Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 924 ggr
[Budgies]
1

Jag dog?

Jag var vaken men sen poff så "sov" jag. Jag tror mitt undermedvetna eller ngt kände att jag sov. Jag kunde inte öppna ögonen eller röra mig jag trodde jag var död eller nåt . Sen försökte jag röra på fingrarna och det funka för jag "såg" fingrarna men kände de inte för jag sov!! Sen kynde jag röra på armarna lute grann o sen ögonen. Vad sjutton hände för jagkände att jag plötsligt somnade och allt det jag sa. Help,

Magi-cat
4

Det kan vara en variant av Sömnparalyshttp://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys

Helt ofarligt men lite otrevligt när det händer. Vet man vad det är kan man säga till sig själv "det är bara sömnparalys" om det händer någon mer gång.

Eller att du var någonstans mellan dröm och vakenhet.

Inget farligt i alla fall!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

J-Artur-K
0

Håller med #1 låter som Sömnparalys. har haft det tidigare flera gånger. (Vet inte hur många gånger jag förträngde det o tog aldrig upp det fören det inte hände fler gånger ) hände så mycket i mitt liv o mycket andliga saker som jag aldrig sade ett ljud om. Det jag hade att säga var för mycket o man skulle högst troligast inte få respons som hjälpte en i det mesta. O tron på saker man berätta är som man berättar. (Inbillningar o saker) Men senare när jag berättat för familjen om min andlighet o så. Nämnde jag om det som är Sömnparalys som jag inte förstod vad det var som hände. Min brors flickvän (har fler bröder men en av dom ) Berätta om Sömnparalys o förstod på hennes beskrivning att det var det. Något jag gjorde efter haft det några gånger. Var först såklart att jag tänkte. Neeeej inte detta nu igen. Men sedan visste jag inget hjälper med att oroa sig o försöka något med negativ tanke (inte vad jag vet i alla fall ) Jag acceptera situationen sedan slappna jag av så gått det gick o lätt det gå ur. (Vet inte hur tror jag somna till slut ) Det enda jag kunde röra var ögonen. (Är säkert olika för visa men för mig vad det så) det som var extra obehagligt var att man inte hade samma förståelse för det andliga. O man kunde känna av en ande som bara var någon meter ifrån en. Väldigt obehagligt. Man jag förstod att jag missuppfatta anden genom obehaget jag kände av den. För själva situationen jag var i. Var situationens obehag som gav intryck på anden. Inte att anden själv ger obehagliga känslor. Jag tror jag sade någon gång i alla fall. Något liknande med (i själva helheten i alla fall ) Jag vet att du är där. Jag ser dig inte med mina fysiska ögon men du är inte obemärkt för det. Jag är i en situation nu som gör att jag inte kan göra så mycket o att du står där och tittar på mig. Är inte hjälpsamt om det är syftet i min åsikt. Vad du en gör. Gå inte hitt det uppskattas om du låter bli. Du är redan obehaglig men tror jag missuppfattat dig. Men om du går hitt. Kommer jag troligast tolka dig som en obehaglig ande. Jag skulle uppskatta om du går ut ifrån rummet nu när jag är i denna situation. Anden försvann snabbt efter jag gav det budskapet. Men var extra obehagligt att veta att det är en ande som står upp o tittar på dig. 3 meter vänster om dig. Det enda du kan göra är snurra runt ögonen. (Lite komiskt nu eget hand ) Men var mycket ung då. Var flera år sedan. Men är den händelsen som satt sig på minnet o enda gången jag sade något till anden. (Var flera gånger jag kände sv en ande ) Efter det kände jag inte av en ande igen i sådan situation. Vad jag kan minnas. ;)

Ny dag nya möjligheter

[Budgies]
0

Tack så mycket. Är själv tonåring. Jag hoppas att det händer igen men endå inte, vill iaf inte att en ande kommer för då skulle jag verkligen få panik!!! Ska läsa wikipedia teten nu! :)