Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 652 ggr
Popflickan
0

Småfolk?

En liten fråga bara…

Har alla småfolk hemma och vad ÄR småfolk egentligen? Det pratas om dem för och var på forumet, men jag har inte riktigt fattat vad det är. Om det inte är andar vad är det då?

Är det som tomtar och knytt i skogen? Fast hemma? :-)

Melina.
0

Vad jag har förstått, så är det varelser som lever i en annan dimension. De finns överallt, runt omkring oss (fast en del håller sig kanske mest i skogen för att de trivs bäst där). De är tomtar, troll, knytt, mm. En del väljer att bosätta sig i ens lägenhet/hus, och vissa hjälper då till med göror hemma (s k hustomtar). En del kommer till oss för att de är nyfikna på vad vi håller på med.

Alla har inte småfolk/naturväsen bosatta hemma hos sig, men jag tror att de flesta har naturväsen hemma hos sig då och då.

Popflickan
0

Aha… va intressant! Är det någon här som har erfarenhet av småfolket?

Tuva-Lena
0

Ja då, jag har dom nere i stallet hos hästarna. Någon flätar manen på den ena hästen, och det har pågått i fyra år nu. Har förresten skickat in bilder på flätorna här på forumet. Du hittar bilderna under tråden "Upplevelser", men du kan behöva bläddra framåt en bit för att hitta den. Inlägget är från den 17/7 :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

fru_L
0

kan berätta om en sann historia som hände hemma hos oss. Jag är ganska säker (enligt min känsla) att det var "småfolket" som hade huvudrollen.

min äldsta dotter ringde en dag från skolan när hon var i 12 års ålder å bad mej hämta henne + cykeln för hon hade tappat bort nyckeln. hon hade frågat överallt i skolan men ingen hade sett den. dagen efter tog hon reservnyckel med min förmaning om att vara rädd om den. samma dag ringer hon å ber mig hämta henne + cykeln för nyckeln är borta. när vi kommer hem så letar vi överallt. vi bokstavligt talar vänder in å ut på hennes ryggsäck men det finns ingen nyckel. när far i huset kommer hem så säger vi att han får nog bryta upp låset å vi får köpa ett slanglås. han börjar genast leta runt i ryggsäcken å vi protesterar DET FINNS INGET DÄR; VI HAR KOLLAT Å KOLLAT Å KOLLAT. han stoppar ner handen i ytterfickan och fiskar upp 2 cykelnycklar å bägge passar hennes cykel. jag tror det var småfolket. vi skulle alla lära oss en läxa. vad går jag inte in på men läxorna är lärda för var å en av oss.

Tuva-Lena
0

…fel av mig! Bilderna ligger under inlägg daterat 20/7. F`låt! Generad

Vilken kul historia fru_L! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

fru_L
0

#5 då var den inte rolig men nu tycker jag om den

Popflickan
0

Jaa du Fru L, ibland undrar man ju som sagt…. Man letar som en tok efter något och så helt plötsligt ligger det framför ögonen!

Inga-Lena, det låter ju helmysigt att ha småfolk i stallet som ser efter hästarna! Tittade på bilderna också! Fina flätor de gör!

Fler som har erfarenheter av småfolket?