Förkänsla? Innan det händer?
´Det har hänt ett flertal gånger att jag får en oroskänsla om vissa saker som ska ske. Det har för det mesta rört sig om saker som jag enbart får en negativ känsla av, o om vederbörande gör motsatsen så har det slutata med att det jag rådde om var rätt.
Det har även hänt att jag ett fåtal gånger har fått en känsla av starkt lyckorus vid vinsttillfällen när det gäller mig själv. Men inga pengavinster utan vid tex lottdragning o lottor på marknader. När jag har känt detta (som är väldigt väldigt sällan) så har jag vunnit.
Nu kan jag ju undra om detta är normalt? eller några underliga tillfällen i livet bara.. Eller om jag har något som jag inte själv kan behärska men som jag ändån är fullt medveten om när det händer?
Någon som vet nått om detta eller som upplevt det själv?

Alla har vi en intuition som vi upplever och använder på olika sätt. En del har väldigt stark intuition och kan förutse det som ska ske och du får känslor av saker som ska hända. Jag har haft en stark intuition hela livet och jag har alltid litat till den så mina föräldrar och syskon bl.a fick ofta varningar som dom snart lärde sig att lita till då jag berättade saker som skulle hända osv.
Jag har gjort tester med trisslotter :) Jag håller i en lott och "ser" om det är en nitlott eller hur mycket vinsten är. En gång provade jag med 10 lotter, 6 av dom var det vinst på och jag hade rätt på alla. Det var en rolig övning, tänk om man kan gå till en butik och be om att få hålla i alla lotter :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Hahahaha.. Ja det hade varit toppen! Ne.. jag vet inte.. men jag hade ju hoppats att de lyckorusen kunde känts oftare o då med pengavinster hahahaha..
Sissan…Jag vet precis hur du menar å känner *ler* Så har det varit för mig hela livet. Ibland är känsla mer stark å när det händer ger jag inte vika en tum..*s* jag bara VET att det jag känner är rätt. Problemet för mig är att man ibland får vänta åratal på att det man kände va rätt. Då blir man ju lite frustrerad å tror det är "hjärnspöken". Men som sagt… det där händer mig dagligen.. ibland e det "småsaker"… ibland inte. En sak jag märkt med det hela är att vänner å bekanta gärna frågar mig om saker.. om vad JAG tror (ibland ganska avgörande).. sen när det visar sig att det stämmer så drar dem sig undan mig… så jag har blivit mer reserverad att svara på frågor. Det finns alltid olika sidor med allt…*ler*
Men är det något jag lärt mig här på ön/Elisabeth.. så är det att lita på min intuition.. Så tack för det E! *ler å kramar om*

#1*skrattar gott* På mitt jobb har de bett mej att göra det,men ihärdigt tackar jag nej.

#1 oj oj tur inte jag kan sånt! tror jag skulle får väldigt svårt att låta bli att köpa den lotten med storvinsten
det måste ju vara väldigt frestande ibland att "känna" till sig en vinst, även om det nu kanske inte är moralikst riktigt och allt sånt 

Hahaha man får först köpa lotterna och sen känna in dom 
En gång var det en kille om jag känner som köpte 5 lotter, vi gick till en krog för att äta mat och han frågade om jag ville "kolla" lotterna innan. Det här upmärksammades av personalen så runt bordet stod det 4 killar :) Jag hade rätt på alla lotterna den gången också så personalen blev väldigt ivriga och ville gå och köpa lotter men då sa jag ifrån, jag ville ju bara äta min mat :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus