Nackspärr
Inget övernaturligt direkt 😊
Andra gången nu på 2 veckor som jag får nackspärr. Har i princip bara haft det nåån ynka gång innan, det vill säga inte ofta alls.
Tror ni nackspärr kan bero på stress eller oro i kroppen? Får ni ofta nackspärr och hur brukar ni "behandla" det?
Tycker värme bara lindrar för stunden, men att det blir värre efteråt!
_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺
Ja, det kan bero på stress och oro. Som i sin tur kan leda till att kroppen skapar spänningar av stressen. Vilket i sin tur kan leda till låsningar i muskulaturen. Vilket i sin tur kan leda till att kroppen låser sig, exempelvis i nacken med resultatet nackspärr.
Jag lider av samma sak nu, problem med nacken och spänningar och det beror nog till stor del på att jag är stressad och orolig just nu. Har du testat att ligga på spikmatta? Det tycker jag hjälper. Om det är väldigt illa eller håller i sig så gå till naprapat, det är det absolut bästa. De är experter på nacke och rygg och kan få upp låsningar och spänningar. :)