Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketteralternativmedicinhälsa
Läst 1866 ggr
NadiaJohansson
1

Färger

Hej! jag vet inte riktigt i vilket grupp som jag skall skriva detta i men jag skall flytta in i ett hus tillsammans med min kille och i ett av rummen tänkte jag ställa min massagebänk i. Någon som vet någon speciellt färg som man kan måla rummet med så att det kan bli så avkopplande som möjligt! tack på förhand :)

Niklas
5

Ljusgrönt.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Magi-cat
3

Blått anses bra i massagerum, det är lugnande och avkopplande. Eller kanske turkos?

Lycka till!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

RoxannaS
0

Tänkte typ mintgrönt 🙂

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NadiaJohansson
0

Ja dom färgerna är mina favorit färger så det var jätte bra exempel!! Men jag tänkte mer på "mörkare" färger t.ex Vinröd. :)

Niklas
1

#4: Det beror på vilka känslor du vill framkalla med färgen. :-)

NadiaJohansson
0

#5 : jag hade tänkt mig ungefär lugnt och avslappnande m.m istället för t.ex mintgrönt som "lyser" upp rummet. Men det kanske kan vara bra det med! :)

Magi-cat
1

Vinröd (mörk) anses vara en "tyngande" färg i ett massagerum, där man ska få in ny energi (turkos t.ex.). 
Jag har sett ett lila massagerum, väldigt läckert och genomtänkt men det kändes "tungt" och allvarligt. (Men så gillar jag inte lila heller. 🙂)

Färgen ska förstås vara en som du gillar själv och som förstärker den känsla du vill ha i rummet, men så diskret att den passar varje dag oavsett humör och dagsform och att den inte blir för iögonenfallande för andra som ska vistas där.

Magi-cat
2

Annars finns ju alltid möjligheten att ha rummet i naturvitt och ge färg med textilier…

NadiaJohansson
1

#7: ja men det låter också bra! :) tack för alla tips! :)

Niklas
2

#8: Det är bra. Då kan man byta med säsongerna också. Svalare på sommaren, varmare på vintern genom att byta exempelvis gardiner.

bodhisattva
0

persiko-rosa