Positiva affirmationer
Att programera sig själv och skapa positivitet omkring sig kan ibland kännas lite svårt. Vi tampas dagligen med beskymmer och stress utifrån, men då kan det vara viktigt att ha med sig lite verktyg för att styra upp dessa tillfällena. Att affirmera är alltid positivt och skapar en inre känsla av positivitet. Jag har tagit mig igenom många olika tunga moment i livet genom att använda mig av affirmation och Positivt tänkande.
Hur hanterar ni vardagen, då den ta över och blir stressigare ? Kanske har just du de underbara knep som någon annan kan använda sig av…Vi kan alla dela med oss.. forumet är en ett bra ställe i detta ändamål.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Jag har väl inget universal medel.. men mitt favorit uttryck är att… Det ordnar sig! Säger/tänker det flera ggr om dan. Sen när det är tunga å jobbiga saker försöker jag tänka… att jag ser det som en utmaning som jag ska ta mig igenom.( Jag e ju då galen i dataspel
så att typ som att komma igenom en bana på ett spel) Det låter kanske flummigt å lätt.. men så e det ju inte utan att ha inställningen att det ska bara gå… menar jag.
Sen det gamla vanliga tänket… att vara tacksam för det man har.. att inte bara tänka på det man INTE har!
Det är mitt sätt! *ler stort*