Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1518 ggr
Tuva-Lena
0

Andar + Mediala = Sant

Satt och läste en intressant tråd där jag häpnade över att ni som är mediala dessutom kan få kontakt via msn!

Kan det vara så, att andarna vet vilka som är mediala och därför endast söker sig till såna personer? Dom vet liksom redan att det är lönlöst att försöka kontakta dem som inte kan "se", och därför ödar dom inte energi på att visa sig för dem..? I levande livet tar vi ju inte kontakt, bara så där, med människor som vi inte känner, men andar verkar inte dra sig för denna etikett som ju är en oskriven lag bland oss levande. Det är ju ortroligt att ni inte ens behöver anstränga er för att få kontakt, medan vi andra ingat annat önskar än att få veta hur våra bortgångna anhöriga och vänner har det - och ändå inte får veta. Fundersam

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

melia
0

Nej så kan det inte vara! för jag är INTE medial och ändå kryllar det av spöken hos mig! får ett medium bort någon jordbunden härifrån så dröjer det inte länge tills dom är här igen.. fast det kanske är för att det är jordbundna.. det kanske är annorlunda med dom som gått över! för såna ser/känner jag inte lika ofta..

Morsan1
0

Melia, har du någon "portal" därhemma? Stackars dig, du kan få komma och sova hos mig när Uffe jobbar natt. Då är jag rädd som sjutton och behöver lite stöd. Men du får lämna dina andar hemma! Kramis Åsa

Tuva-Lena
0

#1 Men om du vet att det kryllar av spöken hemma hos dig, då är du ju medial! Skrattande

melia
0

#2 vilket erbjudande! Glad ja passa dig så jag inte kommer dit haha kanske kommer springandes på onsdag för då åker maken bort med jobbet å jag ska sova själv Hemlis har redan börjat oroa mig uch vad jobbigt det kommer bli.. kommer nog sitta här på ön hela natten för att ha sällskap Skrattande ja andarna om jag kunde lämna dom så skulle jag :) men dom verkar ha kedjat fast sig i mig eller nåt Skrikandes

portal vad är det? typ nån dörr från andevärlden till vår värld? hur vet man om man har en sån?

melia
0

#3 Nej men jag kan inte se och prata med dom Glad jag bara känner dom, och får små skymtar av dom, och så för dom ett himla liv här, spelar i leksaker när barnen sover, skrammlar i köket fast alla är uppe, bankar och slammrar i rum där ingen är Hemlis

Celia
0

#1 - om du inte själv har upptäckt dina möjligheter, så verkar det i alla fall som om andarna har sett din öppenhet :) Jag tror att du bör utveckla din förmåga och lära dig hantera den. Stänga av måste du lära dig, annars tar din energi slut :(

Kram, Cecilia

Elisabeth-J
0

Det stämmer att andevärlden vet vem dom kan kontakta för att förmedla sig till den person dom vill nå. Andarna ser oss som energier med våra ljusfält, auran. Om du tänker dig att alla människor har som ljuspelare som är olika stora beroende på hur öppen du är. Om du t.e.x ska gå på en seans så vet dom det och även dina vänners andar t.e.x vet det så även dom kan komma fram och berätta saker som du ska förmedla vidare.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

melia
0

#6 jo tack jag vet Glad att dom ser att jag är öppen, trots att jag kämpar med näbbar och klor för att stänga mig och slippa ha med dom att göra Skrikandes men jag är inte medial och jag vill inte heller vara det! jag vill inte utveckla det, jag vill bara dom ska låta mig vara :) jag tycker det är otroligt spännande med allt sånt här, men kontakt med andar vill jag bara ha genom medium Skrattande

nånstans långt där inne har ändå ett litet frö börjat gro att jag kanske måste ta itu med det här och gå nån kurs eller så för att lära mig hantera det, men jag är så rädd att jag bara får ännu mer med spöken att göra då..

tack för omtanken :)

kram

melia
0

#7 om det nu är så, varför kommer dom då till mig? varför går dom inte till er som är medium på en gång? Glad tycker det vore mycket smartare av dom att gå till er som kan se dom och vill se dom än att dyka upp hos folk som inte vill ha dom här.. :)

Elisabeth-J
0

#8 När du lär dig att hantera det så brukar det också lugna ner sig så jag tror att det kan vara bra för dig att gå en kurs eller en cirkel. Du bor ju inte så långt från Ewa. Anders Åkesson kommer dit i oktober och har en helgkurs, sen har Ewa cirklar varje vecka, så det kanske kan vara något att fundera på?

Elisabeth 

melia
0

vad är en cirkel? vad gör man där? låter spännande Glad och kanske inte lika farligt som en kurs *s*

melia
0

och föressten den där kursen med anders åkesson vad är det för kurs och vad lär man sig där? *lite grann nyfiken* Glad

Elisabeth-J
0

#11 #12. En cirkel är som en kurs också. Man träffas i 2-3 timmar varje eller varnnan vecka tillsammans i en grupp och tränar sin intuition, hantera kontakter m.m. Kursen är en kurs i medial och personlig utveckling som innebär att man lär sig hantera kontakterna och träna intuition m.m. Du kan höra av dig till Ewa så får du mer utförlig information.

