Huset är om 2 år 100 år gamalt
I början när vi flyttade in (ca 2 år sedan) så var det skrämmande men nu är det "i dagljus" lite tryggt på något sätt för man har ju sällskap, det är BARA i ett rum i helqa huset det spökar, tror någon har dött där eller något, villså gärna veta bara mamma och framförallt jag har märkt någpt, min syrra har märkt lite men hon tror inte på andar och sånt…..
det är i rummet UTANfrö mitt
Du, Lill-Jonna, har du någon bild på huset, så kan kanske någon av dem som är medial "känna av" huset..? testa med det så kommer du säkert att få flera svar!
Kram till dig och Lill-Jonna! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Kan man känna det via "datorn" då?
???? i så fll kan jag fota "spökrummet" på en gång, men det possitiva är att det verkar vara en ande som vill "skydda" mig
SNÄLLA ÄR HÄR ETT MEDIUM SOM VILL SE PÅ SPÖKRUMMET OCH SE OM AN SER NÅGON????`? SNÄLLA VILL VETA VEM SOM ÄR DÄR, vill veta så mycket: kön,varför han/hon är där, levde han/hon där tidigare, van vill han/hon mig och så och framförallt utseende
SNÄLLA NÅGON SOM KAN?

Varför har du så bråttom med att veta vem det är där? :S
Är bara såååååå nyfiken, sorry om jag skriver mycket men vill bara veta

men lilla du, nu får du ta och lugna dig! Det är inte ens säkert att det finns något hemma hoss, bara att du skrämmer upp dig själv och då tror du att det finns något! Snälla lugna dig nu för du har lagt upp alla bilderna i flera andra forum!

Det ser ut som nåt som blänker bara :) du behöver nog inte oroa dig för att det är ett ansikte. Men jag förstår din rädsla, jag blir också rädd när jag känner av energier men jag försöker jobba bort det :) tyvärr kan jag inte känna av dina bilder.

#16 Lilla vän, det finns ingenting annat än vanligt blänk i dina foton. Du jagar upp dig för ingenting något som är vanligt i din ålder.
Om du tycker att det är en god och beskyddande ande som du har med dig, nöj dig med det.
När du är mogen för det kommer du säkert att hitta förklaringarna själv eller ta hjälp av ett medium, de flesta har dock en åldersgräns för att personen ska vara mogen nog att ta till sig vad som kommer fram.
Kram
Medarbetare på Feng Shui och Indien
jag vet, jag har för inte så längesen försökt komma på förklaringar till allt som hänt. Dom flesta saker är omöjliga att hitta en lösning på eller har dom den mest konstigaste förklaring som finns. Jag har sett, hört och känt saker i det rummet. Min mamma har också hört en del. Vi har bott i huset i snart 3 år, även min kompis har hört saker där. Jag är inte rädd men däremot nyfiken. Både min pappa och jag vill ta reda på hustes historia. I början var jag självklart rädd men nu känns det bra på något sett när det händer något. Har skrivit skitmycket i detta inlägget det vet jag (a)
Hej Lill-Jonna!
Mitt råd:
Prata med din mamma och pappa om detta.
De kan, om det behövs, ta kontakt med ett medium på er ort.
//Hellas

nu blir jag lite irriterad över att ni tror hon jagar upp sig å inbillar sig. bara för att hon är ung betyder det inte att hon inte vet vad hon känner !! jag är oxå 13, snart 14, jag har vart med å är med om mkt sånt här….det har absolut ingenting med åldern att göra…hade det vart en vuxen, lite mer poppis person här då hade det inte vart ngt snack om saken !! då hade alla babbla på å trott det var ngt….det är detta jag inte gillar med iFokus, är man under 18 å inte så poppis, då jävlar ska man va otrevlig mot dom å putta ut dom, å inte svara på deras trådar !! ush, det är hemskt…har inte ni vart unga eller ?!
lill_jonna jag tror på dig när du säger att det är ngt där :) bry dig inte om vad folk säger om dom inte tror på dig :) skicka pm om du vill prata eller ngt :)

Håller med #21 . Det är sant! Jag har också vart med om några saker och ska fylla 15 om ett halvår. Det har inget med åldern att göra.

# 21 kolla en gång till vilka som säger/ jaga upp sig och eller inbillar sig!/

#23 dom har inte sagt det på pricken, men man är ju inte störd precis ;)

Det är ingen som påstår att hon inbillar sig sig! Jag tycker också att om man upplever att det spökar hemma och vill veta vem/vilka det är, då bör man prata med sina föräldrar och fråga om dom kan ta kontakt med ett medium.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tex det här: men lilla du, nu får du ta och lugna dig! Det är inte ens säkert att det finns något hemma hoss, bara att du skrämmer upp dig själv och då tror du att det finns något! Snälla lugna dig nu för du har lagt upp alla bilderna i flera andra forum!
det är ju att hon påstår att lill_jonna skrämmer upp sig själv, å att hon hör saker å är med om saker, är det bara inbillning eller ?!

