Regnbåge
Någon minut innan solen gick ned. (Ett exempel på vattendroppar i linsen.)

Vilka fina bilder! :-)
Åh, vilka vackra bilder! Du vet väl att i änden på regnbågen hittar du en kittel fylld med guld..? 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
I somras (det känns redan avlägset) hade vi regn och helt plötslig börjar solen skina och en fantastisk regnbåge tornar upp sig.
Min man tittar ut i ett av fönstern och ropar samtidigt på mig.
Döm av vår förvåning, bågens början/slut är precis utanför fönstet.
Tyvärr varade detta i en så kort stund att vi inte han med att ens fundera på kamera eller att springa ut.
Men där rök vår tidigare tro att regnbågen inte hade någon speciell början eller slut.
Magiskt, det var det i vilket fall som helst.
Tyvärr så fanns det inngen kittel av guld i ordets bemärkelse men vi får se, det kan ju betyda något annat :-)
/Hellas

#5 Dessutom en dubbel regnbåge! Så vackert!
Vilka vackra bilder det är alltid lite magiskt över regnbågar.
Allting är möjligt

Ni kan göra små vackra regnbågar mha en vattespridare när solen skiner. Fast nu är det väl ingen som vattnar i sina trädgårdar längre? Något att se fram emot till nästa sommar :)
#5 Jag såg ockå en dubbel igår. Tyvärr hade jag inte kameran eller mobilen med mej.. Men det va väldigt vackert! :)

Den här tog jag i sommras vid vårt fritidshus. Den gick inte heller att fota hel för den gick i en hel båge från sida till sida även dubbel. Ett foto kan ej beskriva hur vacker den var…. Har aldrig sett någe liknande….

Närbild

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Väldigt fina bilder:)
Jag vill berätta en sak som jag var med om förra året… Det var en tjej som gick på min skola som var med om en tragisk olycka, och omkom:(
Första dagen efter lovet hade vi inga vanliga lektioner, utan den dagen var en som man skulle minnas denna tjej. Man fick gå till skolans aula och tända ljus, och skriva i en kondoleansbok. Ute hade det regnat hela dagen, men helt plötsligt bröts molnen upp och solen började skina. Men bara på skolan, inte runt omkring. Där regnade det fortfarande. Regn + sol blir ju regnbåge, och denna regnbågen var den vackraste jag någonsin sett, och tror inte jag kommer se något liknande igen.
Personligen tror jag att det var denna flicka som lät solen skina och regnbågens färger färga minnet av henne.
Kramar//Carro
#11 Va fint sagt :)

# 10 Så vackert! 11# En underbar berättelse ur livet!
Samtliga! : Vilken fin regnbågstråd det blev! Tack.