Elisabeth 

melia
0

#13 tack för informationen Glad då ska jag fråga Ewa lite försiktigt vad det handlar om Glad

EwaKristina
0

#12 Kika under Mässor/Seanser/Arrangemang.

melia
0

#15 ok det ska jag göra :) vi måste skrivit samtidigt Glad skickade dig nyss ett pm.

MariaJ
0

Jag kan berätta att den ande som kom igen till mig vid det specifika  tillfället jag berättade om i andra tråden, har varit väldigt svår att nå för andra medium. Så jag är otroligt glad för att han kom till mig och lät mig vara kanalen mellan personen i fråga och anden. Underbart !!! Tack …Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

tarotlasse
0

Hej på dig det är inga problem för andevärlden att se vilka som är mediala.

Eftersom alla mäniskor är mediala inte ngt som är en speciell gåva för vissa.

Alla kan träna upp sin mediala sida och utveckla detta men alla blir ju inte medium för det men alla kan få andekontakt.

Men man kan bestämma om man vill ha kontakt eller inte genom att öppna upp och stänga av kontakten med andevärlden.
Öppna upp är alldrig några problem det gör man automatiskt när man gör ngt med andlig anknytning det räcker att gå in och läsa på detta forum så öppnar man upp.

Däremot när det gäller att stänga av kontakten görs inte automatiskt utan ngt man får göra själv så man kan helt och hållet själv bestämma om man vill ha kontak eller inte.

Är man öppen så ser andevärlde detta och då tar dom gärna kontakt med oss.  

Det är inga problem alls att få kontakt på distans och över internet avstånd är inte några problem för andevärlden för andevärlden är energie. 

Har på ett annat forum haft  chatt där man fått träna på kontakta andevärlden att få kontakten var alldrig några problem.

Men det var inte ngt bra sätt för att få en kontakt med andevärlden kan bli väldigt känslosamt och skapa många olika känslor och då bör man ha personen framför sig för att kunna ge den hjälp som behövs och inte ha personen på avstånd.

Lasse

melia
0

#15 nu har jag kikat runt överallt men kan inte hitta den cirkeln o kursen som du och elisabeth pratar om Skrikandes lite hjälp tack Kyss

Elisabeth-J
0

Elisabeth 

melia
0

åh tack Glad ja kursen hittade jag där nu när jag kollade, men ingenting om dina cirklar ewa Skrikandes en kurs känns för mig alldeles för skrämmande än :) en cirkel hade känts som lite mer mjukstart Skrattande

Celia
0

#8 - När man ofta såg Elisabeth Lange i Det okända, så berättade hon då och då om hur man på ett enkelt sätt kan stänga sig. Jag har använt metoden och tycker att den fungerar, jag inbillar mig det i alla fall :)

Man ska med tanken skapa precis som ett äggskal omkring sig - tänka fram en bild av sig själv där man är omsluten av ett skal utan öppningar. Ibland får man tänka länge och många gånger, för då och då är det som om man inte kan låta bli att tänka sig ett litet pyttehål ovan huvudet ;) Men till sist lyckas man bli helt omsluten och kan somna ganska direkt utan att bli störd.

Testa gärna och se om det fungerar :)

Tuva-Lena
0

Tack till alla som svarat på den här tråden! Tänk, det går nästan inte en dag utan att jag får lära mig nya saker på forumet! Glad

Och tänk om ni visste hur mycket det betyder för oss som går omkring och undrar.  Kramar från Inga-Lena! Flört

melia
0

#22 tack för tipset det ska jag absolut testa Glad haha det där låter så typiskt mig, med att man tänker att det är hål här o där :) jag har jätte svårt att lyckas med ett helt beskydd utan en massa hål Skrattande

topsie
0

Det är klart du ska gå en cirkel melia. När du väl lärt dig att hantera kontakten går det bra.  Allt blir inte lika skrämmande när man vet vad som händer

Celia
0

#24 - Skrattande

Dravcena
0

Visst kan andevärlden se vem som är mottaglig. En klok människa sa att du kan tänka dig att det är som att du har ett brinnande ljus på huvudet och de dras till dig. Jag har en dotter som märker av "spökerier" i sin lägenhet och en natt stod det en ung kvinna (tidstypiskt klädd - 1800-tal) vid hennes säng. Vi pratade om det här och jag sa att du kanske får acceptera att du har det här "brinnande ljuset." Hon sa: Nej, det tänker jag inte göra. Jag ska säga till alla mina kompisar - blås ut ljuset! Blås ut ljuset! :-)

Angående frågan om varför andarna i så fall inte går direkt till ett medium så har jag väl inget direkt svar. Jag har funderat på samma fråga faktiskt. Min lillasyster kan inte kommunicera med spöken och andar men hon märker väldigt väl av dem. Runt omkring henne förekommer det väldigt mycket aktivitet och på senare tid har det varit mycket "spökbarn" hos henne. Hon är väldigt rädd och ringer mig, som kan "se" och "höra". Jag förstod inte heller VARFÖR de kommer till henne och inte till mig direkt men en mycket klok kvinna gav mig en trovärdig förklaring. Jag är nedstängd i vanliga fall och jag är så van att känna och höra att jag inte alltid reagerar. De här - t.ex spökbarnens - andliga vägledare leder och motar barnen till min lillasyster för hon reagerar, blir rädd och ringer mig som i min tur då kommer och förhoppningsvis ser dem och de får hjälp. Enligt denna kvinna kan det vara så att jag och min syster har något slags band på det sättet…