Jag tror inte att de finns, men berätta gärna om din tro på dem
Jag älskar drakar.. jag tror att de finns.
U R us
Den kända kvantfysikern Michio Kaku har jag sett tala om parallella universum och om att allt existerar samtidigt. På så sätt kan du ha en drake (dinosaurie)i vardagsrummet utan att du vet om det…
Här är ett klipp…
PS Klart jag tror på drakar!
Jag är säker på att Drakar inte finns på jorden men hur det ser ut i andra sfärer och galaxer vet jag inte.
Däremot så tycker jag om Fantasy så länge den inte drar iväg och blir för flummsig
.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

I en esoterisk bemärkelse. www.dragonrouge.net
Jag tror att själva drak-begreppet kom av att folk för i tiden (waaaay back) hittade dinosaurie-skelett och pga brist på kunskap så blev detta de sk "drakarna"
Men visst hade det varit häftigt om de fanns, under förutsättningen att de var snälla då

7
Hur specifiseras egentligen ett snällt djur om jag får fråga? :D
kram
*skrattar*Det kan väl variera men nu lekte jag med tanken på just drakar, såååå jag slipper gärna bli smaskad på

eat or be eaten 
Nu vet jag inte om jag minns rätt..men det ska finnas en drake för varje "hörn" i världen, där de vaktar jorden..jag tror att drakar är inte elaka, utan de är beskyddare..man kan nog hitta mycket om hur de har uppstått i folktron, det finns ju både nordiska drakar och kinesiska drakar…t.ex
Sedan har ju auktoritära personer alltid haft olika skrämseldjur (fantasidjur) till att tygla sitt folk med, så att de ska lyda…
Jag har inte så stor kunskap om detta, men intressant är det.
U R us
#11 nix det du tänker på är 4 vindar i varje hörn av jorden…..drakar nämns förvisso i bibeln,,,upp.12:17,o draken blev vred på kvinnan på kvinnan o gick bort för att föra krig mot de kvarvarande av hennes säd,dem som håller Guds bud o har arbetet om att vittna om Jesus..
Upp 13:1-6 o den ställde sig på sanden vid havet.o jag såg ett vilddjur stiga upp ur havet,o den hade 10 horn,o 7 huvuden,o på sina horn 10 diadem,men på sina huvuden hädiska namn,o vilddjuret såg jag var likt en leopard,men dess fötter var såsom en björns,o dess gap var såsom ett lejons gap,o draken gav vilddjuret dess makt o dess tron o stor myndighet.o jag såg ett av dess huvuden såsom hugget till döds,men dess sår eft dödshugget läktes,o hela jorden följde vilddjuret med beundran.o man tillbad draken,eftersom den hade gett myndigheten åt vilddjuret,o man tillbad vilddjuret med orden……..:vem är likt vilddjuret o vem vem kan föra krigbmot det….
och åt det gavs en mun som talade stora ting o hädelser o åt det gavs myndighet att verka i 42 månader.o det öppnade sin mun till hädelser mot Gud,för att häda hans namn o de som bor i hans boning,ja dem som bor i himmelen…..Detta handlar om politiken om ni nu inte förstod detta själva…….Det är väl den enda draken som ev kan existera……
Förlåt jag menade inte politiken utan religionen…..sorry…….håller intepå med bibelundersökning numer så därav mitt skrivfel…..hänvisat till #12 slutcitat…..
# 12
Nej det var inte bibeln jag tänkte på alls, utan något annat, jag kommer bara inte på vad det var, jag har hört det från en häxa en gång..det är någon mytologi…
Visste inte ens att det finns drakar i bibeln?
U R us
#14 tänk choklad min vän,att mytologin faktiskt härstammar ifrån bibelen,,,,,,,,om du orkar tänka så långt o fördjupa dig så ser du själv sammanhanget………tragiska ord allt,men jag vill tro att vi inte behöver vara rädda,but who knowes……….????????

hmm JAG ÄLKAR DRAKAR,

Jo då.. det finns drakar 
Jag har "fött upp en del" *s* Sen har jag drakfontän..drakhylla..+ en massa annat draktjohej!
o dom har jag varit med om o matat..Men dog inte en??
Lena.P är jag i verkliga livet.

Jo. en dog innan jag visste hur man fick dom att leva 
Gössses vad barnslig jag är . 

# 15 All mytologi kommer ju inte från bibeln, det finns fler kulturer än bara de som den är byggd på.
U R us
#15 Eller så är det så att de som skrev bibeln var inspirerade av gamla mytologiska väsen/historier 
Visst är drakar fina, men varför drömma om djur som inte finns när vi redan har en massa intressanta/fina skapelser som det är.
_No way! Yes way!
saga..vad glader jag är som bor här…
Plaja!!Inte är vi barnsliga..Vi är djurvänner..
Lena.P är jag i verkliga livet.

