Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 2056 ggr
melia
0

Olydiga spöken

Ja det är vad jag har i mitt hus!! olydiga spöken som aldrig lyssnar på vad jag säger! inatt var det någon i min säng och höll låda igen, stack mig över hela kroppen lyste lila färg innanför ögonlocken på mig, jag bad dom att lämna mig ifred talade om att jag var rädd, jag stängde mig jordade mig bad om beskydd och gjorde allt vad jag kunde komma på! men inte gav den sig av för det, nej då, stannade kvar och stack mig hur länge som helst, skiträdd var jag! Skrikandes 

om det här hade varit någon snäll avliden släkting till mig så hade dom väl slutat när jag bad om det!? då antar jag att det här är någon till jordbunden som härjar här hemma hos mig!? måste nog börja ta inträde.. VAD ska jag göra???????????? för att slippa ha dom här?? för att få dom att försvinna när jag blir rädd och inte vill!! Jag vill SOVA på nätterna inte bli stickt av spöken!! Skrikandes

kram trött melia :)

Vibeka
0

Men gumman…. kan du skicka ett pm till mig och beskriva hur du upplevde händelsen mer ingående? JAg tror itne du ahr nåt spöke hos dig jag tror att din/dina guider jobbar med dig! *L* Inget farligt alls!!

Kram C

Celia
0

Jobbigt :( 

Jag hade bokat hem ett medium direkt. Någon som verkar vilja ha din hjälp att komma vidare in i ljuset, skulle jag tro (?)

Hoppas att det löser sig så att du kan få tillbaka din nattsömn!

Mvh, Cecilia

Doris
0

Lila färg brukar jag se lite då och då oftast när jag behöver hjälp med något det är väl healingens färg tror jag?.eller är det blå färg?och så vissa färger får man till sig dom man behöver.Så jag tror inte du behöver vara rädd.

Allting är möjligt

melia
0

#1 ja det vore ju skönt om det är så :) att guiderna jobbar med mig :) fast då hoppas jag dom jobbat klart nu för det var alldeles för skrämmande..

#2 ja det är inte så länge sen jag hade EwaKristina över telefonen som flyttade på ett gäng vilsna själar här hos mig.. och känslan var densamma nu, det där stickandet över hela kroppen Hemlis och den där rädslan jag kände. Så ja.. nog är jag rädd att det är en vilsen själ som bjudit in sig själv här hos mig igen.. men jag kan ju inte ta hit ett medium en gång i veckanFundersam måste få hjälp att få dom att hålla sig härifrån för gott helt enkelt! Glad

#3 Ja jag behövde en lila duch kanske Glad 

om det är någon snäll ande så varför slutar dom inte då när jag säger att jag är rädd och inte vill!!?

ingen som kan tala om för mig hur jag ska få det här att sluta!?hur jag ska göra för att få bort dom härifrån för gott? för när ett medium tar bort nån vilsen själ från mitt hus så dröjer det ju inte länge förens nån är här igen! jag vill INTE ha dom här!! mitt hus är ingen mellanlandning på väg till himmlen!! Skrikandes

zeretki
0

Har du funderat på att möta din rädsla? Om du bara slappnar av och iaktar det som händer?

DLTHE
0

Kanske är det inte så att ditt hem är en mellanlandning på väg till himlen för andar. De kanske helt enkelt dras till dig och inte till ditt hem. Det är möjligt att du har öppnat din kropps översta chakror på ett okontrollerat sätt, så att andar dras till dig. Pröva att göra meditativa övningar vid vilka man stänger chakror och "avbalanserar" sig. Lila färg är väl den färg som hjässans chakra har, om jag inte minns fel?

melia
0

#5 ja men det törs jag inte efter tarotlasse sa att dom kan sätta mig i trance och gå in i min kropp Hemlis är ju vettskrämd att dom ska göra nåt sånt!! Hemlis men ja.. det vore ju intressant att se vad som händer.. men jag är så feeeeg Glad

När det är "vanliga" andar som kommer då känns det inte alls så här, då känner jag mig lung och jag brukar försöka se, ofta kommer det fram ett ansikte, men ju mer jag koncentrerar mig ju svårare blir det att se ansiktet. Vid såna tillfällen blir jag aldrig rädd.

Det här känns som nån som behöver hjälp och sånt kan inte jag!! och jag vill heller inte kunna! jag vill bara dom ska lämna mig och min familj i fred. Ska ut o bomma upp en skylt vid gården "inga spöken äga tillträde" Skrattande få se om det hjälper :) grannarna ringer väl tut tut som kommer med randig tvångströja till mig..

melia
0

#6 jo visst är det nog så! det har jag hört många säga, men jag stänger mig ofta! måååånga gånger varje dag och varje kväll när jag ska sova gör jag det om o om igen, men mina chakran verkar ha svängdörrar.. Ledsen det hjälper inte alls.

Vibeka
0

Var bor du då???