#26 det är ju en 13 åring som säger det.
Tack för ert stöd, jag har ju sagt till mina föräldrar men pappa tror inte att det finns andar/spöken och mamma bor inte kvar här så hon bryr sig inte så mycket

Och missförstå mig inte nu! jag har inget emot unga personer alls, utan skrev det bara med tanke på ditt inlägg #21
tycker nog inte alls att folk varit otrevliga, dom menar nog bara på att medium inte tar emot minderåriga!? och att hon därför borde prata med sina föräldrar.

#26 Det här har kommit fram i flera olika trådar och som #15 skriver, i flera andra forum. Hon är inte rädd, vill bara veta vem det är, men det verkar vara desperation eftersom hon skriver på så många ställen. Allt är inte orber och andar som man får med på foton, i dom flesta fall så finns det naturliga förklaringar. Jag ser inte på ett foto vem som ev är där. Om det spökar hemma så är det bättre att man tar kontakt med ett medium som kan hjälpa till att berätta vem som är där men det bör någon av föräldrarna göra. #15 menade inget illa i sitt inlägg, jag ser tydligt att hon vill att Lill-Jonna inte behöver skrämma upp sig och hon skriver inget alls om att det ska vara inbillning. Man kan uppleva saker och skrämma upp sig för det som händer eller som i det här fallet, när man tror att det kan vara något på ett foto. Det var så jag också uppfattade det hela, att fotot skrämde upp henne men det handlar inte om att jag uppfattar det som inbillning av det hon upplever.
Elisabeth

Det är också så att dom flesta medium har en 18-årsgräns vilket bör respekteras och därför är det bättre att man pratar med en förälder om man vill ha hjälp och det gäller samma regler för dom flesta på forumet. Är man minderårig och vill ha hälp med andar så är det föräldrarna som får ta kontakt med ett medium i så fall.
Elisabeth

Förmågan att förnimma spöken kan finnas i vilken ålder som helst och upplevelser bör alltid respekteras, det är min åsikt.
Min numera 25-årige son hade svårt att somna på kvällarna när han var liten för han var rädd. Jag försökte trösta honom och säga att alla fönster och dörrar var låsta och dessutom hade vi ju hunden därnere som skulle varna om någon försökte bryta sig in. Då säger han: "Men mamma, de som kommer genom väggarna då?" Det var INTE vad jag ville höra för jag var själv bara 26 år och dödligt rädd för allt vad spöken och andar hette. :-)
Lill-Jonna - det är mycket möjligt att du är en sådan som kan förnimma spöken och andar. Mitt råd till dig är såklart att du ska försöka prata med din mamma och pappa och försöka få dem att ta din rädsla på allvar. Kanske du kan få dem att tillkalla ett medium - om inte annat för att själva få bevis att det inte finns något där.
Jag förstår din situation och jag förstår att du är rädd och orolig. Jag var själv så otroligt rädd när jag var i tonåren och jag känner igen din beskrivning om hunden. Jag var 15 år och var ensam en morgon hos min killes föräldrar. De hade en gammal labrador som var lugnet själv och varje morgon ville han först gå ut och kissa och sen äta. Men inte den här morgonen. Han gick mot dörren en liten bit och sen reste sig raggen och han sprang och gömde sig bakom matsalsbordet. Jag försökte locka på honom och han kom fram, men bara till en viss punkt och sen ylade han och vände om. Jag gjorde samma sak några gånger och jag kan tala om att jag var död-rädd. Men så plötsligt sprang hunden fram till dörren och det verkade som att detta "spöke" eller vad det nu var hade försvunnit. Behöver jag säga att jag fort som rackarn tog mitt pick och pack och drog hem till mamma och pappa. :-)
Tre av mina barn är "öppna" och de har alla varit med om saker och de förnimmer andar och spöken och det är något vi pratar om såklart. Du säger att dina föräldrar inte tror på dig och jag förstår att det känns frustrerande.Eftersom jag själv varit så otroligt rädd så förstår jag dig.
Ibland kan man inbilla sig, ibland är förnimmelsen äkta. Försök att tänka att det här inte är något farligt, de kan inte skada dig. Det kanske bara är din vägledare som du känner av, eller någon anhörig från andra sidan som vill titta till dig och se att du har det bra. När jag var rädd så brukade jag säga: "Jag märker att du är här, men jag kan inte kommunicera med dig. Du gör mig rädd, så snälla gå." Det hjälpte mig…..
Jag hoppas att det ordnar sig för dig och att du kan få dina föräldrar att förstå att din rädsla är äkta.
Kram på dig!

