Halvt skriva av mig
Tänkte jag kunde dela lite upplevelser vi haft hemma i mitt hus under de år vi bott här. Jag har själv vaknat mitt i natten av att min säng skakar. Den slutar inte förens mamma kommer upp springande då jag skrek efter henne. Den gången öppnade jag inte ögonen alls utan bara skrek på mamma. När jag var lite äldre skulle jag sova i min systers rum med henne. Jag kollade ut genom dörren som stod öppen och såg en mörk figur med en hat på sig, från rummet mitt imot, runt soffan imellan dörrarna och försvinna vid utgången till rummet. Jag frågade då min bror ifall det ar han, men han svarade nej och jag sa till min storasyster som försökte sova bredvid mig att jag såg ett spöke och hon svarade "javet, det är därför du inte ska kolla ut ditt på nätterna" Detta är det största så att säga som hänt mig.
Sedan hade vi min storasyters vän över inte alls länge sedan som skulle ta en dusch, halvvägs genom duschen hör hon en stor krash och ser hur en låda som aldrig tas ut ligger på golvet och pajat våran våg gjord av glas.
Vi hör även väldigt ofta hur någon går in och ut ur huset, eller hur någon drar en stol på övervåningen även om alla varit på undervåningen. Sedan kan vi höra so en puttekula slår i golvet.
Den som har påvärkas mest, även i sitt nya hem är min storasyster som för ett par månader sedan var hemma själv i sin lägenhet och hörde Tven sätta på sig med myrkrig, så hon gick och stängde av den och hörde då i sovrummet hur någonting slets sönder. Hon går direkt ut ur lägenheten och ringer samma vänn som dushade ett tag senare och förklarar vad so hänt, hon skyndar sig över och de går tillsamans in där och ser lakanet blivit rivet tre gånger lite som en katt, fast genom hela lakanet.
Detta är väl lite av de mest scary stuff och lite sådant som händer mest hella tiden jag förklarade nu, tänkte det kunde vara bra att skriva av sig lite…:)
Jag vet hur det är att ha läskiga upplevelser i sitt eget hem, det är inte kul. Har du försökt säga ifrån då det händer? Det kan hjälpa.
Nej inte direkt :) har svårt för sådant och väntar häldre ut det xd
Har du inte tänkt på att få gjort en husrensning?
Det brukar bli stor skillnad efter det.
Vi gjorde det en gång, blev tio gånger bättre efter det, börjat komma tillbaka lite nu det senaste, har varit mycket värre däremot! :) Tror däremot inte den är i huset specifikt, utan mer följer min äldre syster :) Alltid runt henne det händer :3