Ljús Carina

zeretki
0

#7 Med all respekt för tarotlasse så tvivlar jag på att dom kan det… Isåfall kanske dom redan hade gjort det? Tror du inte det?

VAR har tarotlasse skrivit något sådant förresten? Jag är nyfiken…

melia
0

#9 jag bor i Dalarna Glad

#10 det var i min tråd obehagliga energier under Andar/Spöken inlägg nr 17, ja jag vet inte vad jag ska tro om det, men det skrämde mig rejält att han skrev så och jag tänker på det mycket Hemlis

Anxen
0

Ojoj…ja vad kan jag säga mer än det som redan blivit sagt?

*stäng dig…

*möt din rädsla…

*lås dörren…*S*

Det är ju givetvis ingen slump att du blir utsatt på det här viset. De gillar dig ;) Skämt åsido…jag tror mest på att det är dina guider som jobbar med dig nu. Verkar inte vara jordbundna. Låt dem göra det som de har tänkt så kommer du se att det ordnar sig och du får sova gott igen. Säg bara: Ja gör det ni ska! Jobba fort…låt mig sova sen!

Önskar dig lycka till på färden! Kramar Anxen

EwaKristina
0

Jag tror inte Lasse hade för avsikt att skrämma dej överhuvudtaget,melia..Utan bara informerade om vad som KAN hända.Jag tror oxå att din rädsla,är din absolut största fiende just nu,och "de" kan inte göra dej någonting för att skada dej eller din familj eller överta din kropp!!Kontakta någon av de 2 Medium jag namngav till dej,och efter deras besök så tror jag att du kommer att uppleva allt annorlunda i positiv bemärkelse.Kram

melia
0

#12 lås dörren haha kan dom inte komma in då Glad konstigt att dom gillar mig som jag skäller på dom så fort dom kommer Skrattande ska komma ihåg det inatt, gör det ni ska jobba fort haha, ja så ska jag säga, familjen tror väl jag är färdig för hämtning av tut-tut med mina diskussioner med spökena mitt i nätterna Skrattande 

#13 :) nej han ville säkert inte skrämma mig, men det var ialla fall vad han gjorde, har tänkt mycket på det där och inatt så tänkte jag ännu mer på det, tänk om det händer Hemlis.. :) Jag veeeeeeet att min rädsla är min fiende :) men jag vet inte vad jag ska göra åt den! och nej jag tänker inte kontakta dom mediumen! ska jag ha hit nån så ska de va du! vare sig du vill de eller inte! Flört haha. Jag ska vänta o se vad som händer inatt.. händer det nåt så ska jag försöka slappna av och inte vara rädd och känna efter vad som händer.. om jag nu törs.. lätt att säga så här innan mörkret kommit Glad

tack alla för era tips och råd Glad

kram en lite tuffare melia

Tuva-Lena
0

Om jag vore du så skulle jag löpa linan ut, som zeretki tipsade om, men kanske genom att skriva ner på ett papper, eller datorn, vad som skulle kunna hända. Låt fantasin flöda. Och vänj dig vid det du har skrivit ner genom att läsa det om och om igen. Så småningom så skall du se att det värsta du kan tänka dig skall hända, blir en ganska ljummen och avdramatiserad händelse/fantasi. För det är vad jag tror; att du har en fantastiskt levande fantasi. Men skall du skriva nåt, så gör det på dagen när det är ljust och du inte känner någon rädsla. Läs också igenom texten medan det är ljust. Det blir ungefär samma arbetsgång som när man botar fobier - man utsätter sig för rädslorna, istället för att ta till sjappen eller tappa kontrollen genom att låta rädslan ta över.

Kram o lycka till gumman! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

melia
0

#15 uch nej jag vill inte veta vad som är det värsta, vill inte ens tänka så långt Hemlis och jo nog har du rätt i att jag har livlig fantasi, gud folk skulle skratta ihjäl sig om dom visste vad som rörde sig i mitt huvud dagarna i ända haha Skrattande

Anxen
0

Haha! Ursäkta man ska givetvis inte skratta åt folk som är rädda…men jag undrar så vad det är som är det värsta som kan hända…så skenade min fantasi iväg och såg hur du blev förvandlad till en groda…*L* Ja i min fantasi så blir det inte värre än så i alla fall…;)

Menar givetvis inte att det är fel att vara rädd…det är vi nog alla lite emellanåt. Jag var våldsamt rädd för några veckor sedan sist. Det jag gjorde var att jag satte upp en sak på väggen…sa högt och tydligt: Nu skyddar du mig mot allt som kan vara farligt och ser till att jag får sova. Det funkade…om det är min starka inbillningsförmåga eller vad det är, spelar ingen roll. Jag känner mig trygg och sover gott!

melia
0

oooiiiii en groda vill ja inte bli haha nä jag tror att det jag är mest rädd för är det där att dom ska gå in i ens kropp och innan jag blev rädd för det så var jag nog mest rädd för att dom ska börja härja runt smälla i skåp öppna dörrar å skrämmas ;) uch ska nog inte skriva sånt här nu sitter själv hemma (förutom sovande barn) och skrämmer upp mig Fot i munnnen

vad är det för grej du satt upp? *nyfiken* Glad

Anxen
0

#18 För å stilla din nyfikehet då…jag satte upp en ritualdolk med en väktardrake uppepå skaftet. Känns tryggt att ha den där Cool