vad kul att många komenterat 
Jag tror på drakar.
Har haft en teori sedan jag var liten och gärna tror på den än att bermuda triangeln är ett paradis för väsen, drakar i synnerhet skyddat från människan för att få en sista fristad.
Eller så är det som enhörningar kanske? Man kan inte se dem för de verkligen är.
Det verkar som om saker människor tänker på mycket kan bli s.k. tankeformer. I så fall borde drakar och andra kända mytiska väsen kunna finnas som någon slags energier inom den icke-fysiska världen…
Jag tycker speciellt om kinesiska drakar. 
U R us
#21 jepp men man ser fortfarande sammanhanget,all religion kommer i från samma källa,ifrån början…se likheterna….
# 28
? menar du att all religion kommer från biblen?..inte om man har asagudarna som tro, buddhism..m.fl
U R us
"all religion kommer i från samma källa"
Och vilken skulle då denna källa vara?
--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/
#29 nej det sa jag inte!jag sa att ALLT KOMMER IFRÅN SAMMA KÄLLA!!!!!
#30 ja vilken källan är får du ju ta reda på själv,,,,,,vissa kallar honom Gud,andra kallar det för mitt inre högre Jag,vissa kallar det för universum,vissa kallar honom/det för Budda,Allah mm mm mm mmmmm
Själv vill jag inte sätta namn på honom/det men att han/det existerar vet jag i allra högsta grad……
"ja vilken källan är får du ju ta reda på själv,,,,,,vissa kallar honom Gud,andra kallar det för mitt inre högre Jag,vissa kallar det för universum,vissa kallar honom/det för Budda,Allah mm mm mm mmmmm"
Okej, du förstår jag hur du tänker. Case closed.
--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/
# 31
Hördu, du behöver inte skrika , det var ett missförstånd! Jag uppfattade det som att du menade att allt kommer från bibeln, vilket inte är fallet.
Och tråden handlar väl om drakar, inte bibeln? så låt oss lämna den boken nu…
U R us
Påminner er om trådstartarens ämne samt att hålla en god ton mot varandra.
jag tror att drakar finns… jag älskar drakar
Åh, en sån gammal tråd. Jag fick nyligen reda på att Skottlands nationaldjur är enhörning. Det ni 😃 Om jag skulle haft ett nationaldjur skulle det definitivt vart en drake!
_No way! Yes way!
Vilddjuret i bibeln är inget sån drake! Det är ondskan som ser ut som en drake! Jag såg en dokumentär på tv för 10 års sen om två döda drakar i ett isblock arkeologerna hittad där uppe i alperna, en mor och en dotter. Det var på medeltida perioden som dom drakarna bodde i alperna och levde på gröna växter genom att dom kunde flyga och spruta eld och var folkskygga tills det kom medeltids folk och dödade mor och dotter-drakarna i och med att folk på den tiden trodde så mycket på häxor och sånt inte kunde se att drakarna levde sitt eget liv för sig och trodde att dom var farliga. De var inte farliga bara levde i alperna och flög för att få äta de gröna växterna! Mor och dotter! Vad sorgligt att bli mördad för ingenting bara för att folket trodde för mycket på saker så det oskyldiga råkar illa ut!
Brunett

#36 "Om jag skulle haft ett nationaldjur skulle det definitivt vart en drake!"
Redan taget av Wales: http://en.wikipedia.org/wiki/Welsh_Dragon
#37 Det där låter som en skröna. Så vitt jag vet finns det inga dokumenterade fynd av eldsprutande varelser.
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
Klart det finns drakar http://en.m.wikipedia.org/wiki/Draco_(genus) Dock är de inte alls som de mytologiska djuren 😛 Vad gäller påstådda fossila fynd av drakar så är de bara fejk. De drakfossil som påstås ha blivit hittade är i nästan alla fall kompletta. Vilket är extremt ovanligt att hitta. En annan sak är att drakar är sedda som ryggradsdjur. Dock så finns det , och har inte funnits ryggradsdjur med sex lemmar (4 ben och 2 vingar i det här fallet). Möjligtvis om drakar enbart hade två ben och ett par vingar. Fast vem vet, det finns fortfarande mycket oupptäckt här på jorden så det kanske finns någon liten tvåbent reptil med vingar.
Skottland verkar ha lagt beslag på enhörningen. Inte dumt det heller. 👍
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Drakar o Enhörning är båda två mytologiska djur (har funnits i verkligheten tror jag) med mer magiska krafter om man ska ge enkel förklaring. (Mytologiskt ) samma med Pegasus. (Är bara mina åsikter behöver inte bara så) Finns många olika slags drakar i olika slags storlekar . En drake som man kan träffa genom astral resa som ex. Kan man tycka är stor. Men senare när man träffar den igen o kanske presentera en för en annan så tycker man deb inte var så stor längre. För Draken man ser då måste man kanske böja upp sitt huvud o titt rakt upp för se huvudet. Den större Draken skulle kunna lyfts upp sin fot o krossa den första Draken man träffa med bara foten. (Inte för att Draken skulle göra det men för ge en inblick i skillnad på storlek som det kan vara ) Finns även drakar med ex 3 huvuden (men kanske inte heter drake då är inte insatt i just det men ser lika dant ut men med 3 huvuden ) Enhörning kan vara till bra hjälp inom healing . Pegasus kan hjälpa en inom förflytta sig snabbt ifrån en plats o en annan. Även ta en till platser som kan vara svårare på grund av frekvens skillnad (enkelt förklarat ) Pegasus är även den mytologiskt djur som man kanske kunde tro/förstå i det jag berätta Men är bara mina åsikter hur jag ser på det av det jag varit med om :)
Ny dag nya möjligheter