Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 445 ggr
Nicollan
1

Återkommande dröm

Jag är övertygad om att återkommande drömmar har en betydelse och ett budskap, men har så svårt att förstå just denna dröm. Det är en dröm jag haft länge, som dyker upp lite då och då.. vilket får den att kännas extra viktig? Även om jag flyttat hemifrån så kommer drömmer jag om mitt hem där mina föräldrar bor, det kommer alltid vara min trygga och säkra plats. Men! ALLTID så flyr jag därifrån. Faran som hotar kan skilja lite från gång till gång, men själva grejen är att jag alltid flyr hemifrån. Jag springer alltid samma väg och alltid med samma mål, få hjälp utav grannarna.. Förstår verkligen inte varför detta är en återkommande dröm, somsagt så känner jag mig ju trygg hemma och har inget där som jag flyr ifrån i verkliga livet. Känns ju dumt att fly från de ställe där man känner sig som säkrast.. Nån som har nån ide vad det kan betyda?

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Magi-cat
1

Jag tror du bearbetar något pågående i drömmen. Att drömmen förläggs till ett ställe man känner sig helt trygg är väldigt vanligt! Det har alltså inte att göra med att det finns "monster" att bearbeta från just det stället, utan man bearbetar något på ett ställe man känner sig trygg!

Om man t.ex. drömmer att familjens jättesnälla hund jagar en betyder det inte att den kommer att göra det eller att man har något otalt med vovven, utan det man är rädd för, som "jagar" en i vardagen, tar drömgestalt i den trygga hunden och bearbetas på så sätt lättare, och tryggare.

I vardagen kan det vara stress, något du inte tagit itu med utan "flyr". Det positiva är att du har hjälp att få, "grannarna" att söka dig till, du är aldrig ensam.

Vad skönt det låter med ditt trygga hem!

Lycka till!🌺

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Nicollan
1

Intressant, och vad fint :) tack Magi-cat!

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

skullcandy
1

Om du flyr ifrån en trygg plats, kanske det betyder att du är nöjd med din tillvaro men att du behöver mer "egentid" i ditt liv? Att kanske ska hitta på saker som du gillar? Bara några tankar, hoppas att det hjälper något! :) 🌺

Nicollan
1

#3 Skulle absolut kunna vara så,  tack!  :)

Pratade lite med min mamma om det här och hennes första tanke var frigörelse av nåt slag. Även om jag flyttat hemifrån för några år sedan så tar det ju ändå tid att se sig själv som vuxen och självständig till 100 % . Skapa sig ett eget liv med allt vad det innebär :) det känner jag igen mig i. Att man slits lite från sitt föräldrahem och sitt eget hem, båda är ju hem och när man är i mellan läget mellan ungdom och vuxen så sker ju nån slags inre utveckling :)
Kanske är detta jag vänjer mig vid på nåt konstigt sätt i drömmen ^^

_
🌺