Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 828 ggr
elsamaja
0

Min hund är död

Min älskade Shih-Tzu dog i går, hon heter Sussie och jag är helt förkrossad.  Smärtan är enorm inom mig, men vad jag vill fråga om hur har hon det, har hon ont lider hon eller springer hon runt på en grön äng med andra hundar och leker. Jag måste få ro, hon fick en värdig begravning på djurkyrkogården i går kväll. Men hur har hon det?

Cahira
3

Nej hon lider inte på andra sidan. Hon väntar på dig och du lär höra hennes tassar mot golvet ibland. Hon vakar över dig. 

Jag har aldrig känt en ande lida på andra sidan, den som lider är du. Men det blir lite lättare med sorgen sedan. Det är okej att sörja. Kram på dig

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

elsamaja
0

Tack, nu känns det lättare, min sambo log faktiskt mot mig..

Magi-cat
0

Hej elsamaja! Beklagar din fina hunds död! Vad bra att ni hade en fin begravning som avslut.
Jag säger som Cahira, att det är helt ok att sörja. Sorgen måste få ha sin tid och plats och den går i vågor. (Jag miste min katt förra året.)
Men din hund skulle säkert inte önska att du vore förkrossad länge, utan att du tänker på er tid tillsammans, alla fina minnen. Och kärleken som aldrig tar slut, den är evig.

Stor kram till dig!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Melinda69
1

Hej, Sorgen är enorm när man förlorar sin bästa vän. 

Sök på internet efter Regnbågsbron, där våra käraste befinner sig tills vi möts igen…

http://www.latinostassar.se/se/fina-dikter-3059770

Jane-Lyzell
2

Beklagar elsemaja - det är hemskt var gång man mister sin trofasta vän från denna världen- men som tur är vet jag att med de starka banden i kärlek så finns dom kvar andligen så länge man behöver dem hos sig och sen möts man ju igen den dagen man själv kliver över till nästa värld.( det går emellan världarna)

Jag har många andliga hundar o katter (hästar med för den delen) så min säng är ganska full på nätterna, då de kommer ibland och gosar in sig (nja inte hästarna då i sängen men brevid) 

så bli inte förvånad om du andligen känner av din vän - kram🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

elsamaja
1

Tack alla snälla ni, som har skrivit och stöttar mig, man behöver det för att kunna fortsätta, massor med kramar till er,

Jane-Lyzell
0

❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"