#33 Det är ju en självklarhet att det respekteras oavsett ålder men det är föräldrarna som får hjälpa till med eventuell kontakt med ett medium t.e.x. Jag förstår också dom barn och ungdomar som har upplevelser och jag önskar att deras föräldrar tar det på allvar och är öppna för det barnen har att berätta för jag vet hur viktigt det är att man inte bara får höra att det är inbillning. Men som medium kan jag inte hjälpa till utan föräldrarnas medgivande och jag vet att det är så för dom flesta medium. Däremot önskar jag att föräldrar som har ungdomar med upplevelser gärna tar med sitt barn till en cirkel för ungdomar där dom får träffa andra likasinnade.
Elisabeth

Håller helt och fullt med dig Elisabeth! :-)
När jag själv var liten så trodde jag många gånger att jag var komplett tokig när jag upplevde saker så jag vågade inte berätta för någon vuxen alls. Det var nog en av orsakerna till att jag under min uppväxt var så rädd - ja, att jag var rädd ända långt upp i vuxen ålder.
Ditt förslag om en cirkel är ju toppen och självklart är det så att ett medium inte ska hjälpa till utan föräldrars medgivande….
Alltså, jag är INTE rädd och ett medium vill jag inte få hit för jag vet att där är någpn och jag nöjer mig med det, jag vill liksom inte att anden ska försvinna. Jag vet inte varför men det känns bra på något sätt att där är någon. Känner jag mig ensam går jag bara upp dit så känner jag mig inte lika ensam mer

#36 Det är bra att du inte känner rädsla. Du har ju skrivit att du vill veta vem det är som är hemma hos er och det var därför jag skrev att om du vill veta det så bör dina föräldrar kontakta ett medium. Det betyder inte att man tar bort anden utan att mediumet kan då berätta för er vem som är där.
Elisabeth
Min pappa ska ringa någon som vet huset historia, då får vi kanske reda på om någon t.ex dött där

Men ni säger att upplever man om det spökar hemma ska men ta det mied sina föräldrar eller med ett medium? visst det kan man juh göra, men jag trodde det här forumet var till för att man skulle berätta och få hjälp och lära sig av andra. lr har jag fel? säger ni så till alla som berättar saker? :S
#40 Nu är det så, att är man under 18 så måste ens föräldrar ta ansvar för vissa saker. Och det gäller nog medium också. Man FÅR inte hur som helst göra saker med ungdomar som inte är myndiga. Jag vet inte säkert men jag tror man säkert kan bli stämd eller så om man hjälper ungdomar utan deras föräldrars tillstånd.

#40 Forumet är till för att diskutera saker som rör andlighet och övernaturligt bl.a. Nu har det kommit en en hel del bilder där man vill att andra ska berätta vad som händer hemma och vilka andar som finns där. Man får hjälp med svar på frågor och vi diskuterar saker här och hjäper varandra men man kan inte alltid räkna med att få hjälp med ett foto t.e.x. Som jag också har skrivit i flera inlägg så gör jag inga avläsningar för minderåriga utan förälderns medgivande. Om du vill gå på en privatsittning hos ett medium så har du tur om du hittar någon som tar emot dig utan att ha en förälder med dig.
Elisabeth
Inte blir man stämd om man kommer med goda råd.
Jag har två flickor och när de var i din ålder Jonna, så kände de också av olika energier precis som resten i vår familj. Jag är inget medium utan en helt vanlig mamma. När de kände att det blev obehagligt eller var särkilt känsliga någon dag, vilket ungdomar kan vara ibland så sa de bara åt obehaget, vänligt men bestämt att lämna dem ifred. Det hjälpte otroligt bra och det fick till följd att de aldrig blev rädda. Prova det, ifall du vill.
I stället har båda två många historier om att när de var ledsna kunde de plötsligt känna att de inte var ensamma. De kände att någon var hos dem och delade deras sorg eller besvikelse. När de kände det fick de ett lugn, de blev tröstade och kunde torka tårarna och ifall det var på natten, så kunde de somna utan rädsla. Nu är båda två vuxna och den äldre av dem har 3 flickor. De två äldsta är 7 och 8 år och de har också känt av lite konstigheter, men tar det helt naturligt.
Allt är fullkomligt naturligt och ofarligt men fruktansvärt spännande, tycker jag. Nu, när jag tycker som jag gör så kan jag också trösta dig med att även jag inbillar mig ibland. Hälsningar Skogstrollet.
Varför pratar ni bara om medium? jag skrev tidigare att jag INTE ville ha besök av medium för jag vill inte att anden ska försvinna

#44 Och som vi har skrivit tidigare så försinner inte anden för att ni kontaktar ett medium! Ett medium kan berätta för er vem som är där eftersom det är det du vill veta. 
Elisabeth
Jag vet hehe, men det är bra som det är. Vad JAG har förstått så är det en väldigt blyg ande. Anar att där även finns ett djur som spökar, en kanin eller något sånt

Vissa människor är mer motagliga för sådant här, speciellt Barn och djur, jag och min familj har gått igenom mycket av detta, vi fick till slut hjälp efter många års problem, men tyvärr så öppnade jag upp det igen av någon underlig andledning, men försöker att inte ta in det.
sorry här kommer 3 bilder på rummet som jag tog precis