Tuva-Lena
0

#18 Men du, om du tänker rationellt: av vilken anledning skulle dom vilja gå in i din kropp - du som är rädd jämt :) - och antagligen har dom väl lämnat en annan kropp för inte så länge sen, och vis av den erfarenheten passar dom sig nog för att göra det i onödan, och innan det är meningen att dom skall få en "ny kropp"? Skulle tro att dom har det bättre nu, eller hur? Flört Och smälla i dörrar o dyl, har du någonsin hört att någon har gjort det? Tror inte heller att dom ser någon mening med att skrämma slag på folk, dom vill väl umgås som folk i allmänhet, antar jag.. Skrattande Tycker att du skulle ta o skriva en bok, så att du får utlopp för din fantasi. Då skulle nog dina nätter bli mycket lugnare..Cool

Kram på dig! :)

melia
0

haha ja undra vilken rappakalja som skulle stå i den boken haha det var ju en kul tanke Skrattande

Tuva-Lena
0

#21 Vet du, jag tror att du har alla förutsättningar som behövs. Var inte blygsam nu! Slå ut i full blom! Kyss

Sunflower
0

trance låter inte så troligt, alltså att de skulle ta över din kropp. Det behövs ett speciellt medvetandetillstånd och dit tror jag inte man kan nå om man inte tränar, eller om man är så rädd som du verkar. Jag brukar stänga av mig medialt ibland, då tänker jag inte på det överhuvudtaget utan fokuserar på andra saker. Om du går och tror att ett spöke kan stå bakom hörnet  så är du väl antagligen mer beredd eller mottaglig om det skulle vara så. Jag tycker inte det låter som du har fått ett spöke på halsen, lila skenet ser jag varenda gång jag blundar eller slappnar av.

Vibeka
0

Men du det finns nog Medium i dalarna så att du kan få en bedöming vännen på plats! L**

Hör med Elisabeth Glad

Ljus carina

melia
0

#23 ja hade det bara varit det där lila skenet innanför ögonen hade jag inte blivit rädd, men det var förknippat med det där stickande ihela kroppen, så väldigt starkt stickande, det var samma känsla om när EwaKristina hjälpte bort dom här andra vilsna själarna jag hade här förut, då kändes det precis lika, det var därför jag trodde att det var någon sån nu med :) fast inatt har jag fått sova, tillslut.. när jag vågade lägga mig.. tog tid :)

#22 ja vem vet, jag kanske skriver en rappakaljabok i framtiden Glad

#24 jo jag kommer att tjata hit EwaKristina om det är så att det fortsätter och jag blir riktigt rädd Skrattande om jag så ska cykla å hämta henne o ta na på pakethållaren hela vägen hem haha bäst du vadderar rumpan Ewa Skrattande

susanne.s
0

Jag kom att tänka på UFo-berätelser man hört! Inte så att jag tror att det rör sig om UFOn i detta fall utan precis tvärt om! Det kanske är guider eller andar eller allt vad ni föreslagit här ovanför som ligger bakom alla UFO-berättelser??? Folk som blivit undersökta, stuckan med nålar osv… Äsch det var bara en tanke som kom.

melia
0

OAAAAAAAAAAAAIIIIIIIIIIII nä nu! UFON Skrikandes jag tror jag ska sluta sova!! aaaaaaaaaaagh ufon är ju ännu värre än olydiga andar, nä nu får ni inte ge mig fler ideer, jag kommer nog inte våga sova på ett halvår eller nåt Skrattande JA där har ni nog det värsta tänkbara, det måste nog vara att bli bortrövad av ett ufo Hemlis då är mina jordbundna andar ingenting i jämförelse Glad

[Lill-Jonna]
0

Du kan ju fota och så, för ibland fastnar saker på bild som man inte ser annars, jag förslår att du tillkallar medium och tills dess sover någon annanstans t.ex på soffan elller sover hos en vän

melia
0

#28 jag har en annan tråd "obehagliga energier" där jag lagt in foton på min sons rum, där har jag fått med en del på bild..

jag fick sova lugnt en natt faktiskt, efter en lång utläggning på kvällen om att jag är väldigt trött och slut och behöver sova och att spöken ska ju vara snälla och inte vilja skrämmas och störa så låt mig sova eller nåt sånt sa jag :) och den natten sov jag jätte skönt! men sen har jag drömt mardrömmar två nätter, och mardrömmarna handlar om spöken och Orber :/ fast jag har ialla fall inte blivit väckt och fått såna där stickningar nå mer :) däremot känner jag fortfarande av att någon är här, tycker mig se nån ibland, men jag hoppas att det bara är "mina" spöken som Ska vara här :) och inga jordbundna.