Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 592 ggr
dayunara
1

Ändra en händelse i dåtid

Hej!

Jag var med om en händelse för ca 2 månader sedan som har påverkat mig väldigt negativt. Min fråga är om någon har någon som helst erfarenhet av möjligheten att gå tillbaka och ändra det. Jag vet att göra en grej ogjord låter omöjligt, men jag kan inte sluta hoppas. Kan jag få kontakt med exempelvis en ande som kan färdas tillbaka till den dagen och varna mig om att stanna hemma för att förhindra händelsen?

Jag tror att det är möjligt för andar att resa bakåt i tiden, deras energi och vibrationsnivå gör det kanske möjligt? Är det någon som upplevt det?

allhealing
4

#0,

den enkla vägen ut är att få det ogjort. Som du beskriver är det en fysisk omöjlighet. Du kan inte resa bakåt i tiden.

Däremot kan du i tanken förflytta dig tillbaka till det ögonblick du tog ett beslut. Tänk dig att beslutet du tog är ett frö du planterade. Fröet har sedan växt fram till idag eftersom du ger fröet näring med dina tankar kring händelsen.

När jag arbetar med mina klienter arbetar vi ofta med att backa till ögonblicket en händelse inträffat för att där gräva upp fröet. Det som så sker är att kroppen i nutid inte längre kan reagera på händelseförloppet som utspelades i dåtid.

Metoden jag utvecklat och använder mig av klarar av att identifiera planterade tankefrön i det förgångna oavsett om man minns händelsen eller inte.

Förstå nu att följande beskrivning av det jag läser i det du skriver inte ska ses som en personlig kritik. Se det istället som en observation av vad som sker när man väljer att nerminska upplevelsen av en större verklighet till en verklighet man anser sig kunna kontrollera. Förstå att det är såhär rädslan fungerar när det fortsätter styra oss i det liv vi lever. Rädsla är alltid endast avsaknaden av ett större perspektiv. En bredare uppfattning av vad verkligheten även skulle kunna vara om man tillät sig själv att vida sina sinnen. Utan att först vara den som anfaller för att slippa ta emot kritik från andra. Även rädslan för att inte klara av att hantera kritik är just en rädsla. Därför är även det i avsaknad av en större förståelse.

Det är min erfarenhet att personer med en högre IQ oftare än personer med ett lägre sådant gjort det till sitt uppdrag att bli den första som förstår hur saker och ting ska fungerar. Och därför är det deras uppdrag att genomföra den här insikten/förståelsen av hur det ska gå till. Det man inte brukar tänka på i en sådan situation är att man inom ett rädsloperspektiv inte har tillgång till den större bilden av hur det faktiskt skulle kunna fungera om man vidgade sitt synsätt bortom den verkligheten som har som krav att mitt sätt är bättre än ditt sätt. Och istället anamma den mer vidgade förståelsen att min sanning är inte bättre än din sanning. Det är bara en annan sanning.

Det du beskriver tyder mer på att du försöker kontrollera det som sker i ditt liv genom att du ska styra det med hjälp av kontroll. Detta sättet att leva sitt liv leder till en mängd problem eftersom man mår bra när man har kontroll på det som sker. Detta är inte ett bra sätt att leva på eftersom man hela tiden hämmar sin egen utveckling eftersom man vill uppleva det lilla. Det är ett bra sätt att leva på om man vill kvarstanna i den verklighetsuppfattning man för tillfället befinner sig i. Man vågar helt enkelt inte släppa taget om det man känner till. Därför fortsätter man definiera sin verklighet utifrån synsättet att kan jag kontrollera det som sker mår jag bra.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

NiklasTyreso
2

Nej, ingen kan ändra på det som hänt bakåt i tiden, men DU kan påverka DIN framtid.

Det som hänt kan vara hemskt och fruktansvärt. Försök att inte låta det hemska inträffa igen.

Försök att leva ett gott liv ändå, lite klokare, frammåt i tiden.