Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: intuitionsövningar
Läst 663 ggr
NillaOffic
2

Prata med hästar?

Hejsan folk, jag ville bara berätta lite om mig själv och förhoppningsvis få ett bra svar på hur jag ska göra :) Jag är själv en sån som ser andar och har vetat det ett tag. Har varit med om allt från äckliga gubbar som tar på mig, en tvåmeters lång man som gick in i min spegel till en liten flicka som sprang upp och ner för trappan hos min mormor och morfar och även en man som tog mat från mormor och morfar på ett kalas. Min pappa och min farmor är även dem öppna för sånt så det ligger väl i släkten på min pappas sida. Alla i min familj tror på mig och är intresserade av att lära sig mer vilket är otroligt skönt för mig. Att slippa känna sig konstig osv. Men, nu vill jag ta detta till en ny nivå. Jag kan ibland känna vad andar känner och några få gånger även djur som hundar etc. Nu vill jag utveckla det till hästar också. Jag har en ponny på foder och en helt egen ponny som även är unghäst. Vi hade en kvinna hos oss idag som kände efter låsningar och sånt på unghästen. Kvinnan kan också "prata med hästar" och jag blev väldigt intresserad. Jag vill tro att jag kan utveckla det till den nivån, men jag vet inte hur jag ska gå tillväga. Jag är en 14 årig tjej och vill inte ha oseriösa svar tack! :)

H-lena
1

Hej! vad kul att du hittat hit och att du vill utveckla dig vidare! Jag kände direkt att du nog har svaret inom dig redan. Har också hållit på med hästar länge och tycker det är intressant med horsemanship och sånt. Så min tanke är att börja i den änden, övningar och lekar med hästen. När ni börjar bli mer samspelta så tror jag nog att du kan börja komma djupare och djupare. Det är nog lite svårt att börja med att "läsa tankar" om du förstår vad jag menar. Hon du fick besök av har säkert hållit på med hästar väldigt länge och har mycket kunskap om hur de fungerar och är antagligen otroligt duktig på att läsa av dem. Tror det handlar mycket om det, sen kan du säkert känna av hästens känslor eftersom du är känslig för det, men börja med att jobba på ert samarbete och förtroende! :)

NillaOffic
0

#1 Tack, väldigt bra svar! Hjälpsamt :)

H-lena
1

Det var så lite! :) Blir bara glad om det var till hjälp!

Choklad
2

Hästar är ett av de lättaste djuren att få kontakt med, tycker jag. De förstår oss människor väldigt bra. Försök att hålla fokus på hästen, och låt den förstå att du vill säga den något, sedan ser du en bild inom dig och sänder den till hästen. (Djur kommunicerar med bilder och känslor och med hela kroppen)  reagerar hästen så vet du att den har sett din bild.

Träna på att inte tänka. Om du lär dig att fokusera på det du vill sända, så kan hästen lättare uppfatta att du "pratar" med den.

Pröva på katt och hund också, de är också bra att lära sig av.

U R us