Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 223 ggr
Opal
0

Ni som startat företag

Jag har en fråga till er som har eget företag inom det andliga och mediala. När insåg ni att ni skulle starta eget företag?? Dröjde det länge innan allt var klart??  Hur många klienter måste ni ha varje månad så att det går runt pengamässigt??  Sköter ni själv bokföringen eller är det någon annan?? Var det kämpigt ibörjarn??

Tarotsanna
0

*putt*

Skulle också vilja läsa lite svar här. Glad

Neroli
0

Jag har haft eget företag i snart 20 år, jösses , är det så länge. . . . Nåja, det har varit i olika branscher men nu jobbar jag med kroppsbehandlingar. Utåt är det inte medialt och andligt men det ingår i behandlingen.

Att starta ett företag tar inte långt tid. Läs mer här http://www.bolagsverket.se

Hur många klienter som behövs är beroende på hur mycket du tar betalt, vilka omkostnader du har och hur mycket du vill ha i lön för egen del. Jag har idag 1-4 klienetr om dagen.

Jag sköter min bokföring själv men har en revisor som granskar och gör årsredovisning och deklarationer.

/Neroli

Dolleminas
0

Ett tips kolla med AF om att kunna gå på en starta eget kurs, där får man både lära sig lite mer och räka egna exempel…

Morsan1
0

Jag tog kontakt med Nyföretagarcentrum här i Strängnäs. Det var jättebra! Fick mycket tips och goda råd!

Jag tror att Nyföret…finns även på andra orter.

Helenasharmoni
0

Jag än ganska nystartad men jag jobbar även med ekonomi så jag har bokföringskunder. Detta gör att jag får in lite pengar där.

Vilken bolagsform ska du ha, enskild firma? Det finns även ett snack här på iFokus som heter starta eget.

Det går fort att bilde bolag, det som kan ta tid är att få namnet klart, jag höll på i 3 månader för att mina namnförslag var för lika andra.

miramis2
0

Hej Opal! Jag startade en liknande tråd jag gärna vill lägga till här. Kanske nåt som intresserar där? Tråden heter "Medium -företagare" satte in den den 8 augusti. Många intressanta svar. Jag går i samma frågor o kanske kkunde vi utbyta tankar. Jag går även just nu en kkurs som är ett eu projekt via af. Jag kanske kan svara på en del frågor där. Jag återkommer . Ps. svaren ovan är mycket bra! kram miramis2