Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 3961 ggr
amstaff86
3

Känner andra människors känslor !

Jag vet inte om detta räknas in som övernaturligt men det känns som det.
Jag har sen jag varit liten känt av andras känslor , dom man sitter brevid på bussen eller familjemedlemmar,vänner.
Grymt jobbigt blir de när man går in på ett sjukhus eller stora folksamlingar att få in så många olika människors känslor.

Exempel: Om jag sätter mig på tunnelbanan kan jag känna av känslan den personen har framför mig. Om hen är osäker eller känner sig trygg,ledsen eller arg.

Jag kan också känna på mig när nåt hemskt håller på att händaa  en annan som står mig nära.  Som förra veckan,  natten innan min mamma skulle genomgå en operation så hade jag en hemsk mardröm om att operationen skulle gå fel. Samma morgon som operationen skulle äga rum hade jag en dålig magkänsla och bröstsmärtor. Som ett Tecken stannade tåget i tunnel och jag tänkte " Nej vad är detta"
2 tim senare fick jag veta att min mamma låg i respriator och hade fått en anafylatisk chock av kontrastmedlet.

Kan också drömma saker som kommer slå in senare, bara att man aldrig vet när.

I grund och botten, har jag varit mottaglig för andar mest som barn men avtagit mycket nu ju äldre jag blir. Det är lite tråkigt, men funderar att gå på nån mediumkurs för att utveckla det jag har och hade.
 Kan dock fortfarande känna om jag går in i ett hus om det är goda energier eller dåliga energier som rör sig där. Eller inga alls..alla hus har ju inte besökare.

Eftersom jag antagligen är en väldigt känslig person så borde jag kunna få kontakt med andar igen, om jag nu redan kan känna av andras känslor och hemska saker som slår in. Så frågan är är detta övernaturligt ?

JonasDuregard
1

#0 "Så frågan är är detta övernaturligt ?"

Antagligen inte. 

Men om du misstänker att du har en övernaturlig förmåga så finns det oftast enkla sätt att testa det. Om du till exempel tror att du kan känna av 'energierna' i ett hus borde du med ögonbilder kunna avgöra vilket av två hus du befinner dig i (om du på förhand läst av att de har olika energier). Givetvis kommer du behöva hjälp av någon som kör dig till endera huset och hjälper dig in utan att du upptäcker vilket det är.

Lyckas du med det vore det sensationellt, och så får du svar på din fråga.

amstaff86
3

Jag är väldigt glasklar på att jag ha en övernaturlig förmåga. Så mycket som har hänt mig när jag var yngre och fortfarande händer.

Gillar dock inte direkt *förmågan* att kunna veta när nåt kommer gå fel.
hela min familj är väldig mottagliga. Min mamma och min syster går hos medium där detta sas att dom 2 är väldigt mottagliga och borde vidarutveckla sig-

JonasDuregard
1

#2 "Jag är väldigt glasklar på att jag ha en övernaturlig förmåga."

OK, men det skadar aldrig att sätta saker på prov, även sådant man är säker på (eller kanske särskilt sådant?).

Om du lyckas visa genom ett enkelt test att du har en sådan kraft så kommer det dessutom betyda mycket för oss som tvivlar på att sådant ens är möjligt 🙂.

"Min mamma och min syster går hos medium där detta sas att dom 2 är väldigt mottagliga och borde vidarutveckla sig-"

Det verkar som många medium säger så till nästan alla dock. Det dyker upp i var och varannan tråd här. Personligen misstänker jag att det beror på en blandning av att de tror så om alla de möter, att de vill säga snälla saker och att de vill sälja kurser (jag antar att det är vad som avses med att vidareutveckla sig).

tarantass
1

Att medier har sagt så till många här kan ju också bero på att folk som har fått ett sådant besked tenderar att vända sig hit i sitt luskande hur de ska gå vidare. Alla medier är inte oseriösa.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

H-lena
3

Kanske är du medial, kanske är du en HSP, highly sensitive person: http://www.hsperson.se/

vinden är min mor
3

Jag tror att du liksom jag är en high sensitiv.

Har du en känsla av att vara hudlös bland folk? känner du alltid att "den har ont i sitt högra knä och hon har ont i magen han är ledsen , måste prata med honom och skicka healing till henne, jaha han är ju sned i höften därför har han ont i knät typ"

tillslut måste man bara gå ut till moderjord och gå några timmar så man kan ladda batterierna igen.

Jag tror att så här känsliga personer har behövts förr som en läkande kraft men i dagens samhälle blir det snarare en förbannelse.

lär dej att försöka stänga av. dra en bubbla omkring dej.

Skaffa dej egen tid i naturen.

Lycka till!

☀️Mörker är bara brist på ljus

H-lena
3

Appropå det #6 säger så är jag likadan, eller inte fullt så inkännande men jag kan ge ett exempel. För några dagar sedan så höll min kompis på att få ett migränanfall. Vi var i skolan och hon kunde inte åka hem för hon bor långt bort. Vi satt där och lyssnade och jag kände hur jag började få huvudvärk. Jag misstänkte att jag kände in hennes huvudvärk. Fick även som en spykänsla. Hon spyr alltid när hon får migrän. Då stängde jag ner mig och bad att få slippa känna in hennes huvudvärk och det släppte lite. Sen blev även hon bättre. Så kanske hjälpte jag till att föra bort en del av hennes värk!

Älvan
2

Jag har samma problem med att mitt filter är svagt mot omvärlden. Jag tror inte detta i sig är medialt eller övernaturligt. Det är säkert en bra förmåga i en del överlevnadssammanhang och därför har evolutionen sparat denna typ av känslighet. Jag har ett konkret tips mot okända ex aggressiva människor el människor med negativa känslor på buss el annanstans. Tänk dig en spegel riktad mot den arga personen och mellan dig. Då kommer du slippa dennes negativitet.Finns många andra tips och du kan hitta på egna och testa. Vi är många som du.

tarantass
1

#6: vill bara säga (vad du kanske håller med om) att så här känsliga personer behövs idag kanske mer än på länge. Men samhället vet inte om det, och man måste själv hitta plats för sin begåvning mer än vad kanske andra människor behöver.

Så lätt var det inte heller i gårdagens stränga diktatursamhälle, även om där kanske på ett sätt fanns fler "ostädade" hörn där ett original kunde överleva.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.