Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 322 ggr
[Zorro_93]
0

orber??

Jag har läst och sett bild på att Orber är dammpartiklar, vad tror ni??

Dezzan
0

En orb kan vara dammpartiklar, reflektioner från fönster, speglar, halsband, lampa eller något annat.
Orber kan uppstå om man tar kameran innifrån och går ut där det är lite kallare och fotar, eller tvärtom.
En Orb kan även vara smuts på linsen.
I vissa fall om orben är tillräckligt vit och mönstrad, helst om den är i rörelse så kan det vara en verklig orb, ande som finns omking oss

KuroTenshi
0

själv är jag väldigt fashinerad av Orber och letar efter dom på i stort sett alla bilder jag ser! ^^ haha. men nja.. det är väldigt olika. ibland är det bara inbillning, alltså bara damm eller smuts på linsen, men rätt ofta är det oförklarliga ljus man ser. som kanske finns på en bild, men tar du en till är dom borta. ^^

Dezzan
0

#2 jo visst dammpartiklarna svävar ju inte på samma ställe. och du kanske inte håller kameran på samma sätt och därför får du inte med några "orber" dammpartiklar  Skrattande

harmoniee
0

fast jag är en männska som tagit massor av foton sedan jag varit liten..började fota i 7-8års ålder..å inte på en enda bild har jag dessa "dammpartiklar" fram till jag va 23 efter det har det dykt upp lite här å där på foton ..å jag är inte nån som går in för att tro att allt e spöken eller så utan e VÄLDIGT kritisk i min bedömmning…hur kan det komma sej??ibland tror jag det kke har att göra med att min pojkvän omkom i en olycka när jag va 23…Tja vem vet!! lär aldrig få veta det heller