god så……  Jag nöjer mig att lukta och tänka på annat

EwaKristina
0

#18 När du klarat detta,klarar du allt!!!Skrattande

MariaJ
0

Hejsan Morsan 1!!!  Du är ju jätteduktig. Får jag ge dig ett tips.. Låt dig inte gå in i "tycka synd om syndromet".. för att du inte får röka. Du behöver inte allt godis och all den extra maten ju. Det är bara din tankar som säger det pga allt vi hört från andra. Så upplever jag det ialla fall.  

man går upp om man slutar röka….. man börjar äta massor med mat…….ämnesomsättningen förändras så man blir tjock……man kan bli sjuk om man slutar att röka om man rökat i många år……..osv..osv… Genom dessa tankar och alla dessa förmaningar utifrån så har man ju knappt vågat att släppa ciggen. Man har varit jätterädd för att gå upp i vikti. jag är redan stor kvinna, så jag vill absolut inte ha ng fler kilo på min kropp.

Släpp alla tankar och gå in i ett tillstånd där du känner dig ren och mår bra. Där du kan visualisera din dag genom att tänka att du äter rätt, du rör dig, du är rökfri, du mår bra, du sparar pengar, du förlänger ditt liv på jorden ja,, allt positivt som du kan tänka dig i den situtationen. 

Jag tycker det var en strålande Ide´ElisabethJ.. ang att starta en "sluta röka tråd"… jag lägger gärna up den på Healing också. jag har inte rökat nu på 19 dagar..och det gå kanonbra..helt förvånad:-)

Kram och lyckat till alla ni som slutar:-) // MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

storkenflyger
0

#22 Jätte duktig du med Jag önska dig med lycka till

MariaJ
0

Du oxå.. storkenflyger..//  Kanon braSkrattande Lycka till :-)// MariaJ

Carpe Diem

Maria Johnsson

[Angel88]
0

#13 det är ricktigt starkt gjort av dig att du slutat röka, det är inte många som klarar det. Lev livet nu, ät så mycket du vill och godis (fast innom rimliga mängder, drick ett glas ljumet vatten innan maten gör dig mätt fotare, så man hinner inte stoppa i sig för mycket). Tränar du gör det ju inget :). Super bra håller tummarna för dig i fortsättningen, du har ju kommit över den svåraste biten nu… Ta en dag i taget… du kummer klara det super…

Jag är ju själv 19 å har aldrig testat att röka eller snusa och det kommer ja aldrig att gjöra häller. :)

Rocktjejen
0

Grattis! Morsan1 jag håller både tummar och tår för att du fixar detta.

Har själv varit rökfri i 8 år och det gick med lite jäklar anamma..=)

TantAlma
0

Det värsta är över… för varje gång du blir röksugen, inbillar du dig att du precis har tagit en cigg innan och kan vänta. Så småning om blir det längre mellan sugen…. You Goooo girl!

och minns har du klarat dig så här länge klarar du dig utan en stund till….

Helleh
0

Du är jätteduktig Morsan!

Jag ska själv sluta röka denna vecka efter mötet på onsdag med min tandhygeinist som håller kursen.. Jag vill sluta,men är LIVRÄDD! Ciggen är ju min snutte  :(

Klarar jag att sluta utan en massa negativa utbrott så ska jag unna mig en tripp till frisören som belöning  :)  (kan verkligen behövas)

Unna dig fikabröd & godis tills det värsta är över :)

MariaJ
0

Jag ska säga att jag fick ett litet återfallsbryt i dag.. Inte så att jag har rökt,,ABSOLUT INTE !!!  men jag känner att jag tänker mycket på ciggen nu på morgonen. Jag tror att det finns dagar som man måste klara sig igenom.. En gång rökare .. alltid rökare.. Men då menar jag att man har ett lättväckt sug.. och det är just det som man måste jobba på !! 

Lycka till alla som nu vill sluta !! 

Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

dilba
0

Bra jobbat morsan. Banta bort extrakilona du lägger dig till med kan du göra sen. Det är ju bara att viktväkta ett tag igen!!! Det är betydkligt svårare att skaffa nya lungor….