Indigobarn
Är det någon som VET om det är skillnad på mediala barn och Indigobarn?
Blev plötsligt väldigt nyfiken på det och kunde inte släppa tanken idag. Försökte läsa mig till information och blev inte klokare för det.
Tänker på er mammor som försöker lugna era barn som skrämts. Jag fick nämligen ett nyhetsbrev från en annan sajt. Om att det var ett ämne som skulle tas upp i oktober, . Så väcktes min nyfikenhet.
Jag har för en tid sedan läst lite om just indigobarn, det sägs att indigobarn är mycket mediala barn, och är medvetande inställd på en högre dimention. Förstår livet långt innan deras föräldrar och mor och far föräldrar. Finns så mycket att läsa, fått höra från vissa att min son påminner om ett indigobarn, och för att kunna bemöta honom på bästa möjliga sätt, läser jag lite om dessa barn. Kram Fia

Det är också vanligt att indigobarnen är överaktiva, många av dom har t.e.x adhd. Men i grunden så betyder det att indigobarnen är högt andligt utecklade med starka medial förmågor.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Håller med dig Elisabeth, dom känner sig missförstådda, man behöver finna någon djupare, lyssna och prata. Ingen är ju den andra lik, mitt barn är mycket intelligent, men svårt att konsentrera sig när det är mycket runt honom. Känsliga vill jag oxå säga. Man måste finna ett sätt att kunna bemöta dessa barn rätt.
Så vad brukar hända med dessa barn i vuxen ålder?

Hej Jag vill säga att det är väldigt stor skillnad på ett indigo barn och ett ADHD barn.
Jag har en av varje Indigo barnen är ju som sagt vad väldigt mediala dom kan även vara löveraktiva men behöver inte vara det.
Indigo barnen är också väldigt empatiska är väldigt mån om andra både mäniskkor och djur har nödvändigtvis inte problem med koncentrationen som ADHD barnen har.
ADHD barnen är ju överaktiva det vet ju dom flesta men dom kan även vara väldigt agresiva och våldsamma det skulle alldrig ett indigo barn vara.
ADHD är en fysisk skada på hjärnbarken att hjärnbarken är tunnare en normalt där detta med koncentrations förmågan sitter.
Att ett ADHD barn blir så överaktiv beror på att dom får anstränga hjärnan så mycket för att koncentrera sig så hjärnan blir trött och vill sova.
Men hjärnan kan inte somna så därför skickar den automatiskt ut att nu måset kroppen hålla i gång annars somnar jag och därför dom går på högvarv.
Det är pågrund av detta som centralstimulerande medecin är så effektivt för dessa barn.
För en jätte låg dos gör att hjärnan blir pigg och då så blir dom lugna och har lättare att koncentrera sig.
Tvärtemot för andra som blir överaktiva av cemtralstimulerande medecin.
Men ADHD barnen är ju oftast väldigt mediala dom också.
Min son Som har svår explosiv ADHD är väldigt medial
Ser även på hans klass kamrater han hade på special skolan att det fanns fler av dessa som var väldigt mediala men även dom som inte var det.
#4 Om du menar ADHD barn så växer oftast hjärnbarken till sig under tonårs perioden och måpnga blir av med sina besvär under tonåren.
Men många har fortfarande kvar ADHD som vuxen kan ju nämna att vid en undersökning på Norrköpings anstalten så kunde 70 % av dom intagna diagnoseras till ADHD.
Lasse

Jag har en av varje Indigo barnen är ju som sagt vad väldigt mediala dom kan även vara löveraktiva men behöver inte vara det.
Indigo barnen är också väldigt empatiska är väldigt mån om andra både mäniskkor och djur har nödvändigtvis inte problem med koncentrationen som ADHD barnen har.
Samma här Lasse, jag har 3 barn och alla mina barn är väldigt känsliga och ödmjuka, empatiska och är väldigt måna om människor och djur. 2 av dom har haft en del svårigheter med koncentrationen som barn i vissa situationer. Ett av mina barn har symptom på adhd och jag vet fler barn med den diagnosen som också är väldigt mediala. Jag skrev inte att alla är det men i många fall så finns det indigobarn med bl.a adhd, det finns ju också fler andra diagnoser, jag skrev bara ett exempel.
Jag känner också vuxna med adhd som är oerhört mediala :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Ett av mina barn har diagnosen Adhd, och är dessutom väldigt medial.
läste lite på andra sajter om indigobarn, men där verkade det va nått som är förknippat med 80-talisterna. Men det har ju innan det fötts barn som har varit mediala och tex har kommit i håg sina tidigare liv, var skiljer dessa från det som nu kallas Indigobarn?????
Är all Indigobarn likadana eller kan de ha olika mediala förmågor.Typ olika starka mediala förmågor.
Jag börjar tro att "indigobarn" bara är ett nytt hippt ord för nått som har funnits länge…..

Alla mäniskor är ju mediala så naturligtvis är ADHD barnen mediala.
Jag anser ju att medialiteten är ett av våra sinnen.
Barn är ju mer mediala innan vi vuxna stänger ner dom och ADHD barnen är ju väldigt impulsiva så dom upptäcker först och tänker sedan så det underlättar säkert deras medialitet.
Eftersom dom först lägger märke till saken men deras logiska tänkande kommer först en stund efter.
För det är det logiska tänkandet som stör oss vanliga i vår medialitet.
Så ADHD barnen har ju ett plus med sitt fumktionshinder i just detta med medialiteten men fungerar sämre på andra saker.
ADHD är ju väldigt vanligt dom räknar med att ca 20 % av barnen i dag har ngn form av ADHD finns ju väldigt många grader frän väldigt lättsam till svår ADHD.
Lasse