Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 472 ggr
MariaJ
0

Klockren kontakt

Jag har en fundering….. Då jag ibland sitter och skriver vid datorn på msn eller ng liknande så kan jag få besök här hemma av ng släkting till personen som jag chattar med. Jag känner naturligtivs inte igen anden som kommer och de är ofta bara på besök. Jag förmedlar heller inte ng till den personen som jag har över msn, då jag inte tycker det finns någon anledning till det. jag kan däremot ibland bli informerad om att persoenen är i behov av ng speciellt… men säger ändå inget till persoenne som jag chattar med.

Det har hänt då jag chattade med en vän till mig, då jag fick fram mycket fin och känslomässig info till personen,, och då frågade jag först om det var ok. Persoenen som det då gällde är öppen för det mediala och tog tacksamt emot kontakten..

Hur hanerar ni budskap från anhöriga om inte personen kommit till dig själv och bett om hjälp ?? Informerar ni inget ?

Jag gör inte det,, men det vore skoj att se hur alla ni hanterar det.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

EwaKristina
0

Hej Maria!Detta är något som även händer mej.man sitter och läser några rader och skriver tillbaka,då helt plötsligt finns någon när o kär till denne personen här.Men jag brukar inte berätta detta,för den jag har kontakt med.Föredrar att ha personen framför mej,då det ibland kan bli känslomässiga reaktioner hos denne.Känns lite tokigt åtminstone för mej, att förmedla budskap över nätet.Kram till dej!!

Elisabeth-J
0

Min erfarenhet är att när andevärlden kommer på det sättet så är det något viktigt som dom vill förmedla och jag tror att den personen då är redo för att ta emot anden och budskapen. Man kan först fråga personen om det är ok, om han/hon vill veta osv. Jag tror inte att andvärlden kommer fram med budskap om inte personen är redo för att ta emot det som dom vill förmedla. Men jag förstår dig, det har funnits väldigt många tillfällen när jag inte har framfört något. En gång kom en ung tjej som berättade hur hon dog, var kroppen fanns och hon sa sitt namn. Hon ville att jag skulle kontakta hennes mamma, men jag visste ju inte vem hon var! En vecka senare fick jag vetskap om vem hon var då det stod rubriker i tidningarna. Hon hade hittats på det stället hon visade mig vilket jag hade berättat för en vän innan så hon och jag diskuterade det här för jag tog inte kontakt med mamman eftersom jag tyckte att det kunde verka konstigt och känsligt, vad skulle hennes mamma tro? Tänk om hon inte tror på sånt här? osv. Men sen lärde jag mig att den tjejen skulle inte ha kommit fram och berättat det här om inte hennes mamma var redo för det.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

miramis2
0

Hej, intressant fråga!

Påminner lite om temat i ghostwisper tycker jag! Jag har själv stält mig frågan flera gånger, ibland har det blivit så himla fel o andra gånger raka motsatsen.

Vad jag insåg när jag tog emot förnimmleser var att jag hade ett stort behov av bekräftelse , att jag  hade rätt o det jag såg + att jag ville ses annorlunda, lite speciell. Detta kom att kosta mig dyrt då jag VERKLIGEN  blev sedd annorlunda fast på negativt sätt.

Jag insåg att det var fel forum att bara säga nåt till en medmänniska, jag skulle vända mig till folk som bett om det, eller till kurser o cirklar!

Jag hade hört detta innan av andra personer men jag var så envis o jag var tvungen att lära mig läxan själv! Aj va de sved i egot!

Däremot så lärde jag mig med tiden att känna när det var läge att säga nåt o när jag ska tiga. Precis som du MARIA på msn. I de fall jag gjort det så blev det kanonbra för alla inblande. Min insikt var att hissa ut tentaklarna mer vad gäller att känna in intuitionsmässigt när man talar resp tiger.

Jag har nog skrämt en del med att säga rakt ut vad jag ser, kanske var jag naiv för jag vet att jag inte hade för avsikt att skrämma. Tyvärr gjrode jag nog just det många gånger.

