Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmeditation
Läst 1336 ggr
tanteva
4

Behöver råd

Hej, jag vet inte ens om det här är rätt ställe att fråga men kanske någon har tips eller råd till mig. Jag är rätt ny på allt inom andligheten och bl a så håller jag på att lära mig själv att meditera. Alltså att stänga av tankar och slappna av osv, ingen särskild teknik utan bara för mig själv.

Nu är saken den att det hänt en grej - flera gånger faktiskt. När jag har slappnat av tillräckligt och "vilat mina tankar" och jag kommer in i det där tomrummet mellan tankarna - så är min sedan ett drygt år avlidna syster där. Första gången blev jag SKITRÄDD - de andra gångerna inte lika rädd, men trots allt så pass rädd så jag rycks därifrån. Jag känner att hon vill någonting och jag vill givetvis veta vad. Samtidigt vill jag ju också komma vidare med min Meditation för jag känner verkligen att jag mår bättre av det och vill utveckla det.  Men som det är nu känns det som om det blir varken eller. 

Hur ska jag göra för att ta mig förbi detta? Just nu känns det som om jag måste höra vad hon har att säga och först efter det kommer hon att låta mig meditera i lugn och ro. Alla tips och idéer är välkomna. Jag förstår ju att jag kan kontakta ett medium, men jag har inte de pengarna just nu. Och jag ser ju henne så tydligt och känner hennes närvaro - jag måste ju kunna höra vad hon vill själv - tycker jag i alla fall.

Tack på förhand!

Cats are like potato chips - you can't have only one!

Huygens
2

Kan du fråga henne?

Du kan ta upp olika saker och se hur hon reagerar. Blir hon glad, är det någonting positivt du tagit upp.

H-lena
2

Du kan också be henne att kontakta dig i en dröm on du tror att det skulle kännas mindre läskigt. Ja det låter somatt hon vill berätta något.

tanteva
0

Jag blir alltid så överrumplad/rädd när det händer så jag hinner nog ingenting.

H-lena
3

Okej jag förstår! Men försök säga det till henne då du inte mediterar. Är säker på att hon finns runt dig annars också men kommer åt dig lättare då du är i ett mer avslappnat tillstånd. Så sätt dig, slappna av och antingen prata med henne i tanken eller rätt ut, vad som känns bäst för dig. Säg vad du vill säga. Exempelvis att du tycker det är lite obehagligt när hon kommer fram sådär plötsligt och du blir överrumplad och be att hon kanske ger dig någon annan typ av Tecken eller kommer till dig i en dröm istället. 🙂

Aine
3

Hej efter att jag förlorat min dotter kom hon till mig när jag mediterade och det gjorde fruktansvärt ont. Jag förlorade henne innan födseln men hon kom som en treåring. Är inte samma som att förlora någon man känns länge men jag tror att du behöver stanna i rädslan, sorgen, saknaden. Efter det kanske du hör eller känner vad hon vill. Det kan vara så enkelt att hon vill visa att hon finns där i anden.

eggebanroth
2

Meditation är ju avslappning. Inte kontakt med "andar" då är man nog fel ute, Oftast är dem resultat av det undermevetna, dsv egna tankar.

Vill du som du säger komma förbi, är det bra att fokusera "tankar" till andningen.

Resultat efteråt märker man i vakenhet o välmående. Inte att se ut som Zombie o ha huvudvärk.

Mvh Egge

H-lena
4

#6 Anledningen till att det är lättare att få andekontakt då man mediterar är att man öppnar sig mer än vad man är i vaket tillstånd. Man använder sitt inre. Då är det enklare för en ande som vill ha kontakt med personen i fråga, att få personens uppmärksamhet. Kanske är det skillnad på Meditation och Meditation vad vet jag. Jag vet bara att när jag mediterar så gör jag det för att söka svar inom mig själv, eller få kontakt med min intuition, eller mina vägledare.

eggebanroth
1

Har mediterad 20 år regelbundet. Mår väldigt bra.

Haft mycket sk Andekontakter eller rättare sagt visionen från Andra sidan.

Har to m tagit bilder av dem. 

Det är bra kunna kummunicera med en själv.  Spegeln ger inte svaret. Svaren erhåller man mest i Drömmar. Då är man på "andra sidan" . 

Trådskaparen söker svar för att komma förbi "andekontakt" vilket i det här fallet är fyllt av rädsla.     Min erfarenhet säger det är det undemedvetna som spökar. 

Bättre fokusera, som  #Du H-Lena # säger, svar inom en själv. Det är inte samma sak son kontakt med "andeväsen"  

Meditation är o bör vara en avkoppling, som ger lugn till kropp o själv. 

Mvh Egge

tanteva
4

Plockar upp denna tråd bara för att säga TACK! Jag gjorde som H-lena skrev och talade till henne innan jag satte mig för att meditera. Talade om att hon inte fick skrämmas så där och att jag behövde slappna av.  Bad henne förmedla det hon ville ha sagt på ett lugnare vis. Numera får jag meditera i fred. Jag har inte sett henne på samma sätt igen, men hon har gett mig känslan av att hon har det bra och att det hon enda hon ville var att tala om att jag hade rätt: det finns ett liv efter detta. (Något hon inte trodde på innan hon dog.)

Jag har en ledd Meditation på CD som jag brukar göra ibland och där förs man till ett rum där ens hjälpare/guider finns. Där är hon, tillsammans med mormor och farmor och min hjälpare. 

Så - TACK för hjälpen!

H-lena
2

Vad skönt att det löste sig för dig! :)