Maya - Illusionen
Någon som förstår sig på illusionen?
Skrev ju i ett annat inlägg att alla skulle höra "någon" prata i hjärtat snart.
Frågade en gång om inte bilar kommer krocka etc eftersom alla blir så förvånade. Nej det är en illusion sa "någon".
Hur fungerar det?
Har haft en inre syn att andra omkring är som spegelbilder av en själv. Har Ni sett det? Kanske endast tills kronchakrat öppnats? Någon förklarade att vi som är här i 3d valt att skicka ner "oss själva" i grupper. Högre själv och det där. Förstår inte helt. Någon? Om det här är relevant för att förstå illusionen.
Skillnad på illusion o problem med uppfatta det man får till sig rätt. Det du ser i det inre öga. Behöver inte vara det dom sänder. Låter eget påverkat i någon form i saker du tar upp. Som ex. Tänk på en röd bil sedan blått. Så där fungera det. O om du tänkte senare på en blå bil blev det helt fel. Jag skrev blått bara inte att det var en bil men det kan väldigt lätt missuppfattas till något helt annat än vad det är. Missuppfattar man något kan det skena iväg till en annan verklighet (andra sidan finns ju o så) men menar något som inte finns men man tror det stämmer det man sett o förstår inte att det är en själv som missuppfattat o styrt lite gran i det man sett ;) Jag vill inte ignorera det du säger eller att det inte finns möjlighet att det du säger kan vara så. Det jag säger är bara mina avsikter men Ta det lugnt o sväva inte iväg. Tänk alltid logiskt vad det kan bero på o psykologiskt hur hjärnan fungerar som. Annars finns det stor möjlighet att man kan sväva iväg o tro jorden är fyrkantig o det är dagens sanning för det har jag sett. Är en liknelse som är uppenbar den inte är . Men samma sak. Nu skriver jag som man får för sig o ser det som sanning. Senare kan det bli man skapar sin egna sanning. På grund av man inte lärt sig hantera det. Men detta är bara mina åsikter. Men gå inte djupt i det just nu anser jag. Är aldrig bra sväva iväg om man inte fattar något o kan avgöra rätt o fel o det man får till sig. Är uppgjort att bli fel Mina åsikter bara med vänliga avsikter.
Ny dag nya möjligheter