INsikerna jag lärt,

1. Använd rätt forum när du ska förmedla nåt, på en utvecklings cirkel el för folk som du tränar på el är dina klienter.

2. öva upp din intuition så att du i fall du är ute i samhället o nån ande kontaktar dig för att nå en anhörig, vet när du ska tala o det är säkert. Kan vara svårt om man är grön på detta, vänd dig i såfall till ovanstående punkt.

Tack för en lärorik tråd som jag ser fram emot att läsa mer andras svar o kommentarer på. SEN ÄR JAG ALLTID ÖPPEN FÖR RÅD O TIPS I DET JAG SKRIVER. DET ÄR HIMLA KUL ATT FÅ ANDRAS TANKAR O SÅ.

/miramis2

miramis2
0

Elisabeth, så tänkte jag med i början, men det kunde bli fel ändå när jag reonerade så. Det är ett logiskt resonemang men tyvärr funkar det ej för alla alltid. Jag tror ändå att man behöver ha såväl sunt förnuft som intuitionen rejält påkopplad när man gör de besluten. I mitt eget fall är jag övertygad om att det handlar om att ha mer rutin i ämnet. Sen kan det nog bli fel även om man är proffs. Svår fråga men viktig.

melia
0

#0 #1 om jag pratade/chattade med någon som fick kontakt med en andevän till mig så skulle jag bara bli jätte glad om jag fick det förmedlat! men det kanske beror på hur man är som person, vet man att personen inte tror alls på sånt här så kanske det inte är någon ide.. fast å andra sidan kanske det är nåt viktigt..

#2 oj vilken klockren kontakt :) att få både namn och var kroppen är.. usch lite läskigt.. tänk bara vad som skulle hänt om du gått och berättat för polisen.. dom skulle säkert försökt sätta dit dig för hennes död eller nåt för att du hade informationen.. man vet ju aldrig, dom flesta tror ju tyvärr inte på andevärlden. Vilket svårt val hur man ska göra med sån information.. men gud vad duktig du är! eller vad man nu ska säga Glad

Elisabeth-J
0

Det är svårt och det är viktigt att man frågar personen om det är ok ändå. Men visst finns det tillfällen när jag inte säger något alls också, för det kommer ju andar som jag inte alls vet vem det är till ibland.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

melia
0

tänk att vara som er Glad att kunna se andarna så där bra, måste ju vara som att ha svängdörrar hemma, som folk som ränner omkring i ditt hem utan att du släppt in dom Skrattande andarna kanske också borde lära sig knacka på dörren först *s* önskar jag att dom gjorde här hemma ialla fall Fundersam

TantAlma
0

Jag hoppas någon vill meddela mig, när de får upp något. Det skulle nog lidra en hel del av sorger jag bär på. Men jag tror att ni som har den här gåvan ochså är snusförnuftiga och läser av läget. Om det är värt att fråga eller ej om det är okej.

Opal
0

Jag drömde om en arbetskamrat och såg att hon hade sin mormor brevid sig. Det sa jag till henne dagen efter och hon blev rörd och glad av att jag berättade det. Men jag visste att jag kunde säga det till henne.

MariaJ
0

#7 jag kan säga att ibland då de kommer så knackar de på dörren också..Skrattande Då man går och öppnar så känner man bara en vind fara igenom en men ibland inget alls.. Där är bara tomt utanför. Då får man ju ta reda på vem det är som kom på besök.

Jag tror också att det andlar om att känna in tillfället..Att vara medial innebär ju att man måste både måna om sin egen medialitet, men också om sin medmänniskor. Detta handlar om ansvar, respekt, integritet…Jag vet i efterhand att personen blev väldigt glad över de budskap som kom igenom, och då känns det lättare för mig att släppa den andekontakten också. Det känns skönt när man har förmedlat de korta, men ack så viktiga budskapen.

Kram och ljus MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör